Gemeente Nuth


REISNET PARKSTAD LIMBURG

ReisNet Parkstad Limburg. Ook in de gemeente Nuth is dit nieuwe collectieve reissysteem sinds 1 juli van kracht. Via deze pagina geven we u daarover enige informatie. Deze informatie is ook opgenomen in een nieuwsbrief, die gratis verkrijgbaar is bij o.a. de gemeente en de postagentschappen. De Nieuwsbrief verschijnt 4 maal per jaar. Deze keer informatie over een aantal praktische aspecten van ReisNet Parkstad Limburg.

De tarieven van ReisNet Parkstad Limburg.

Aantal Reizigerstarief.

zones. Gulden Euro


1 fl. 2,65 1,20



2 fl. 4,00 1,82



3 fl. 5,35 2,43


4 fl. 6,65 3,02


5 fl. 8,00 3,63


6 fl. 9,35 4,24


7 fl.10,70 4,86

Klachten

Voor het indienen van klachten kunt u terecht bij het Projectbureau van ReisNet Parkstad Limburg. Om de klachten correct af te handelen is in overleg met de deelnemende gemeenten een klachtenprocedure opgesteld. Hierbij dient u de volgende spelregels in acht te nemen:
* een klacht moet uiterlijk binnen drie weken na de bestelde of verreden rit door de klager zijn ingediend.
* een klacht moet schriftelijk worden ingediend bij het Projectbureau ReisNet Parkstad Limburg. Antwoordnummer 10004, 6460 XP Kerkrade. (een postzegel plakken is dus niet nodig)
* u krijgt binnen 3 dagen na ontvangst van de klacht een schriftelijke ontvangstbevestiging

* de vervoerder (PZN BV) moet binnen 15 werkdagen zorgdragen voor een zorgvuldige en schriftelijke afhandeling van de klacht. Lukt dat niet dan moet de vervoerder de klager schriftelijk informeren omtrent de juiste afhandelingstermijn

* bent u het niet eens met het antwoord van de vervoerder op de ingediende klacht, dan kunt u binnen 3 weken, na dagtekening van de brief van de vervoerder, schriftelijk een bezwaarschrift indienen bij de klachtencommissie ReisNet Parkstad Limburg, Postbus 3037, 6460 HA te Kerkrade

* een, uit onafhankelijke personen bestaande, klachtencommissie doet uiterlijk binnen 3 maanden na het indienen van het bezwaarschrift een uitspraak. De uitspraak wordt schriftelijk aan de klager medegedeeld

Om de klachten te kunnen behandelen is het van het grootste belang dat u een zo duidelijk mogelijke beschrijving van de klacht geeft. Vermeld alle ritgegevens zoals bijvoorbeeld hoe laat u de rit heeft besteld, hoe laat u opgehaald moest worden, hoe laat u daadwerkelijk opgehaald bent, waar u naar toe moest etc. etc. Hoe nauwkeuriger de informatie is, hoe beter uw klacht kan worden uitgezocht. Schroomt u niet om een klacht in te dienen. Elke klacht wordt zeer serieus behandeld.

ReisNet Parkstad Limburg wil er graag alles aan doen om u optimale kwaliteit te bieden.

Wist u dat:


* u tijdens een rit van ReisNet Parkstad Limburg niet in uw scootmobiel mag blijven zitten.

* dit wettelijk verboden is.

* de chauffeur u niet mee mag nemen als u uw scootmobiel niet wenst te verlaten.

* u verplicht bent in het busje altijd de veiligheidsgordel te dragen.

* De chauffeur u zal helpen de veiligheidsgordel om te doen als u dat wenst.

* de chauffeur u niet mee mag nemen als u de veiligheidsgordel niet draagt.

* de chauffeur u altijd een vervoersbewijs moet geven als u geen vervoerspas heeft.

* u geen vervoersbewijs of bonnetje nodig heeft als u over een vervoerspas beschikt.

* de chauffeur wel verplicht is u het vervoersbewijs te geven als u daarom vraagt.

* de NS-begeleiderskaarten slechts 1 jaar geldig zijn.
* u voor verlenging van deze kaart moet bellen met de NS: tel. 030-2354661.

*