PERSBERICHT - 28 JUNI 2001
BILLBOARDS, DAGBLADADVERTENTIES EN PROMOTIETEAM
TER INTRODUCTIE QUEEN OF SCANDINAVIA
DFDS Seaways voert multimedia campagne
DFDS Seaways, de grootste ferrymaatschappij van de Noordzee, startte
half juni met een uitgebreide media en billboard campagne ter promotie
van de Queen of Scandinavia. De campagne, die drie kwart miljoen
kost, loopt tot 9 juli en wordt ondersteund door een promotieteam dat
eind juni wordt ingezet in verschillende winkelcentra in Nederland.
De Queen of Scandinavia - met capaciteit voor 1760 passagiers - is het
nieuwste en tevens grootste schip van DFDS Seaways op het traject
IJmuiden - Newcastle dat op 28 juni in de vaart wordt genomen. Een
uitgebreide media en billboard campagne met de heading 'Meer Cruise
dan Ferry' is ontwikkeld om het schip onder de aandacht te brengen bij
een breed publiek. Sinds 25 juni is een promotieteam actief in
verschillende winkelcentra in de Randstad.
Strategie
De campagne van DFDS Seaways vindt plaats in drie stappen. De eerste
stap was het adverteren in alle landelijke dagbladen, Sp!ts en Metro,
waarbij de imponerende boeg van de Queen of Scandinavia groot werd
afgebeeld. Op 25 juni begon de billboard campagne met 150 vaste
billboards langs belangrijke uitvalswegen. Mobiele billboards,
ondersteund door promotieteams, vormen de laatste stap van de
campagne.
De details
Creatief bureau Nederlof Reklame, Dordrecht
Media bureau Carat Nederland, Amsterdam
Fotografie: DDB Needham, Kopenhagen, Denemarken
Strategie: DDB Needham, Carat en DFDS Seaways Nederland
Verantwoordelijk bij klant Roel Huisman, DFDS Seaways
Media: Dagbladen: Telegraaf, NRC, Volkskrant, Parool, Trouw,
AD en alle regionale dagbladen (RDP).
Billboards: TDI, Publex
Moving billboards: PromoDukties
Promotieteam: Art & Show