PERSBERICHT - 28 JUNI 2001

BILLBOARDS, DAGBLADADVERTENTIES EN PROMOTIETEAM TER INTRODUCTIE QUEEN OF SCANDINAVIA

DFDS Seaways voert multimedia campagne

DFDS Seaways, de grootste ferrymaatschappij van de Noordzee, startte half juni met een uitgebreide media en billboard campagne ter promotie van de Queen of Scandinavia. De campagne, die drie kwart miljoen kost, loopt tot 9 juli en wordt ondersteund door een promotieteam dat eind juni wordt ingezet in verschillende winkelcentra in Nederland.

De Queen of Scandinavia - met capaciteit voor 1760 passagiers - is het nieuwste en tevens grootste schip van DFDS Seaways op het traject IJmuiden - Newcastle dat op 28 juni in de vaart wordt genomen. Een uitgebreide media en billboard campagne met de heading 'Meer Cruise dan Ferry' is ontwikkeld om het schip onder de aandacht te brengen bij een breed publiek. Sinds 25 juni is een promotieteam actief in verschillende winkelcentra in de Randstad.

Strategie
De campagne van DFDS Seaways vindt plaats in drie stappen. De eerste stap was het adverteren in alle landelijke dagbladen, Sp!ts en Metro, waarbij de imponerende boeg van de Queen of Scandinavia groot werd afgebeeld. Op 25 juni begon de billboard campagne met 150 vaste billboards langs belangrijke uitvalswegen. Mobiele billboards, ondersteund door promotieteams, vormen de laatste stap van de campagne.

De details

Creatief bureau Nederlof Reklame, Dordrecht Media bureau Carat Nederland, Amsterdam Fotografie: DDB Needham, Kopenhagen, Denemarken Strategie: DDB Needham, Carat en DFDS Seaways Nederland Verantwoordelijk bij klant Roel Huisman, DFDS Seaways Media: Dagbladen: Telegraaf, NRC, Volkskrant, Parool, Trouw, AD en alle regionale dagbladen (RDP).
Billboards: TDI, Publex
Moving billboards: PromoDukties
Promotieteam: Art & Show