PERSBERICHT - 28 JUNI 2001

Website Oostenrijk online volledig vernieuwd
www.austria-tourism.at

Het Oostenrijks Toeristenburo presenteert een nieuw internet-portal voor het Oostenrijkse toerisme voor de professionele, wereldwijde online-marketing
Uitgebreide website in het Nederlands
Al 13 procent van de Europese Oostenrijk-vakantiegangers boeken via internet

Internet-portal voor consumenten en professionals

Aan de ene kant biedt het omvangrijke en actuele informatie voor potentiële Oostenrijk-vakantiegangers.
Aan de andere kant fungeert de website als centraal punt in het B2B voor onder meer partners uit de toeristische branche.

Nieuwe mogelijkheden op de website:

Livebeelden vanuit Oostenrijkse vakantiegebieden maken de site levendig en actueel

"Live Agent": via een chat-functie kan de potentiële vakantieganger informatie over het toeristisch aanbod in Oostenrijk verkrijgen en boeken
Impressies van Oostenrijk: films en muziek

Nederlandstalige website

In de voor Oostenrijk belangrijkste landen zijn er speciale internetsites in desbetreffende taalversies, waaronder ook in het Nederlands. Het Oostenrijks Toeristenburo heeft de Nederlandstalige website volledig vernieuwd en uitgebreid. "Daarmee kunnen wij beter onze informatie aan de wensen van de Nederlandse vakantieganger toespitsen", aldus Josef Stockinger, directeur Oostenrijks Toeristenburo.

Achtergrondinformatie

Online-Toerismebranche groeit sterk

Volgens cijfers van de European Travel Commission (ETC) ligt de website van het Oostenrijks Toeristenburo met 14 mln page views per jaar nu al in de Europese top. In het voorgaande jaar boekten ca. 27 mln. Europeanen hun vakantie online. De branche verwacht een stijging tot 200 procent. Van alle Europese online-boekingen komt 13 procent voor rekening van een vakantie in Oostenrijk. Daarmee staat Oostenrijk aan de leiding van het e-toerisme.

Een bezoeker op de Oostenrijkse website verblijft gemiddeld 7 min. op de site en bekijkt ca. 11 pagina's. 40% van de bezoekers surfen naar de cultuur- en evenementenagenda, 30% naar de tips en aanbod van Oostenrijkse vakantiethema's. Informatie over land en mensen, geschiedenis en cultuur neemt de 3de plaats in.