Persbericht

Nashuatec maximaliseert klantentevredenheid met
Siebel eBusiness Applications

Toonaangevende aanbieder van document management oplossingen benut ongeëvenaarde functionaliteit van Siebel Field Service en Siebel eService voor het maximaliseren van klantentevredenheid en loyaliteit

SAN MATEO, Calif. - 28 juni 2001 - De toonaangevende aanbieder van oplossingen op het gebied van document management Nashuatec, onderdeel van de Ricoh Group, heeft besloten te standaardiseren op Siebel eBusiness Applications. Door één veelomvattende 'view' op klanteninformatie te creëren en gebruik te maken van Siebel Field Service en Siebel eService is Nashuatec in staat de serviceverlening aan klanten -ongeacht het communicatiekanaal- te vergroten en bovendien de klantentevredenheid en loyaliteit te verhogen.

Nashuatec is een toonaangevende aanbieder van document management oplossingen, diensten, supplies en consultancy in de Benelux. Het bedrijf is een dochteronderneming van de Ricoh Group, één van de grootste leveranciers van geavanceerde technologie voor gebruik in het kantoor. Het concern kent een omzet van 14 miljard dollar per jaar en telt wereldwijd 60.000 werknemers. Ricoh is actief is veertig landen in zowel Europa, het Midden-Oosten, Afrika als Zuid-Amerika en ondersteunt met een compleet pakket aan klantenservice en producttrainingen wereldwijd meer dan 350.000 klanten.

Nashuatec onderkent dat het voor iedere onderneming die succesvol wil zijn in de markt voor documentverwerking noodzakelijk is dat de klant centraal staat bij alle activiteiten. Bovendien is het van groot belang nauwkeurig de eisen en wensen van klanten te kennen en snel op verkoopkansen en serviceverzoeken te reageren. De strategie van Nashuatec maakt gebruik van Siebel Field Service en Siebel eService voor meer dan 3500 service professionals in Europa en heeft tot doel om op een profijtelijke manier alle aspecten te beheren die betrekking hebben op de klantenservice. Door op één plaats een complete historie van alle communicatie met klanten vast te leggen, maakt Siebel Field Service het service professionals mogelijk om snel een reeks van serviceverzoeken te creëren, toe te wijzen, te volgen en af te handelen. Denk aan orders voor verbruiksartikelen, informatieverzoeken rond garantie en bijvoorbeeld problemen met producten, via welk kanaal deze ook mogen binnenkomen: Internet, persoonlijk contact of telefonische communicatie.

Het gebruik van Siebel eService stelt klanten in staat te profiteren van een ongekend hoog niveau van serviceverlening, waaronder mogelijkheden om informatie over serviceverlening te verkrijgen of de status van orders te bekijken, zelf technische problemen op te lossen en via email notificaties te ontvangen ten aanzien van gebeurtenissen bij Nashuatec. Het gevolg is dat de door de klant ervaren serviceverlening op een hoger niveau ligt waardoor zowel de klantentevredenheid als de loyaliteit gemaximaliseerd kunnen worden.

"Doel van Nashuatec is om iedere individuele klant een bijzonder bevredigende serviceverlening te kunnen aanbieden", vertelt John Karsten, 'director of services' van Nashuatec. "Siebel eBusiness Applications vormen de hoeksteen van onze strategie die er op gericht is het onze klanten makkelijker te maken met ons zaken te doen. Eigen onderzoek heeft aangegeven dat de visie op eBusiness van Siebel Systems, evenals de ervaring en de productfolio van het bedrijf een ideale ondersteuning vormen van onze strategie om de tevredenheid van onze klant te vergroten en de omzet te maximaliseren door een beter begrip van de behoeften van onze afnemers."

Deze veelomvattende toepassing van Siebel eBusiness Applications helpt Nashuatec om de omzet en winstgevendheid verder te vergroten. Wanneer een klant communiceert met het bedrijf - via welk kanaal dan ook - maakt de onderneming gebruik van het ongekende inzicht in de behoeften van klanten om op pro-actieve wijze nieuwe producten en diensten aan te bieden die passen bij de eisen en wensen van de afnemer. Tegelijkertijd kan het bedrijf nu de behoefte van klanten aan verbruiksartikelen vooraf inschatten en bovendien preventief onderhoud aanbieden, gebaseerd op de kennis van het cyclische karakter van het gebruik dat een afnemer van producten maakt.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware. Siebel Systems biedt een geïntegreerde reeks van eBusiness-applicaties die verkoop, marketing en customer service mogelijk maakt via alle kanalen, zoals het web, call centers, directe verkoop, en indirecte afzetkanalen (zoals winkels en dealernetwerken). Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com.

Meer informatie:

Koos Bosman
Marketing Manager Benelux
Siebel Systems Benelux
Telefoon: 020-5401000

Corina Bulk
Verkroost & Partners Public Relations
Telefoon: 030-2284866