Persbericht

'WEBGENIE' VAN AVAYA ONDERSTEUNT MKB-ONDERNEMER BIJ INTERNETVERKOOP

Oplossing geschikt als Internet Contact Center voor midden- en kleinbedrijf

TER PUBLICATIE: 28 juni 2001

NIEUWEGEIN - Avaya introduceert de web-gebaseerde software INDeX Interaction Manager voor bedrijven in het midden- en kleinbedrijf (MKB). Deze technologie functioneert als een compact Internet Contact Center, waardoor de verkoop via internet kan worden gestimuleerd en de service aan de klanten kan worden verbeterd. Dat is belangrijk omdat 80 procent van de web-shoppers voortijdig afhaakt, zo blijkt uit onderzoek van Management Consultancy AT Kearney. Tevreden web-shoppers zijn zeer loyaal. In 60 procent van de gevallen komen ze terug op één of twee sites.

De INDeX Interaction Manager is gebouwd op het Avaya eBusiness digitale communicatieplatform INDeX, waardoor het via een algemene interface te linken is aan zowel telefonie als internet. De software is makkelijk te integreren in bestaande softwarepakketten als Microsoft Outlook en is binnen anderhalve dag geïnstalleerd.

De software genereert op de site van de ondernemer een virtueel figuurtje, 'Webgenie' genoemd. Die verschijnt op het beeldscherm van de ondernemer zodra een bezoeker van zijn website om assistentie vraagt. Vervolgens kunnen bezoeker en ondernemer communiceren via een live-chat-sessie of de telefoon. Ook op het scherm van de bezoeker verschijnt het figuurtje, die hem informeert over de mogelijkheid tot het stellen van vragen en behulpzaam is met het geven van tips. De technologie kan er toe bijdragen dat het aantal afgebroken elektronische verkoophandelingen tot 60 procent gereduceerd wordt.

Dave Robinson, Vice-President Global SME Solutions van Avaya, is overtuigd van de kansen die de INDeX Interaction Manager heeft te bieden aan de kleinere spelers in de on line verkoop. "Deze technologie kan een beslissende rol spelen of een site succesvol wordt of niet. De truc is de sitebezoekers ervan te overtuigen dat zij kunnen rekenen op excellente klantenservice en dat potentiële kopers ervan uit kunnen gaan dat zij hun koopproces succesvol voltooien. Dit is een belangrijk stap voorwaarts voor on line verkoop", zegt Robinson. "Uit recent onderzoek* is gebleken dat 80 procent van het winkelende webpubliek voortijdig afhaakt. Bijvoorbeeld omdat men geen zin heeft uitgebreide vragenlijsten in te vullen, of omdat de site niet goed functioneerde, zelfs omdat men bepaalde producten niet kon vinden. Door de INDeX Interaction Manager te gebruiken, kan dit voorkomen worden. Het is de verwachting dat meer dan 25 procent van het klantcontact met bedrijven zich via e-mail voltrekt. INDeX Interaction Manager zorgt ervoor dat de afhandeling net zo efficiënt geschiedt als met traditioneel telefoonverkeer. INDeX Interaction Manager is ook geschikt voor intern gebruik bij organisaties. Bijvoorbeeld ter ondersteuning van een IT-helpdesk. De software geeft de medewerkers van de helpdesk de flexibiliteit om adequaat vragen te beantwoorden."

INDeX Interaction Manager is binnen anderhalve dag te installeren. Gebruikers kunnen dit zelf doen of laten doen door een van de door Avaya geautoriseerde BusinessPartners.


* Management Consultancy AT Kearney, november 2000
De oplossingen voor Customer Relationship Management (CRM) van Avaya CRM-oplossingen van Avaya helpen ondernemingen end-to-end-oplossingen te ontwikkelen voor het leveren van consistente gepersonaliseerde service, waardoor de verkoopkansen tijdens iedere vorm van klantencontact kunnen verbeteren. Ondernemingen kunnen hierdoor hun winsten en productiviteit vergroten, waardoor de kosten kunnen dalen en de klanten terugkomen.

De CRM-oplossingenportfolio van Avaya richt zich op drie gebieden: Interaction Management, Commitment Management en Business Intelligence. Met 'Interaction Management'-oplossingen kunnen ondernemingen hun klanten efficiënt behulpzaam zijn via verschillende kanalen, zoals web-chat, e-mail, Voice over IP en telefonie. 'Commitment Management'-oplossingen beheren en distribueren het werk door de organisatie heen en zorgen voor de verbinding met en automatisering van klantgeoriënteerde activiteiten aan de frontdesk. 'Business Intelligence'-oplossingen helpen de ondernemer de kooppatronen van de klant beter te begrijpen. De voorkeuren die uit het koopgedrag blijken, kunnen gebruikt worden voor de verbetering van het klantcontact.

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de ontwikkeling, verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de Fortune 500 - en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, Structured Connectivity Solutions en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, callcenters en gestructureerde bekabelingssystemen. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider in systemen voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.