Houten, 27 juni 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN), 's werelds toonaangevende leverancier van gepersonaliseerde e-business applicaties is vandaag verkozen tot beste aanbieder van e-commerce sales en marketing applicaties in 2000. Dit blijkt uit het IDC rapport: 'e-Commerce Applications Market Forecast and Analysis 2000-2005'. BroadVision laat concurrenten als Art Technology Group, IBM, Oracle, SAP, Siebel en Vignette achter zich.
"BroadVision is van plan haar leiderschapspositie verder uit te bouwen door e-business applicaties te leveren die direct waarde voor onze cliënten genereren", zegt Chris Grejtak, chief marketing officer van BroadVision. "Toonaangevende multinationals die gebruik maken van onze gepersonaliseerde, self-service applicaties, zien hun relaties met cliënten transformeren tot een efficiënt self-service model. Hierdoor zal loyaliteit sterker worden, productiviteit verhogen en winstgevendheid toenemen."
Het nieuwe rapport van IDC analyseert omzet en marktaandeel van meer dan 300
e-commerce software leveranciers in marktsegmenten zoals B2B-verkoop
applicaties, sales en marketing applicaties, ordermanagement applicaties en
cliëntservice en support applicaties.
"BroadVision leidt dit marktsegment doordat ze 562 nieuwe cliënten verwierf
tot een totaal van 1100 klanten in het jaar 2000. Afgelopen jaar heeft
BroadVision tevens Interleaf aangekocht vanwege haar XML-gebaseerde content
management applicatie. Daarnaast heeft BroadVision meer dan 15.000
consultants opgeleid om te werken met haar personalisatie en one-to-one
marketing applicaties. Met deze applicaties onderscheidt BroadVision zich
echt van haar concurrenten", aldus Albert Pang, e-commerce research manager
van het IDC rapport. "Verder heeft BroadVision de ontwikkeling in Enterprise
Java taal meer aandacht gegeven, waardoor de critici die zeiden dat het
platform verouderd en gesloten is, terecht worden gewezen. Verder heeft
BroadVision een overeenkomst gesloten met BEA om haar applicaties op de
populaire WebLogic applicatieserver te kunnen laten draaien."
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite
van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties
en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze
applicaties voor inkoop, verkoop en informatie-uitwisseling via draadloze en
vaste Internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan
de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren
doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen
en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service
professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 100
partnerorganisaties wereldwijd, zorgen ervoor dat de implementatie van deze
applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant.
BroadVision ondersteunt meer dan 1.200 klanten wereldwijd vanuit kantoren in
34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht
in 1993 en ging in 1996 naar de beurs (Nasdaq). Het hoofdkantoor van
BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie
zie: www.broadvision.com.
Noot voor de redactie (