Data Distilleries benoemt Glyn Read tot vice president Global Marketing

Amsterdam, 27 juni 2001 - Data Distilleries, marktleider op het gebied van open analytische Customer Relationship Management (aCRM) oplossingen voor business to consumer (B2C) bedrijven, heeft Glyn Read benoemd tot vice president Global Marketing. Read maakt deel uit van het managementteam. Hij zal binnen Data Distilleries verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en implementatie van de marketing- en communicatiestrategie.

Read's benoeming ligt in het verlengde van Data Distilleries' ambitie om de marktleiderspositie van het bedrijf zodanig uit te bouwen dat het optimaal kan inspelen op de vele nieuwe groeikansen op de aCRM-markt.

Tot de belangrijkste prioriteiten van Read behoren het ontwikkelen van het merk, de productpositionering en het definiëren en implementeren van de pr- en mediastrategie van Data Distilleries. Read zal eveneens een strategische bijdrage leveren aan business development en het definiëren en ontwikkelen van het productaanbod van Data Distilleries.

Read beschikt over meer dan 30 jaar ervaring in de technologische sector en was hiervoor Europees marketingdirecteur van Quadstone. Daarvoor bekleedde hij de functie van marketingdirecteur bij SAS en was hij directeur van P-E International. Verder was Read een van de oprichters van Comshare Limited.

Glyn Read: "Gedurende de laatste jaren is Data Distilleries enorm gegroeid. Vanaf de oprichting in 1995 heeft Data Distilleries klanten aangetrokken uit belangrijke branches zoals het bankwezen, de telecom- en de vrijetijdsindustrie. Ik ben er trots op om deel uit te maken van dit bedrijf, en verheugd dat ik een bijdrage kan leveren aan het realiseren van Data Distilleries' doelstelling, namelijk vooraanstaande bedrijven te helpen om hun klantwaarde te vergroten."

Rob Baldock, CEO van Data Distilleries: "Het verheugt ons om een ervaren CRM-marketing-expert als Glyn in ons team te hebben. Hij bezit een uitstekende staat van dienst in het opstellen, implementeren en aansturen van internationale marketingstrategieën en het leiden van teams. Ik ben ervan overtuigd dat hij een belangrijke rol zal spelen bij het realiseren van onze ambitieuze doelstellingen en ons zal helpen om de buitengewone groei van het bedrijf voort te zetten."

Data Distilleries
Data Distilleries is marktleider op het gebied van open analytische CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de waarde van deze relaties vergroten. Met de software van Data Distilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. Data Distilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot Data Distilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Website: www.datadistilleries.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Nathalie Hardijzer - n.hardijzer@datadistilleries.com, T +31 (0)20 562 0020
Mendie de Bock - mendiedebock@pkc.nl, T +31 (0)346 217 117

Digitaal beeldmateriaal kunt u opvragen bij: mendiedebock@pkc.nl