Amsterdam, 27 juni 2001 - Data Distilleries, marktleider op het gebied
van open analytische Customer Relationship Management (aCRM) oplossingen
voor business to consumer (B2C) bedrijven, heeft Glyn Read benoemd tot
vice president Global Marketing. Read maakt deel uit van het
managementteam. Hij zal binnen Data Distilleries verantwoordelijk zijn
voor de ontwikkeling en implementatie van de marketing- en
communicatiestrategie.
Read's benoeming ligt in het verlengde van Data Distilleries' ambitie om
de marktleiderspositie van het bedrijf zodanig uit te bouwen dat het
optimaal kan inspelen op de vele nieuwe groeikansen op de aCRM-markt.
Tot de belangrijkste prioriteiten van Read behoren het ontwikkelen van het merk, de productpositionering en het definiëren en implementeren van de pr- en mediastrategie van Data Distilleries. Read zal eveneens een strategische bijdrage leveren aan business development en het definiëren en ontwikkelen van het productaanbod van Data Distilleries.
Read beschikt over meer dan 30 jaar ervaring in de technologische sector
en was hiervoor Europees marketingdirecteur van Quadstone. Daarvoor
bekleedde hij de functie van marketingdirecteur bij SAS en was hij
directeur van P-E International. Verder was Read een van de oprichters
van Comshare Limited.
Glyn Read: "Gedurende de laatste jaren is Data Distilleries enorm
gegroeid. Vanaf de oprichting in 1995 heeft Data Distilleries klanten
aangetrokken uit belangrijke branches zoals het bankwezen, de telecom-
en de vrijetijdsindustrie. Ik ben er trots op om deel uit te maken van
dit bedrijf, en verheugd dat ik een bijdrage kan leveren aan het
realiseren van Data Distilleries' doelstelling, namelijk vooraanstaande
bedrijven te helpen om hun klantwaarde te vergroten."
Rob Baldock, CEO van Data Distilleries: "Het verheugt ons om een ervaren CRM-marketing-expert als Glyn in ons team te hebben. Hij bezit een uitstekende staat van dienst in het opstellen, implementeren en aansturen van internationale marketingstrategieën en het leiden van teams. Ik ben ervan overtuigd dat hij een belangrijke rol zal spelen bij het realiseren van onze ambitieuze doelstellingen en ons zal helpen om de buitengewone groei van het bedrijf voort te zetten."
Data Distilleries
Data Distilleries is marktleider op het gebied van open analytische
CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun
klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de
waarde van deze relaties vergroten. Met de software van Data
Distilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele
organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze
profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische
kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan
worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software.
Data Distilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders
op het gebied van CRM en e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision
en Accenture. Tot Data Distilleries' klantenkring behoren toonaangevende
organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon),
Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Website:
www.datadistilleries.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Nathalie Hardijzer - n.hardijzer@datadistilleries.com, T +31 (0)20 562
0020
Mendie de Bock - mendiedebock@pkc.nl, T +31 (0)346 217 117
Digitaal beeldmateriaal kunt u opvragen bij: mendiedebock@pkc.nl