Logica en Firepond vormen wereldwijd partnerschap in e-business oplossingen voor automotive industrie
NAARDEN / WALTHAM, MA, 27 juni 2001 - Logica, leverancier van oplossingen op het gebied van IT-diensten, en Firepond (NASDAQ: FIRE), leverancier van interactieve verkoop- en service-oplossingen, gaan samenwerken bij het aanbieden van e-business oplossingen voor de automotive industrie.
De Automotive Unit van Logica beschikt over uitgebreide kennis van het e-business proces in deze branche. Logica is hiermee een krachtige partner voor Firepond bij het succesvol implementeren van Firepond's SalesPerformer en productconfiguratie software in de automotive sector.
In tegenstelling tot de meeste Customer Relationship Management (CRM) producten die functies voor rapportage en administratie bevatten, stuurt Firepond's software op intelligente wijze interacties met klanten. Daarbij worden de behoeften van klanten vastgesteld, producten geconfigureerd en wordt een geschikte oplossing aanbevolen. Klanten worden naar het juiste serviceniveau gebracht om een correcte order samen te stellen en deze orders om te zetten in langdurige klantrelaties.
"Om concurrentievoordeel te bereiken in het internettijdperk moeten bedrijven een bedrijfsbrede e-business strategie ontwikkelen, waarbij de integratie van de verschillende verkoopkanalen een belangrijk onderdeel is. Hierdoor ontvangen klanten de juiste informatie op het juiste moment, ongeacht via welk kanaal ze binnenkomen. Belangrijke klantinformatie kan worden gedeeld, waardoor tegen aanmerkelijk lagere kosten een hogere omzet wordt gerealiseerd," zegt Jim Williams, general manager van Logica Automotive Unit in Dearborn.
Williams ziet deze alliantie ook als een belangrijke aanvulling op bestaande samenwerkingsverbanden om de dominante positie van Logica in de wereldwijde consultancy voor automotive information technology te behouden. Omdat Logica al een partner van Brightware was (het bedrijf dat recent is overgenomen door
Firepond), hebben beide bedrijven al ervaring met het samenwerken in klantprojecten.
"Met onze gezamenlijke ervaringen binnen de automotive branche en de mogelijkheid om wereldwijd te leveren, past Logica goed bij Firepond om te kunnen voldoen aan de e- business behoeften van de automotive markt," zegt Vince Beacom, Senior Vice President of North American Sales van Firepond. "Wij zullen ons blijven richten op uitbreiding van het aantal implementatiepartners om de impact van onze SalesPerformer Suite te verhogen en om het verkoopsucces voor onze internationale klanten te garanderen."
Over Logica, Inc.
Logica levert wereldwijd oplossingen voor IT consultancy, systeemintegratie, producten, diensten en ondersteuning. Klanten van Logica zijn actief in diverse markten, waaronder telecommunicatie, financiële diensten, energie en nutsbedrijven, productie, distributie, transport en de publieke sector. Logica, opgericht in 1969, heeft meer dan 11.000 medewerkers in 29 landen. Het bedrijf is genoteerd aan de London Stock Exchange, waar het deel uitmaakt van de FTSE 100 index van grootste in het Verenigd Koninkrijk geregistreerde ondernemingen.