Xoip onzorgvuldig bij betaald maken dienst
27 juni 2001
Vanaf 15 juli zal Xoip zijn diensten niet meer gratis aanbieden. Faxen
en voicemails binnenhalen via e-mail en e-mailberichten beluisteren
via de telefoon gaat dan geld kosten. De Consumentenbond vindt dat
Xoip hiermee niet voldoet aan de verwachtingen en onzorgvuldig
handelt.
Wat de Consumentenbond vooral stoort bij het betaald maken van de
dienst, is dat Xoip een maand geleden nog riep dat zijn dienst gratis
zou blijven. Dat was toen KPN bekend maakte dat voicemail niet meer
gratis zou zijn. Ook is de termijn waarop de gratis dienst overgaat in
een betaalde veel te kort. Klanten van Xoip hebben drie weken de tijd
om te kiezen tussen een kwartaalabonnement, een jaarabonnement en het
opzeggen van hun Xoip-nummer.
Net als bij KPN vindt de Consumentenbond ook nu dat de verwachtingen
worden doorbroken. Xoip had meer zorgvuldigheid in acht moeten nemen
bij het informeren van zijn klanten; drie weken tussen aankondiging
van de verandering en het invoeren ervan is veel te kort.
Consumentenbond