20-6-2001
Commissie ABZ vergadert op 25 juni
Op maandag 25 juni is er een openbare vergadering van de commissie
Algemene en Bestuurszaken. De vergadering wordt gehouden in de
Buyszaal en begint om 20.00 uur.
Op de agenda van deze vergadering staan onder andere de volgende
onderwerpen:
Verslag inspraak en vaststelling Horecanota
Op 13 februari jl. heeft het college ingestemd met de tekst van de
concept Nota Horecabeleid. Van 26 februari tot 26 maart 2001 heeft de
inspraak plaatsgevonden. Hierop zijn 10 reacties ontvangen. Naar
aanleiding van deze reacties heeft het college besloten de concept
Nota Horecabeleid op een aantal punten te wijzigen en vervolgens ter
vaststelling aan de gemeenteraad aan te bieden.
Wijzigen inspraakverordening
Omwille van het efficiënter doorlopen van besluitvormingsprocedures
wordt de gemeenteraad voorgesteld de Inspraakverordening van de
gemeente Maassluis zodanig te wijzigen dat het besluit van het college
van burgemeester en wethouders om een beleidsvoornemen in de inspraak
te doen voortaan niet meer hoeft te worden voorgelegd aan de
desbetreffende raadscommissie. Dit betekent dat direct na het
collegebesluit de inspraakprocedure van start kan gaan. Bovendien
stelt het college voor om de terminologie "lichte" en "zware" inspraak
te laten vervallen. Als het college het nodig acht een hoorzitting te
houden, kan daar altijd voor worden gekozen.
Zodra de procedure is afgesloten wordt het beleidsvoornemen, inclusief
de uitkomst van de inspraakronde, ter advisering in de desbetreffende
raadscommissie aan de orde gesteld, teneinde het op de agenda te
plaatsen van de gemeenteraad.
Sluiten vriendschapsverdragen
Het college heeft besloten om vijf personen uit de steden Hatvan,
Kézdivásárhely en Beregszász uit te nodigen voor de periode van 19 tot
23 september 2001 in verband met de te sluiten vriendschapsverdragen
met de twee laatstgenoemde steden. Tevens is besloten de gemeenteraad
voor te stellen om in te stemmen met de teksten van de concept
vriendschapsverdragen met de gemeenten Beregszász (Oekraïne) en
Kézdivásárhely (Roemenië).
Jaarverslagen 2000
De jaarverslagen van de gemeente Maassluis en Dukdalf Bedrijven zijn
afgerond. Door de registeraccountant zijn goedkeurende
accountantsverklaringen afgegeven. De raad wordt voorgesteld de
jaarrekeningen 2000 vast te stellen.
Jaarverslag commissie voor de bezwaarschriften 2000
De commissie voor de bezwaarschriften heeft het jaarverslag 2000
vastgesteld.
Het college heeft kennis genomen van het jaarverslag en legt dit voor
aan de commissie ABZ.
Voorbereidingskrediet Telefonie
De gemeenteraad wordt voorgesteld een voorbereidingskrediet van f.
60.000,- beschikbaar te stellen voor de inhuur van externe
deskundigheid voor de vervanging van de telefooninstallatie in het
stadhuis en de begeleiding van het OT 2000 traject.
Vervanging meubilair in de B en W-kamer en de werkvertrekken van de
wethouders en de gemeentesecretaris
Het meubilair in de B en W-kamer en de werkvertrekken van de
wethouders en de gemeentesecretaris is ruim 20 jaar oud en niet meer
solide. Besloten is tot vervanging over te gaan. De gemeenteraad wordt
gevraagd hiervoor een krediet beschikbaar te stellen.
Brandweer Waterweg
Het college legt de begroting 2002 van Brandweer Waterweg ter
instemming voor aan de gemeenteraad.
Inspreken en vragenhalfuur
Wie wil inspreken op een agendapunt, moet bij het begin van de
vergadering aanwezig zijn. Ook is het mogelijk gebruik te maken van
het vragenhalfuur. In het vragenhalfuur, dat bij iedere reguliere
commissievergadering op de agenda staat, kunnen belangstellenden
onderwerpen aan de orde stellen die niet op de agenda van de
vergadering staan, maar wel tot het werkterrein van die betreffende
raadscommissie horen.
Gerelateerde documenten:
Vergadering Commissie Algemene- en Bestuurszaken van 25-6-2001