International Masters Publishers standaardiseert wereldwijd op software van Data Distilleries

Data Distilleries onderstreept snelle expansie op internationale markt door eerste Amerikaanse klant binnen te halen

Amsterdam, 22 juni 2001 - Data Distilleries, marktleider op het gebied van open analytische Customer Relationship Management (aCRM)-oplossingen, maakte vandaag bekend dat International Masters Publishers (IMP), wereldwijd één van de grootste ondernemingen op het gebied van direct marketing en seriepublicaties, Data Distilleries' DD Series software als standaardoplossing zal gaan gebruiken. Door aCRM met zijn marketingactiviteiten te integreren kan IMP de efficiency, de doelmatigheid en de winstgevendheid van zijn klantcontacten via alle beschikbare kanalen verbeteren.

Met miljoenen klanten verdeeld over 27 landen en een aanbod van meer dan 50 producten is IMP de grootste onderneming op het gebied van direct marketing en seriepublicaties ter wereld. De belangrijkste producten van IMP zijn sets met informatiekaarten, boeken en CD's over uiteenlopende onderwerpen die op abonnementsbasis aan de klanten worden verkocht. IMP levert deze producten en diensten via verschillende afzetkanalen, waaronder direct mail - per jaar worden meer dan 120 miljoen stukken per post verstuurd -, call centers en internet.

Door te standaardiseren op DD Series van Data Distilleries is IMP in staat om, via alle gebruikte kanalen, zijn klanten gepersonaliseerde aanbiedingen te doen. Met behulp van de aCRM-technologie van Data Distilleries zal IMP zijn inzicht in klantvoorkeuren vergroten. Hierdoor kunnen marketeers hun campagnes beter op de specifieke doelgroepen afstemmen en individuele klanten op het juiste moment aanbiedingen doen die voor hen relevant zijn. Door het realiseren van deze doelen zal IMP op een betere respons van zijn klanten kunnen rekenen, en klantloyaliteit en klantwaarde kunnen verhogen.

De software van Data Distilleries wordt naadloos geïntegreerd met de operationele CRM-software die IMP gaat gebruiken. DD Series zal de CRM-applicatie versterken met geavanceerde, analytische technologie, resulterend in actuele klantprofielen. Dankzij deze gecombineerde oplossing zal IMP een beter inzicht in zijn klanten krijgen en de relatie met klanten kunnen versterken en effectief kunnen beheren. Beide softwarepakketten zullen in fasen worden geïmplementeerd, te beginnen met de invoering van DD Series en de CRM-applicatie in de Verenigde Staten en Nederland.

Gary Isaacs, CIO van IMP, gaf het volgende commentaar: "Wij hebben voor Data Distilleries gekozen omdat we met deze software zeer accurate klantprofielen uit onze klantgegevens kunnen distilleren en zo onze marketingactiviteiten kunnen verbeteren en de kosten kunnen drukken. De software voorziet de CRM-toepassingen van cruciale informatie over klanten die gebruikt kan worden om de interactie met, en de service aan te klanten te perfectioneren. Dit brengt ons weer dichter bij ons uiteindelijke doel: de wensen van onze klanten zo goed mogelijk in onze producten tot uiting te laten komen."

"Gepersonaliseerde klantenservice is een uitdaging omdat de informatie over klanten vaak over de organisatie verspreid is, waardoor een consistente benadering van de klant meestal heel moeilijk is", aldus Rob Baldock, CEO van Data Distilleries. "Het doet ons bijzonder veel genoegen om voor een toonaangevende direct-marketingfirma als IMP te werken en hen de gereedschappen in handen te geven waarmee zij beter met hun klanten kunnen omgaan. Op deze manier zal IMP zijn klanten zeer gericht en individueel kunnen benaderen, met tevredener, en dus winstgevender, klanten als resultaat."

Achtergrondinformatie

IMP

IMP Publishing, een onderdeel van de International Masters Publishers Group, is een organisatie voor direct marketing die is gespecialiseerd in het uitgeven van educatieve, inspirerende en ontspannende informatie. De firma werd in 1972 in het Zweedse Malmö opgericht en heeft sindsdien een gestadige groei beleefd. De omzet bedraagt momenteel meer dan $ 640 miljoen, met 1500 medewerkers in 17 vestigingen die 27 landen bedienen. De nieuwe organisatie voor IMP Publishing richt zich per regio op de gevestigde markten van de organisatie verspreid over twee gebieden, Noord-Amerika en Europa. Nieuwe en opkomende markten (de rest van de wereld) zijn apart georganiseerd. International Master Publishers Inc. heeft zijn hoofdkantoor in Stamford, Connecticut.

Data Distilleries
Data Distilleries is marktleider op het gebied van open analytische CRM-oplossingen. Hiermee kunnen bedrijven in de B2C-markt hun klantrelaties beter begrijpen, opbouwen en managen, en daardoor de waarde van deze relaties vergroten. Met de software van Data Distilleries kunnen organisaties klantgegevens vanuit de gehele organisatie analyseren, om zo actuele klantprofielen te genereren. Deze profielen worden ingezet om via zowel traditionele als elektronische kanalen klantrelaties in real time te optimaliseren. De software kan worden geïntegreerd met alle beschikbare sales en marketing software. Data Distilleries heeft partnerovereenkomsten gesloten met marktleiders op het gebied van CRM en
e-business, zoals Siebel Systems, BroadVision en Accenture. Tot Data Distilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals Postbank (ING Groep), Spaarbeleg (Aegon), Libertel-Vodafone, ABN AMRO en CenterParcs. Website: www.datadistilleries.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Mocht u naar aanleiding van dit bericht geïnteresseerd zijn in een interview met Marcel Holsheimer (oprichter van Data Distilleries) en/of Rob Baldock (CEO van Data Distilleries), laat het ons dan weten.

Data Distilleries
Ienske Meindertsma - i.meindertsma@datadistilleries.com, T +31 (0)20 562 0020
Mendie de Bock - mendiedebock@pkc.nl, T +31 (0)346 217 117

IMP
Gary Isaacs - gisaacs@impltd.co.uk, T +44 (0)20 7258 9000