Belgacom

22 juni 2001

Belgacom: 20.000 medewerkers op het web

In het kader van haar BeST Programma lanceert Belgacom een nieuw Internetproject ten gunste van haar personeel. Aan 20.000 medewerkers zal een Multimedia Personal Computer, ultrasnelle ADSL-Internettoegang, en Internet-initiatie aan uitzonderlijke gunstige voorwaarden worden aangeboden. Dit initiatief maakt deel uit van een ambitieus vormingsprogramma dat Belgacom en haar medewerkers zal helpen om een voortrekkersrol te spelen in de informatiemaatschappij. Daarin zullen de kennis van het Internet en de vertrouwdheid met het web een beslissende rol spelen.

Vanaf augustus 2001 zullen de personeelsleden de gelegenheid krijgen om zich ten volle vertrouwd te maken met het Internet. Gedurende 3 maanden zullen ze per maand een korting ontvangen van 300 BEF op hun internet-verkeer thuis. Bovendien krijgen de werknemers ook de gelegenheid een ADSL internet-aansluiting te nemen voor een zeer aantrekkelijke maandelijkse abonnementsprijs. Ten slotte zullen werknemers nadien tegen zeer interessante voorwaarden een professionele multimedia PC kunnen aankopen bij Belgacom via een systeem van maandelijkse afbetalingen.

Tijdens een aantal "Internet Family Days" zal Belgacom haar werknemers en hun gezinnen uitnodigen om hen nauwer te betrekken bij het Internet en hen de kans te geven om volkomen vertrouwd te raken met de nieuwe technologieën. Ook zullen buiten de normale werkuren vrijblijvend cursussen worden georganiseerd.

Belgacom wil haar medewerkers helpen probleemloos om te leren gaan met de snel evoluerende technologieën zodat zij deze praktische en theoretische kennis zowel in hun privé leven als op het werk actief kunnen toepassen. Belgacom maakt aldus ook duidelijk dat het alles in het werk stelt om de voordelen van het Internet dichter bij de mensen te brengen.

Belgacom is ervan overtuigd dat, dankzij de enthousiaste inzet van haar personeel en deze initiatieven, het bedrijf nog efficiënter zal kunnen inspelen op de razendsnelle evolutie van de informatiemaatschappij.

Het project kadert overigens in het globale BeST-programma (Belgacom e-Business Strategic Transformation) dat vorig jaar werd opgestart en tot doel heeft zo veel mogelijk contacten en processen van Belgacom, met haar klanten, leveranciers en personeelsleden, via het Internet te laten verlopen.