Jos niet veel wijzer geworden na eerste trainingsdag
"We hebben teveel tijd verloren met binnenstaan. Dan rijd je niet veel
en word je ook niet veel wijzer", is de nuchtere conclusie van Jos
vanaf de Nürburgring. "We begonnen vanochtend met een hydraulisch
probleem en een probleem met de stuurbekrachtiging. Toen dat alles
opgelost was, was er alweer een kwartier verstreken van de tweede
training. Het wordt dan lastig om aan een goede setup te werken.
Eigenlijk doe je niet veel meer dan wat rondjes rijden. Al met al ook
te weinig om een goede bandenkeuze te maken. Mijn laatste run heb ik
afgebroken omdat ik teveel werd opgehouden door een Jordan (Trulli).
We moeten maar zien of we de achterstand morgen in de vrije trainingen
kunnen inlopen. Het probleem met de stuurbekrachtiging is opgelost,
ja. Die is er nu dus gewoon uit."
22
juni
2001
Häkkinen voorlopig snelste, Jos zestiende op tweede vrije training
Na de eerste vrije trainingen op de Nürburgring hebben de teams van
McLaren, Ferrari en Williams de touwtjes stevig in handen. Ze bezetten
de eerste zes plaatsen na afloop van de tweede vrije training. Snelst
bleek Mika Häkkinen in 1:16.408, vlak erachter zat David Coulthard.
Dan de Williams van Ralf Schumacher en daarachter zijn broer in de
Ferrari. Barrichello en Montoya sluiten het rijtje namens Ferrari en
Williams. Jos Verstappen eindigde met een tijd van 1:19.640 op de
zestiende plaats, opnieuw vlak voor Enrique Bernoldi. Jos kon in elk
geval wat meer ronden afleggen dan in de eerste sessie, maar het hield
opnieuw niet echt over. Daar waar de meeste coureurs toch minstens 30
á 40 ronden hebben kunnen rijden (Panis zelfs 50) sloot Jos de dag af
met 23 rondjes achter zijn naam.
Wellicht volgt later nog een reactie vanaf het circuit. We houden je
op de hoogte.
Voor een volledig overzicht van alle tijden, ga je naar de
seizoenspagina.
22
juni
2001
22
juni
2001
Bridgestone baas voorspelt Goodyear terugkomst
Hiroshi Yakusawa, de directeur van alle autorace activiteiten bij
Bridgestone, voorspelde vanmiddag dat er in de nabije toekomst drie
bandenfabriekanten in Formule 1 zullen zijn. Het zou mij totaal niet
verbazen dat Goodyear naar Formule 1 terugkomt. Toen Bridgestone in
1997 tot Formule 1 toetrad was ons doel om niet alleen in Amerika en
Japan maar eerder wereldwijd naamsbekend te krijgen. Door onze Formule
1 activiteiten is dat uitstekend gelukt. Bridgestone, Goodyear en
Michelin zijn de drie grootste bandenfabriekanten ter wereld en alleen
daarom zou het zinnig zijn dat Goodyear terug zou komen want
competitie is goed voor iedereen. Zelfs als er meer competitie komt
denk ik dat wij onze dominante positie blijven behouden. Een aantal
contracten met teams lopen aan het einde van dit jaar af en het is
mijn doel om met alle teams waar wij nu mee samenwerken en met wie wij
een zeer sterke relatie hebben dit in de toekomst te continueren.