Jos Verstappen

Jos niet veel wijzer geworden na eerste trainingsdag

"We hebben teveel tijd verloren met binnenstaan. Dan rijd je niet veel en word je ook niet veel wijzer", is de nuchtere conclusie van Jos vanaf de Nürburgring. "We begonnen vanochtend met een hydraulisch probleem en een probleem met de stuurbekrachtiging. Toen dat alles opgelost was, was er alweer een kwartier verstreken van de tweede training. Het wordt dan lastig om aan een goede setup te werken. Eigenlijk doe je niet veel meer dan wat rondjes rijden. Al met al ook te weinig om een goede bandenkeuze te maken. Mijn laatste run heb ik afgebroken omdat ik teveel werd opgehouden door een Jordan (Trulli). We moeten maar zien of we de achterstand morgen in de vrije trainingen kunnen inlopen. Het probleem met de stuurbekrachtiging is opgelost, ja. Die is er nu dus gewoon uit."

22
juni
2001

Häkkinen voorlopig snelste, Jos zestiende op tweede vrije training

Na de eerste vrije trainingen op de Nürburgring hebben de teams van McLaren, Ferrari en Williams de touwtjes stevig in handen. Ze bezetten de eerste zes plaatsen na afloop van de tweede vrije training. Snelst bleek Mika Häkkinen in 1:16.408, vlak erachter zat David Coulthard. Dan de Williams van Ralf Schumacher en daarachter zijn broer in de Ferrari. Barrichello en Montoya sluiten het rijtje namens Ferrari en Williams. Jos Verstappen eindigde met een tijd van 1:19.640 op de zestiende plaats, opnieuw vlak voor Enrique Bernoldi. Jos kon in elk geval wat meer ronden afleggen dan in de eerste sessie, maar het hield opnieuw niet echt over. Daar waar de meeste coureurs toch minstens 30 á 40 ronden hebben kunnen rijden (Panis zelfs 50) sloot Jos de dag af met 23 rondjes achter zijn naam.
Wellicht volgt later nog een reactie vanaf het circuit. We houden je op de hoogte.

Voor een volledig overzicht van alle tijden, ga je naar de seizoenspagina.

22
juni
2001


22
juni
2001

Bridgestone baas voorspelt Goodyear terugkomst

Hiroshi Yakusawa, de directeur van alle autorace activiteiten bij Bridgestone, voorspelde vanmiddag dat er in de nabije toekomst drie bandenfabriekanten in Formule 1 zullen zijn. Het zou mij totaal niet verbazen dat Goodyear naar Formule 1 terugkomt. Toen Bridgestone in 1997 tot Formule 1 toetrad was ons doel om niet alleen in Amerika en Japan maar eerder wereldwijd naamsbekend te krijgen. Door onze Formule
1 activiteiten is dat uitstekend gelukt. Bridgestone, Goodyear en Michelin zijn de drie grootste bandenfabriekanten ter wereld en alleen daarom zou het zinnig zijn dat Goodyear terug zou komen want competitie is goed voor iedereen. Zelfs als er meer competitie komt denk ik dat wij onze dominante positie blijven behouden. Een aantal contracten met teams lopen aan het einde van dit jaar af en het is mijn doel om met alle teams waar wij nu mee samenwerken en met wie wij een zeer sterke relatie hebben dit in de toekomst te continueren.