Zwolle, 22 juni 2001

NIEUW CALLCENTER WEHKAMP OFFICIEEL IN BEDRIJF

'De beste werkplek van Nederland'

'Een plezierige werkomgeving is een voorwaarde voor een tevreden medewerker. Een tevreden medewerker is de basis voor een tevreden klant'. Woorden die recht uit het hart kwamen van manager Telemarketing & Sales, Nasser Al Mawla bij de opening van het nieuwe callcenter in het hoofdkantoor van Wehkamp.E n tevreden zijn de medewerkers van het nieuwe Callcenter. Uit de samenwerking tussen de afdelingen Sales & Telemarketing, de Facilitaire Dienst, diverse leveranciers én de medewerkers zelf, is één van de modernste werkplekken van Nederland ontstaan.

Onderzoek
'Het nieuwe callcenter is ontstaan uit verschillende ontwikkelingen' vertelt Jan de Niet, facilitair manager van Wehkamp. 'Er is een huisvestingsonderzoek gedaan, waaruit bleek dat de ruimtes teveel versnipperd werden gebruikt. De arbeidsomstandigheden en werkwensen van de medeweerkers spelen natuurlijk ook een steeds grotere rol. Zo'n drie jaar geleden zijn we daarom begonnen met het zoeken naar de 'ultieme werkplek'.W e hebben 12 tot 18 proefwerkplekken gemaakt om meubels, kleuren en materialen uit te proberen. Er is een enquête gehouden onder leidinggevenden en medewerkers en de medewerkers konden zelf beslissen over de kleurencombinaties die ze op de muren wilden zien: we waren aangenaam verrast dat ze de meest gewaagde kozen!'

Allemaal aan één bureau
De werkplekken zijn zo ingericht, dat je ze snel en eenvoudig aan je wensen kunt aanpassen. Het tafelblad, het beeldscherm en natuurlijk de hypermoderne bureaustoel zijn allemaal naar eigen voorkeur in te stellen. Maar het Callcenter is niet alleen een kwestie van nieuwe spullen, maar ook van een nieuwe manier van werken. Had iedereen vroeger een vaste eigen werkplek, nu zijn alle werkplekken flexibel. Dat betekent dat je niet meer individueel voor één bureautje verantwoordelijk bent, maar gezamenlijk voor de hele ruimte. Samen de sfeer bepalen, de boel opruimen en samen werken.

Toekomst
De volgende stap zal de ontwikkeling zijn van een callcenter tot een contactcenter. Dat wordt een plaats waar alle contacten met de klant bij elkaar komen. Als klant krijg je dan steeds hetzelfde 'gezicht' van Wehkamp te zien en word je geholpen vanaf één plek waardoor de communicatie nog helderder en duidelijker wordt.

Noot voor de redactie/