Persbericht
'Zeeuwse waarden in een nieuw jasje'
Zeeland start ontwikkeling imagocampagne

MIDDELBURG, 21 juni 2001- Vandaag, donderdag 21 juni 2001, is de ontwikkeling van een imagocampagne voor de provincie Zeeland officieel van start gegaan. Met de ondertekening van een symbolisch convenant zetten de betrokken partijen, vertegenwoordigd in de Stuurgroep Imago Zeeland, hun voorgenomen samenwerking kracht bij. Vertegenwoordigers van VNG, de Kamer van Koophandel, de Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW), FNV, MKB Zeeland, Hogeschool Zeeland, Sepaz en de Provincie Zeeland plaatsten hun handtekening op een beeld van het nieuwe jasje dat de provincie gaat aantrekken.

Het beeld werd onthuld door een jonge ondernemer, Elco Simon van internetbedrijf Frisbee. Hij vertegenwoordigt de doelgroep waar Zeeland zich in haar imagocampagne in ieder geval op wil gaan richten. Het doel van de imagocampagne is om Zeeland onder de aandacht te brengen van jonge gezinnen en bedrijven. Jonge mensen die mee willen bouwen aan de toekomst van Zeeland.

In zijn toespraak gaf gedeputeerde Bruinooge aan dat het beeld dat is ontstaan over Zeeland niet overeenkomt met de werkelijkheid. In de imagocampagne zal Zeeland als aantrekkelijke combinatie van wonen en werken belicht worden. Veelzijdigheid in het werkaanbod en ruimtelijk wonen, geschikt voor jonge gezinnen. Prof. dr. Th. Poiesz schetste in zijn analyse 'Wonen en werken; waarom in Zeeland?' wat mensen motiveert om zich in Zeeland te vestigen. Het aanwezige publiek bij de startbijeenkomst werd op ludieke wijze in een nieuw blauw jasje gestoken.

De komende maanden zal de imagocampagne vorm krijgen. Begin volgend jaar zullen de eerste uitingen in de media te vinden zijn.