@Home stelt strategie bij
Amsterdam, 20 juni 2001 - Breedbandprovider @Home heeft besloten
haar bedrijfsstrategie bij te stellen. Dat is vandaag in Amsterdam bekend
gemaakt. Het bedrijf gaat zich meer richten op haar kernactiviteit: het
aanbieden van kabel-internetverbindingen aan consumenten in de
Benelux en toepassingen op het gebied van breedband internet. Andere
activiteiten, zoals het zelf ontwikkelen van content, worden verminderd.
Het zakelijke ADSL-product van @Home, @Work, blijft bestaan.
Abonnees van @Home en van @Work ondervinden geen negatieve
gevolgen in de snelheid en betrouwbaarheid van hun internetverbinding.
De kwaliteit van dienstverlening en helpdesk blijven ongewijzigd.
De koerswijziging van @Home heeft gevolgen voor een gedeelte van de
medewerkers van @Home en @Work. Deels vloeit dit voort uit het
beperken van overheadkosten, deels komt dit doordat bepaalde functies
vervallen. @Home treft met alle betrokken medewerkers een goede
regeling.
Salesstaf @Work
Besloten is om de @Work-unit, het zakelijke ADSL product van @Home
Benelux, af te slanken. Het verminderen van de sales-staff van @Work
heeft met name te maken met de moeizame uitrol van ADSL. Hierdoor
kan @Work minder snel verkocht worden dan verwacht. Besloten is de
activiteiten van @Work in een rustiger tempo voort te zetten. Om nieuwe
zakelijke klanten dezelfde goede service te kunnen bieden als de huidige
zakelijke klanten, wacht @Home met de intensieve verkoop van @Work
totdat de uitrol van ADSL beter verloopt.
Nieuwsgaring en content
@Home zal zich als gevolg van haar nieuwe strategie minder
bezighouden met eigen nieuwsgaring en content, zodat er
redactiefuncties komen te vervallen. @Home blijft applicaties ontwikkelen
die juist voor breedbandgebruikers interessant zijn. Voor het garanderen
van een interessante redactionele inhoud van haar portal heeft @Home
reeds afspraken lopen met onder andere ANP en Cameo Media, Het
Financieele Dagblad en Gamepoint.
De Raad van Commissarissen van @Home heeft haar vertrouwen in de
markt voor breedband internet en de toekomst van @Home in deze markt
aangetoond door de goedkeuring van de nieuwe bedrijfsstrategie en het
toezeggen van de daarvoor noodzakelijke financiële middelen. De
mogelijkheid voor verdere groei van deze specifieke kernactiviteiten van
het bedrijf in de Benelux is daarmee gewaarborgd. Overigens heeft de
strategiewijziging van @Home geen direct verband met de
kostenbesparingen die haar aandeelhouder Excite@Home eerder deze
maand aankondigde.
Met de zojuist gestarte grote marketing campagne geeft @Home aan dat
het bedrijf investeert in de toekomst. @Home wil zich blijven
onderscheiden in de kwaliteit van haar dienstverlening en de
betrokkenheid van de onderneming bij haar klanten.
Over @Home Benelux BV
@Home levert snelle en eenvoudig toegankelijke breedband
internetdiensten. Abonnees van @Home profiteren, tegen een vaste prijs
per maand en zonder telefoonkosten, van 'always on' diensten die snel,
betrouwbaar en efficiënt zijn. Alle diensten zijn via een breedbandportal
toegankelijk voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt
ook extra faciliteiten, zoals drie mailboxen en drie keer vijf MB webspace
voor een eigen homepage.Voor de zakelijke markt levert @Home onder
de merknaam @Work Dedicated Business Internet snelle
internettoegang op basis van DSL-technologie.
Aandeelhouders van @Home Benelux BV zijn Excite@Home in de Verenigde Staten, Intel Corporation en Energie- en kabelbedrijf Essent. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met NV Nutsbedrijven Maastricht en Essent Kabelcom, en bereikt zodoende ruim 1,6 miljoen huishoudens in de Benelux.