@Home Nederland

@Home stelt strategie bij

Amsterdam, 20 juni 2001 - Breedbandprovider @Home heeft besloten haar bedrijfsstrategie bij te stellen. Dat is vandaag in Amsterdam bekend gemaakt. Het bedrijf gaat zich meer richten op haar kernactiviteit: het aanbieden van kabel-internetverbindingen aan consumenten in de Benelux en toepassingen op het gebied van breedband internet. Andere activiteiten, zoals het zelf ontwikkelen van content, worden verminderd. Het zakelijke ADSL-product van @Home, @Work, blijft bestaan. Abonnees van @Home en van @Work ondervinden geen negatieve gevolgen in de snelheid en betrouwbaarheid van hun internetverbinding. De kwaliteit van dienstverlening en helpdesk blijven ongewijzigd.

De koerswijziging van @Home heeft gevolgen voor een gedeelte van de medewerkers van @Home en @Work. Deels vloeit dit voort uit het beperken van overheadkosten, deels komt dit doordat bepaalde functies vervallen. @Home treft met alle betrokken medewerkers een goede regeling.

Salesstaf @Work
Besloten is om de @Work-unit, het zakelijke ADSL product van @Home Benelux, af te slanken. Het verminderen van de sales-staff van @Work heeft met name te maken met de moeizame uitrol van ADSL. Hierdoor kan @Work minder snel verkocht worden dan verwacht. Besloten is de activiteiten van @Work in een rustiger tempo voort te zetten. Om nieuwe zakelijke klanten dezelfde goede service te kunnen bieden als de huidige zakelijke klanten, wacht @Home met de intensieve verkoop van @Work totdat de uitrol van ADSL beter verloopt.

Nieuwsgaring en content
@Home zal zich als gevolg van haar nieuwe strategie minder bezighouden met eigen nieuwsgaring en content, zodat er redactiefuncties komen te vervallen. @Home blijft applicaties ontwikkelen die juist voor breedbandgebruikers interessant zijn. Voor het garanderen van een interessante redactionele inhoud van haar portal heeft @Home reeds afspraken lopen met onder andere ANP en Cameo Media, Het Financieele Dagblad en Gamepoint.

De Raad van Commissarissen van @Home heeft haar vertrouwen in de markt voor breedband internet en de toekomst van @Home in deze markt aangetoond door de goedkeuring van de nieuwe bedrijfsstrategie en het toezeggen van de daarvoor noodzakelijke financiële middelen. De mogelijkheid voor verdere groei van deze specifieke kernactiviteiten van het bedrijf in de Benelux is daarmee gewaarborgd. Overigens heeft de strategiewijziging van @Home geen direct verband met de kostenbesparingen die haar aandeelhouder Excite@Home eerder deze maand aankondigde.

Met de zojuist gestarte grote marketing campagne geeft @Home aan dat het bedrijf investeert in de toekomst. @Home wil zich blijven onderscheiden in de kwaliteit van haar dienstverlening en de betrokkenheid van de onderneming bij haar klanten.

Over @Home Benelux BV
@Home levert snelle en eenvoudig toegankelijke breedband internetdiensten. Abonnees van @Home profiteren, tegen een vaste prijs per maand en zonder telefoonkosten, van 'always on' diensten die snel, betrouwbaar en efficiënt zijn. Alle diensten zijn via een breedbandportal toegankelijk voor @Home-abonnees. De @Home-internetdienst biedt ook extra faciliteiten, zoals drie mailboxen en drie keer vijf MB webspace voor een eigen homepage.Voor de zakelijke markt levert @Home onder de merknaam @Work Dedicated Business Internet snelle internettoegang op basis van DSL-technologie.

Aandeelhouders van @Home Benelux BV zijn Excite@Home in de Verenigde Staten, Intel Corporation en Energie- en kabelbedrijf Essent. @Home Benelux BV heeft op dit moment distributieovereenkomsten met NV Nutsbedrijven Maastricht en Essent Kabelcom, en bereikt zodoende ruim 1,6 miljoen huishoudens in de Benelux.