Het wordt steeds moeilijker om in ons dichtbevolkte land ruimte te vinden voor de tuinbouw. Met harder roepen en gerichter communiceren kunnen we de politiek duidelijk maken dat de tuinbouw thuishoort in Nederland en dat het een aantrekkelijke bedrijfstak is. Dit is een van de belangrijkste taken voor de sector en het Productschap Tuinbouw (PT) in de komende jaren.
Dit staat in het jaarverslag 2000 van het Productschap Tuinbouw. Volgens de voorzitter van het PT, Jaap van der Veen, levert de tuinbouw een belangrijke bijdrage aan het overschot op de betalingsbalans en aan de werkgelegenheid. "Wij bieden kwaliteitsproducten aan, die bovendien steeds schoner worden geproduceerd." In het verslag schrijft het PT verder dat de waarde van de tuinbouwproductie in 2000 boven de vijftien miljard gulden is uitgekomen. Bijna 40 procent van het PT-budget is door verschillende promotiebureaus besteed aan promotie voor tuinbouwproducten. Ook wordt ingegaan op de behaalde resultaten op het gebied van onderzoek, arbeid en kwaliteit.
Het jaarverslag is verkrijgbaar via telefoonnummer 079 - 3470633.