MISTERMAIL

Mister Mail meer dan 1 miljoen e-mail adressen

Meer dan 1 miljoen e-mail adressen bij Mister Mail.

Maastricht, 20 juni 2001, Het totale aantal opt-in e-mailadressen dat in beheer is bij Mister Mail, de e-mail solutions provider, heeft de grens van 1 miljoen overschreden. Het grootste gedeelte van de adressen is ondergebracht bij de betaalde Listhostingservice; hierbij verzorgt Mister Mail op automatische wijze het aan- en afmelden van abonnees, het verzenden van de berichten en het verwerken van niet-bereikbare adressen voor derde partijen. Via de onlangs geïntroduceerde Electronic Direct Marketing (E-DM) services is het mogelijk om zeer gerichte DM acties te ondernemen zoals personaliseren van de e-mail, het maken van doorsnijdingen in de database uit tientallen kenmerken, het opbouwen van klantprofielen. Mister Mail is het eerste bedrijf in de Benelux dat een totaalpakket van Listhosting, Electronic Direct Marketing en Redirectservices aanbiedt. In de maand mei 2001 werden meer dan 5 miljoen e-mailberichten verzonden. Mister Mail is in 1998 opgericht en er werken 10 personen.

E-mailberichten op maat.
De noodzaak om e-mailberichten steeds meer af te stemmen op de aangegeven voorkeuren van de ontvangers (abonnees/klanten) wordt steeds groter gezien de verwachte overload van de mailbox in de nabije toekomst. Het onderzoeksbureau Jupiter melde verleden jaar in zijn e-mailmarketing onderzoeksrapport ( E-mailmarketing; closing the loop from acquisition to retention, 2000) reeds dat de verwachte groei in de ontvangst van marketing gerelateerde e-mailberichten zou stijgen met 4000% in de periode tot 2005 tot een jaarlijks totaal van ruim 1600 berichten.

'Wil de afzender van een commercieel of informatief e-mailbericht in de toekomst nog onder de aandacht komen dan moet de inhoud van het bericht nauw aansluiten bij de woon-werk-leef situatie van de ontvanger' aldus Hans Kohl, mede-oprichter van Mister Mail. 'De ontvanger van het e-mailbericht zal ook steeds meer verwachten dat hij een op maat gesneden bericht krijgt in plaats van algemeenheden. Wij helpen bedrijven bij het proces van het benutten van klantgegevens via snelle en eenvoudige oplossingen zoals E-DM'.

'Wij zijn geen adressenverkoper' zegt Francois Lenaerts , mede-oprichter van Mister Mail. 'Wij faciliteren bedrijven en organisaties volledig bij het gebruik maken van hun e-mail klanten- of abonneedatabase. De vraag naar het uit handen nemen van het onderhoud en de uitbouw van e-maildatabases is de afgelopen 6 a 7 maanden explosief gestegen. Wij werken voor een 35-tal klanten die zelf volledige controle blijven houden over hun klantendatabase'. Klanten zijn o.a. Breathe UK, Vizzavi, Bellen.com, Bizz Travel, Ouders Online, GoGo-Tours, Nederlandse Tennisbond, Nederlandse Squashbond, Sportweek, Smallzine, Ricardo/QXL,.

Naast het beheren van databases van derde partijen beheert Mister Mail ook twee eigen databases die horen bij de websites mistermail.nl en zakenmail.nl 175.000 internetters ontvangen via deze 2 e-zineportals periodiek een of meerdere nieuwsbrieven of e-zines. Uit het aanbod van 250 e-zines waarop men zich kan abonneren worden een 20-tal nieuwsbrieven door eigen Mister Mail redactie gemaakt.

Mister Mail BV maakt sinds verleden jaar deel uit van het Engelse Internet- en Telecombedrijf Affinity Internet Holdings Plc ('Affinity'). Affinity verleent internet- en telecomdiensten aan meer dan 140 klanten in Engeland, Finland, Benelux, Zuid-Afrika en Australië waaronder de Royal Bank of Scotland, Arsenal, Egg, Powergen, Tiny Computers, Reed Business Information.

Noot voor de redactie (