PERSBERICHT

Click Commerce breidt portfolio uit met analyseproduct ClickPerformance

ClickPerformance biedt inzicht in gedetailleerde bedrijfsprocessen en klantgedrag

Hoofddorp, 18 juni 2001 - Click Commerce (Nasdaq: CKCM), vooraanstaand leverancier van Channel Managementsoftware en -diensten, introduceert een product voor analyse en visualisatie, ClickPerformance. Met ClickPerformance kunnen ondernemingen informatie over partners, klanten en producten in een meerdimensionale en interactieve vorm vastleggen, veranderen en analyseren.

ClickPerformance biedt klanten meerwaarde door gedetailleerde informatie over belangrijke bedrijfsprocessen, zoals activiteiten van distributiepartners, trends in productinteresse en de effectiviteit van e-marktplaatsen, te aggregeren en deze informatie driedimensionaal en interactief weer te geven. Klanten kunnen deze data dan gebruiken om een beter begrip van marktplaatsactiviteiten, ontwikkelingen en trends te krijgen.

"Het begrijpen van het gedrag en de ervaringen van partners en klanten is van kritiek belang voor het succes van onze klanten," zegt Michael W. Ferro, Jr., oprichter en CEO van Click Commerce. "ClickPerformance verzamelt nog niet eerder aangeboorde bedrijfsinformatie, waardoor onze klanten een beter zicht krijgen op hun activiteiten in het kanaal en hun kostbare hulpbronnen effectiever kunnen inzetten."

De analytische gereedschappen van ClickPerformance verzamelen informatie uit verschillende bronnen. Ze bieden een diepgaande analyse van de bedrijfsprocessen binnen een bepaald verkoopkanaal. Gebruikers kunnen data traceren en analyseren die varieert van de orderhistorie van klanten tot de meest bestelde vervangingsonderdelen. Daarmee kunnen ze vaststellen welke processen de hoogste winstmarge opleveren of welke partners het meeste verkeer op de site genereren, hetgeen resulteert in betere beslissingen in het hele kanaal.

ClickPerformance biedt krachtige analysemogelijkheden die de activiteiten op marktplaatsen, transacties en aankooppatronen van klanten en partners traceren. De gegevens kunnen berekend worden op basis van verschillende tijd- en productgerelateerde, alsmede financiële maatstaven. Naast de voordelen die Click Commerce' directe klanten kunnen realiseren, kunnen de individuele distributiepartners van een klant ClickPerformance gebruiken om hun eigen klant- en partneractiviteiten te traceren en te analyseren.

ClickPerformance zal in de volgende versie van de Click Commerce-productsuite beschikbaar zijn. Deze verschijnt aan het eind van deze maand.

Over Click Commerce

Click Commerce (Nasdaq: CKCM) is een toonaangevend aanbieder van Channel Managementsoftware en -diensten waarmee grote ondernemingen via internet in een besloten marktplaats kunnen samenwerken met hun handelspartners. Onder meer American Standard, Black & Decker, Delphi, Emerson Electric, Equistar, Kawasaki, Lubrizol, Mitsubishi, Motorola, Otis Elevator en Volvo gebruiken Click Commerce' oplossingen voor het beheren van hun complexe distributiekanalen. Met haar geïntegreerde e-business platform en bewezen reeks toepassingen, stelt Click Commerce grote ondernemingen in staat om hun merkloyaliteit, klantentevredenheid en financiële resultaten te verbeteren. Click Commerce' hoofdkantoor bevindt zich in Chicago. Het bedrijf heeft Europese kantoren in Amsterdam, Londen, München en Parijs. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.clickcommerce.com.