PERSBERICHT
Click Commerce breidt portfolio uit met analyseproduct ClickPerformance
ClickPerformance biedt inzicht in gedetailleerde bedrijfsprocessen en
klantgedrag
Hoofddorp, 18 juni 2001 - Click Commerce (Nasdaq: CKCM), vooraanstaand
leverancier van Channel Managementsoftware en -diensten, introduceert een
product voor analyse en visualisatie, ClickPerformance. Met
ClickPerformance kunnen ondernemingen informatie over partners, klanten en
producten in een meerdimensionale en interactieve vorm vastleggen,
veranderen en analyseren.
ClickPerformance biedt klanten meerwaarde door gedetailleerde informatie
over belangrijke bedrijfsprocessen, zoals activiteiten van
distributiepartners, trends in productinteresse en de effectiviteit van
e-marktplaatsen, te aggregeren en deze informatie driedimensionaal en
interactief weer te geven. Klanten kunnen deze data dan gebruiken om een
beter begrip van marktplaatsactiviteiten, ontwikkelingen en trends te krijgen.
"Het begrijpen van het gedrag en de ervaringen van partners en klanten is van kritiek belang voor het succes van onze klanten," zegt Michael W. Ferro, Jr., oprichter en CEO van Click Commerce. "ClickPerformance verzamelt nog niet eerder aangeboorde bedrijfsinformatie, waardoor onze klanten een beter zicht krijgen op hun activiteiten in het kanaal en hun kostbare hulpbronnen effectiever kunnen inzetten."
De analytische gereedschappen van ClickPerformance verzamelen informatie
uit verschillende bronnen. Ze bieden een diepgaande analyse van de
bedrijfsprocessen binnen een bepaald verkoopkanaal. Gebruikers kunnen data
traceren en analyseren die varieert van de orderhistorie van klanten tot de
meest bestelde vervangingsonderdelen. Daarmee kunnen ze vaststellen welke
processen de hoogste winstmarge opleveren of welke partners het meeste
verkeer op de site genereren, hetgeen resulteert in betere beslissingen in
het hele kanaal.
ClickPerformance biedt krachtige analysemogelijkheden die de activiteiten
op marktplaatsen, transacties en aankooppatronen van klanten en partners
traceren. De gegevens kunnen berekend worden op basis van verschillende
tijd- en productgerelateerde, alsmede financiële maatstaven. Naast de
voordelen die Click Commerce' directe klanten kunnen realiseren, kunnen de
individuele distributiepartners van een klant ClickPerformance gebruiken om
hun eigen klant- en partneractiviteiten te traceren en te analyseren.
ClickPerformance zal in de volgende versie van de Click
Commerce-productsuite beschikbaar zijn. Deze verschijnt aan het eind van
deze maand.
Over Click Commerce
Click Commerce (Nasdaq: CKCM) is een toonaangevend aanbieder van Channel
Managementsoftware en -diensten waarmee grote ondernemingen via internet in
een besloten marktplaats kunnen samenwerken met hun handelspartners. Onder
meer American Standard, Black & Decker, Delphi, Emerson Electric, Equistar,
Kawasaki, Lubrizol, Mitsubishi, Motorola, Otis Elevator en Volvo gebruiken
Click Commerce' oplossingen voor het beheren van hun complexe
distributiekanalen. Met haar geïntegreerde e-business platform en bewezen
reeks toepassingen, stelt Click Commerce grote ondernemingen in staat om
hun merkloyaliteit, klantentevredenheid en financiële resultaten te
verbeteren. Click Commerce' hoofdkantoor bevindt zich in Chicago. Het
bedrijf heeft Europese kantoren in Amsterdam, Londen, München en Parijs.
Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.clickcommerce.com.