PERSBERICHT

Hilversum, 18-06-2001

Webcasting in de spotlight
Strategisch belang nieuwe media onverminderd groot voor NOB

Het bedrijfsleven ontdekt webcasting: het registreren van beeld en geluid ten behoeve van internet. Met name de bekendmaking van financiële cijfers en productintroducties worden meer en meer ondersteund met een (live) presentatie op het web. Bright Alley, onderdeel van NOB, is één van de belangrijkste aanbieders op dit gebied. Omdat veel bedrijven de komende periode hun halfjaarcijfers bekend maken, voert Bright Alley op dit moment een intensieve campagne op Radio 1 en Business News Radio en via Direct Marketing. Eerder verzorgde Bright Alley al succesvol de webcasting voor onder andere Euronext, Rabobank, Heineken, VN Climate Conference, World Water Forum, Rijksmuseum, Pinkpop, Dance Valley etc.

Merknaam Bright Alley springlevend
De laatste tijd is er in de pers enige tegenstrijdige berichtgeving geweest over de positie van Bright Alley binnen NOB. Hier en daar werd de indruk gewekt dat het merk Bright Alley als geheel zou worden opgedoekt. Daarvan is echter geen sprake. De campagne voor de dienst webcasting van Bright Alley onderstreept dat. Op termijn zal Bright Alley wel worden gesplitst. Het gedeelte van Bright Alley dat zich bezighoudt met facilitaire dienstverlening op het gebied van nieuwe media wordt geïntegreerd in een multimediaal distributieplatform binnen NOB. De Media Gateway i.o., NOB Mobile en de strategische alliantie met Ericsson zullen daar ook onderdeel van gaan uitmaken. Deze integratie onderstreept het strategisch belang dat het NOB hecht aan nieuwe media. Voor het gedeelte van Bright Alley dat zich meer richt op de front-end toepassingen van nieuwe media (e-communication, interactieve formats, e-mailmarketing, e-learning etc.) zoekt het NOB een nieuwe aandeelhouder. Het uitgangspunt daarbij is overigens dat met de nieuwe partner een strategische samenwerking wordt gesloten.

Over Bright Alley (www.brightalley.com)
Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het bedrijf is specialist op het gebied van webcasting, interactieve TV, smal- en breedbandig internet, e-mail marketing en is met de business unit Mobile actief op het vlak van mobiele toepassingen zoals SMS, WAP, GPRS en UMTS. Bright Alley heeft gewerkt voor onder andere Canon, Centraal Beheer, chello, Endemol, Finance Television, Heineken, KPN Telecom, NOS, NPS, Planet Internet, Rabobank, Ricoh, Rijksmuseum, Shell, Sony Columbia Tristar, Verenigde Naties, VPRO en World Water Forum.