Hilversum, 18-06-2001
Webcasting in de spotlight
Strategisch belang nieuwe media onverminderd groot voor NOB
Het bedrijfsleven ontdekt webcasting: het registreren van beeld en geluid ten behoeve van internet. Met name de bekendmaking van financiële cijfers en productintroducties worden meer en meer ondersteund met een (live) presentatie op het web. Bright Alley, onderdeel van NOB, is één van de belangrijkste aanbieders op dit gebied. Omdat veel bedrijven de komende periode hun halfjaarcijfers bekend maken, voert Bright Alley op dit moment een intensieve campagne op Radio 1 en Business News Radio en via Direct Marketing. Eerder verzorgde Bright Alley al succesvol de webcasting voor onder andere Euronext, Rabobank, Heineken, VN Climate Conference, World Water Forum, Rijksmuseum, Pinkpop, Dance Valley etc.
Merknaam Bright Alley springlevend
De laatste tijd is er in de pers enige tegenstrijdige berichtgeving geweest
over de positie van Bright Alley binnen NOB. Hier en daar werd de indruk
gewekt dat het merk Bright Alley als geheel zou worden opgedoekt. Daarvan is
echter geen sprake. De campagne voor de dienst webcasting van Bright Alley
onderstreept dat. Op termijn zal Bright Alley wel worden gesplitst. Het
gedeelte van Bright Alley dat zich bezighoudt met facilitaire
dienstverlening op het gebied van nieuwe media wordt geïntegreerd in een
multimediaal distributieplatform binnen NOB. De Media Gateway i.o., NOB
Mobile en de strategische alliantie met Ericsson zullen daar ook onderdeel
van gaan uitmaken. Deze integratie onderstreept het strategisch belang dat
het NOB hecht aan nieuwe media. Voor het gedeelte van Bright Alley dat zich
meer richt op de front-end toepassingen van nieuwe media (e-communication,
interactieve formats, e-mailmarketing, e-learning etc.) zoekt het NOB een
nieuwe aandeelhouder. Het uitgangspunt daarbij is overigens dat met de
nieuwe partner een strategische samenwerking wordt gesloten.
Over Bright Alley (www.brightalley.com)
Bright Alley loopt voorop als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op
communicatie- en mediagebied. Als baanbrekend onderdeel van NOB combineert
het bedrijf jarenlange ervaring in (audiovisuele) content met knowhow van
nieuwe media en multichanneling. Bright Alley beweegt zich op het gebied van
nieuwe media waar internet, mobile, tv en radio steeds meer samenkomen. Het
bedrijf is specialist op het gebied van webcasting, interactieve TV, smal-
en breedbandig internet, e-mail marketing en is met de business unit Mobile
actief op het vlak van mobiele toepassingen zoals SMS, WAP, GPRS en UMTS.
Bright Alley heeft gewerkt voor onder andere Canon, Centraal Beheer, chello,
Endemol, Finance Television, Heineken, KPN Telecom, NOS, NPS, Planet
Internet, Rabobank, Ricoh, Rijksmuseum, Shell, Sony Columbia Tristar,
Verenigde Naties, VPRO en World Water Forum.