LYCOS EUROPE LEIDT DE MARKT MET HOOGSTE BEREIK IN EUROPA


* De cijfers van Nielsen//NetRatings van mei bevestigen dat Lycos Europe qua bereik haar positie versterkt als Europa's grootste internetbedrijf


* Lycos Europe heeft het hoogste bereik in Europa met 27.1%, 5% meer dan de eerstvolgende concurrent MSN met 21.9% of Yahoo met 21.2%


* Lycos Europe heeft 2.4 miljard page views per maand geregistreerd volgens interne cijfers

Gütersloh, 18 juni 2001 - Lycos Europe is qua bereik Europa's meest populaire internetbestemming volgens het nieuwste rapport uit mei van Nielsen//NetRatings. Het rapport bevestigt dat Lycos Europe een totaal bereik heeft gehaald van 27.1%, exclusief de cijfers van het Amerikaanse Lycos.com. Dit nieuws steunt de trend die de rapporten van Nielsen//NetRatings en MMXI uit maart en het rapport van Netvalue uit februari reeds lieten zien. Ook deze rapporten gaven aan dat Lycos Europe de hoogste bereikcijfers heeft van alle Europese internetbedrijven tijdens deze periode.

Lycos Europe registreert nu meer dan 2.4 miljard page views per maand, volgens interne cijfers. Door hoge traffic cijfers te combineren met het hoogste bereik in Europa, streeft Lycos Europe er naar om de Amerikaanse trend van de marktleiders te evenaren. Deze trend laat namelijk zien dat hoge traffic cijfers leiden tot een een disproportioneel hoge inkomstenstroom. "Het feit dat Lycos marktleider is in Europa voor wat betreft traffic en bereik, bevestigt dat we in de best mogelijke positie verkeren om als volgende stap winst te maken," zegt Christoph Mohn, CEO Lycos Europe.

Mobiele oplossingen en E-Commerce aspecten verschaffen Lycos Europe een sterk potentieel voor toekomstige inkomsten, omdat gebruikers betalen voor meer services. De huidige diensten zijn de aankoop van real-time, locatie gebaseerde informatie diensten, maar ook populaire tools zoals icoontjes en ringtones voor de mobiele telefoon. De ontwikkeling van deze en andere nieuwe features is gebaseerd op lange ervaring en Lycos' Europe's continue focus op het begrijpen van de behoeften van de gebruiker.

Door de acquisities van Spray, MultiMania, Jubii en IBO, heeft de powerbrand strategie de organisatie versterkt in één portalmerk per land: Spray in Zweden, Nettavisen in Norwegen, Jubii in Denemarken en Lycos voor de rest van Europa. Gevestigde producten zoals Comundo, Tripod, Fireball of HotBot zijn sub-merken geworden van deze portals, bijvoorbeeld Lycos Tripod. De belangrijkste bronnen van traffic zijn de Lycos SMS-Service waarmee ongeveer 30 miljoen SMS-jes per maand worden verzonden per maand, de Tripod community met ongeveer 6.6 miljoen leden in Europa, MultiMania met bijna 900.000 leden en Caramail met 10 miljoen leden in Frankrijk.

Ontwikkeling van search engine tot voornaamste portal Sinds de oprichting streeft Lycos Europe ernaar om de grootste internetbestemming te worden in Europa. De groei van medewerkers is sterk geweest. Er werken nu meer dan 1.300 mensen bij Lycos Europe. Met "zoeken" als historische competentie, biedt Lycos inmiddels drie verschillende zoekmachines. Deze geven de meest relevante resultaten voor de verschillende behoeftes van de gebruiker, gebaseerd op verschillende indexen en technologieën. De nieuwe portal-merkstrategie zal het niet alleen makkelijker maken voor gebruikers om, met één klik op de muisknop, voordeel te halen uit alle Lycos producten maar geeft Lycos Europe ook de mogelijkheid om haar kracht in alle product segmenten ten volste te benutten.

Einde
Lycos Europe
Lycos Europe is Europa's leidende internetportal. Het is een krachtig netwerk van eersteklas internet merken dat access, content en community combineert.

Miljoenen webgebruikers navigeren, communiceren of publiceren hun eigen content dagelijks via Lycos Europe. Op dit moment kiest één op de drie gebruikers in Europa voor een Lycos merk. Dat maakt van Lycos Europe een belangrijke bestemming voor online adverteerders en e-commerce bedrijven.

Lycos Europe is pan-Europees aanwezig met lokale websites in 13 landen - België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Over Lycos Nederland
Lycos Netherlands BV - onderdeel van Lycos Europe NV - is sinds september 1997 in Nederland actief en één van de meest bezochte Nederlandse online bestemmingen. Lycos Network Nederland bestaat uit; Lycos.nl -de persoonlijke Internetgids-, Tripodnet.nl -Europa's grootste online community-, Comundo.nl
-aanbieder van gratis internettoegang en Hotbot.nl -de precisie zoekmachine van Lycos.

Voor meer informatie (niet ter publicatie):
Lycos Europe N.V.
Martin Kanbenreich / Monika Schneider
Carl-Bertelsmann-Str. 29
33111 Gütersloh
Tel.: + 49 (0) 5241 804 2330 of +49 (0) 5241 804 2869 Fax: + 49 (0) 5241 80 66951
Email: martin.knabenreich@lycos-europe.com
monika.schneider@lycos-europe.com

Of kijk op: http://212.89.98.51/lycos-europe-ecard/