* De cijfers van Nielsen//NetRatings van mei bevestigen dat Lycos
Europe qua bereik haar positie versterkt als Europa's grootste
internetbedrijf
* Lycos Europe heeft het hoogste bereik in Europa met 27.1%, 5% meer
dan de eerstvolgende concurrent MSN met 21.9% of Yahoo met 21.2%
* Lycos Europe heeft 2.4 miljard page views per maand geregistreerd
volgens interne cijfers
Gütersloh, 18 juni 2001 - Lycos Europe is qua bereik Europa's meest
populaire internetbestemming volgens het nieuwste rapport uit mei van
Nielsen//NetRatings. Het rapport bevestigt dat Lycos Europe een totaal
bereik heeft gehaald van 27.1%, exclusief de cijfers van het Amerikaanse
Lycos.com. Dit nieuws steunt de trend die de rapporten van
Nielsen//NetRatings en MMXI uit maart en het rapport van Netvalue uit
februari reeds lieten zien. Ook deze rapporten gaven aan dat Lycos Europe de
hoogste bereikcijfers heeft van alle Europese internetbedrijven tijdens deze
periode.
Lycos Europe registreert nu meer dan 2.4 miljard page views per maand,
volgens interne cijfers. Door hoge traffic cijfers te combineren met het
hoogste bereik in Europa, streeft Lycos Europe er naar om de Amerikaanse
trend van de marktleiders te evenaren. Deze trend laat namelijk zien dat
hoge traffic cijfers leiden tot een een disproportioneel hoge
inkomstenstroom. "Het feit dat Lycos marktleider is in Europa voor wat
betreft traffic en bereik, bevestigt dat we in de best mogelijke positie
verkeren om als volgende stap winst te maken," zegt Christoph Mohn, CEO
Lycos Europe.
Mobiele oplossingen en E-Commerce aspecten verschaffen Lycos Europe een
sterk potentieel voor toekomstige inkomsten, omdat gebruikers betalen voor
meer services. De huidige diensten zijn de aankoop van real-time, locatie
gebaseerde informatie diensten, maar ook populaire tools zoals icoontjes en
ringtones voor de mobiele telefoon. De ontwikkeling van deze en andere
nieuwe features is gebaseerd op lange ervaring en Lycos' Europe's continue
focus op het begrijpen van de behoeften van de gebruiker.
Door de acquisities van Spray, MultiMania, Jubii en IBO, heeft de powerbrand
strategie de organisatie versterkt in één portalmerk per land: Spray in
Zweden, Nettavisen in Norwegen, Jubii in Denemarken en Lycos voor de rest
van Europa. Gevestigde producten zoals Comundo, Tripod, Fireball of HotBot
zijn sub-merken geworden van deze portals, bijvoorbeeld Lycos Tripod. De
belangrijkste bronnen van traffic zijn de Lycos SMS-Service waarmee ongeveer
30 miljoen SMS-jes per maand worden verzonden per maand, de Tripod community
met ongeveer 6.6 miljoen leden in Europa, MultiMania met bijna 900.000 leden
en Caramail met 10 miljoen leden in Frankrijk.
Ontwikkeling van search engine tot voornaamste portal
Sinds de oprichting streeft Lycos Europe ernaar om de grootste
internetbestemming te worden in Europa. De groei van medewerkers is sterk
geweest. Er werken nu meer dan 1.300 mensen bij Lycos Europe. Met "zoeken"
als historische competentie, biedt Lycos inmiddels drie verschillende
zoekmachines. Deze geven de meest relevante resultaten voor de verschillende
behoeftes van de gebruiker, gebaseerd op verschillende indexen en
technologieën. De nieuwe portal-merkstrategie zal het niet alleen
makkelijker maken voor gebruikers om, met één klik op de muisknop, voordeel
te halen uit alle Lycos producten maar geeft Lycos Europe ook de
mogelijkheid om haar kracht in alle product segmenten ten volste te
benutten.
Einde
Lycos Europe
Lycos Europe is Europa's leidende internetportal. Het is een krachtig
netwerk van eersteklas internet merken dat access, content en community
combineert.
Miljoenen webgebruikers navigeren, communiceren of publiceren hun eigen
content dagelijks via Lycos Europe. Op dit moment kiest één op de drie
gebruikers in Europa voor een Lycos merk. Dat maakt van Lycos Europe een
belangrijke bestemming voor online adverteerders en e-commerce bedrijven.
Lycos Europe is pan-Europees aanwezig met lokale websites in 13 landen - België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
Over Lycos Nederland
Lycos Netherlands BV - onderdeel van Lycos Europe NV - is sinds september
1997 in Nederland actief en één van de meest bezochte Nederlandse online
bestemmingen. Lycos Network Nederland bestaat uit; Lycos.nl -de persoonlijke
Internetgids-, Tripodnet.nl -Europa's grootste online community-, Comundo.nl
-aanbieder van gratis internettoegang en Hotbot.nl -de precisie zoekmachine
van Lycos.
Voor meer informatie (niet ter publicatie):
Lycos Europe N.V.
Martin Kanbenreich / Monika Schneider
Carl-Bertelsmann-Str. 29
33111 Gütersloh
Tel.: + 49 (0) 5241 804 2330 of +49 (0) 5241 804 2869
Fax: + 49 (0) 5241 80 66951
Email: martin.knabenreich@lycos-europe.com
monika.schneider@lycos-europe.com
Of kijk op: http://212.89.98.51/lycos-europe-ecard/