Hilversum, 18 juni 2001
Europese samenwerking Bright Alley en Quova
Strategisch samenwerkingsverband voor het versterken van marketing- en
expansie activiteiten
Bright Alley en Quova(sm) Europe, voorheen RealMapping(tm), hebben op 1 juni
een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Quova is gespecialiseerd in
intelligentie voor internet infrastructuur en heeft een database van
IP-adressen ontwikkeld. Deze database maakt het mogelijk de geografische
herkomst van internetgebruikers real-time te herkennen. Beide bedrijven
zullen elkaars diensten en producten gaan verkopen en gezamenlijk
marketingactiviteiten ontplooien.
Quova GeoPoint(sm) herkent op basis van IP adressen real-time onder andere
het land, met een accuratesse van 99%, en de stad en/of regio van herkomst
van de internetbezoeker zonder dat hij enige data heeft hoeven achter laten.
Op grond hiervan kent deze technologie een groot aantal
toepassingsmogelijkheden voor e-commerce zoals fraudedetectie, de naleving
van nationale wet- en regelgeving, digital rights management, online
marketing en het op basis van de herkomst van bezoekers gericht aanbieden
van content of commerciële informatie op websites.
Voor Bright Alley betekent de samenwerking dat zij deze technologie kan
integreren in haar haar bestaande en nieuwe diensten. Daarbij valt te denken
aan billing & payment, waarbij de online betaling direct in de valuta van
het desbetreffende land wordt getoond en kan plaatsvinden. Een ander
voorbeeld is het plaatsen van ondertitels in videostreams waarbij direct de
taal uit het land van herkomst toegevoegd kan worden en de mogelijkheid van
het blokkeren van bepaalde geografische gebieden die vanwege wettelijke
verplichtingen geen toegang mogen hebben tot bepaalde digitale content. Door
de samenwerking en het aanbieden van elkaars diensten, krijgt Bright Alley
toegang tot een internationale markt, terwijl Quova toegang krijgt tot de
Nederlandse markt voor streaming media.