PERSBERICHT

Hilversum, 18 juni 2001

Europese samenwerking Bright Alley en Quova

Strategisch samenwerkingsverband voor het versterken van marketing- en expansie activiteiten

Bright Alley en Quova(sm) Europe, voorheen RealMapping(tm), hebben op 1 juni een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Quova is gespecialiseerd in intelligentie voor internet infrastructuur en heeft een database van IP-adressen ontwikkeld. Deze database maakt het mogelijk de geografische herkomst van internetgebruikers real-time te herkennen. Beide bedrijven zullen elkaars diensten en producten gaan verkopen en gezamenlijk marketingactiviteiten ontplooien.

Quova GeoPoint(sm) herkent op basis van IP adressen real-time onder andere het land, met een accuratesse van 99%, en de stad en/of regio van herkomst van de internetbezoeker zonder dat hij enige data heeft hoeven achter laten. Op grond hiervan kent deze technologie een groot aantal toepassingsmogelijkheden voor e-commerce zoals fraudedetectie, de naleving van nationale wet- en regelgeving, digital rights management, online marketing en het op basis van de herkomst van bezoekers gericht aanbieden van content of commerciële informatie op websites.

Voor Bright Alley betekent de samenwerking dat zij deze technologie kan integreren in haar haar bestaande en nieuwe diensten. Daarbij valt te denken aan billing & payment, waarbij de online betaling direct in de valuta van het desbetreffende land wordt getoond en kan plaatsvinden. Een ander voorbeeld is het plaatsen van ondertitels in videostreams waarbij direct de taal uit het land van herkomst toegevoegd kan worden en de mogelijkheid van het blokkeren van bepaalde geografische gebieden die vanwege wettelijke verplichtingen geen toegang mogen hebben tot bepaalde digitale content. Door de samenwerking en het aanbieden van elkaars diensten, krijgt Bright Alley toegang tot een internationale markt, terwijl Quova toegang krijgt tot de Nederlandse markt voor streaming media.