Collectieve landelijke bezorgerscampagne
Op 1 juni jongstleden is een collectieve landelijke
bezorgerscampagne van de NDP van start gegaan. Doel is het
verbeteren van het imago van de dagbladbezorging om daardoor de
werving en het behoud van dagbladbezorgers gemakkelijker te laten
verlopen.
Deze multimediacampagne is primair op jongeren gericht
'Dagbladbezorgers houden tijd over voor nuttige dingen' en te zien
of te horen via commerciële televisie, radio en dagbladen. Internet
(www.worddagbladbezorger.nl) speelt in de campagne een belangrijke,
direct wervende rol.
Om ook ouderen te interesseren voor de baan dagbladbezorger is een
aparte dagbladcampagne ontwikkeld met het thema 'Dagbladbezorgers
waar we u tegen zeggen'.
Daarnaast worden pr-activiteiten ingezet om jongeren ervan te
overtuigen dat het bezorgen van dagbladen aantrekkelijk is en
anderzijds om te wijzen op het maatschappelijke belang van
dagbladbezorging.
Bezorgers-spot genomineerd voor Gouden Loeki!
De TV-spot maakt onderdeel uit van de collectieve
bezorgerscampagne. Kennelijk is deze spot, die via de commerciële
zenders is te zien, zo opvallend dat de STER het nu al de moeite
waard vindt om hem binnenkort tussen de genomineerden voor een
Gouden Loeki te plaatsen.(Lees verder via www.cebuco.nl om alle
uitingen te zien en te horen.)
Nederlands Uitgeversverbond