Nederlands Uitgeversverbond

Collectieve landelijke bezorgerscampagne

Op 1 juni jongstleden is een collectieve landelijke bezorgerscampagne van de NDP van start gegaan. Doel is het verbeteren van het imago van de dagbladbezorging om daardoor de werving en het behoud van dagbladbezorgers gemakkelijker te laten verlopen.
Deze multimediacampagne is primair op jongeren gericht 'Dagbladbezorgers houden tijd over voor nuttige dingen' en te zien of te horen via commerciële televisie, radio en dagbladen. Internet (www.worddagbladbezorger.nl) speelt in de campagne een belangrijke, direct wervende rol.
Om ook ouderen te interesseren voor de baan dagbladbezorger is een aparte dagbladcampagne ontwikkeld met het thema 'Dagbladbezorgers waar we u tegen zeggen'.
Daarnaast worden pr-activiteiten ingezet om jongeren ervan te overtuigen dat het bezorgen van dagbladen aantrekkelijk is en anderzijds om te wijzen op het maatschappelijke belang van dagbladbezorging.

Bezorgers-spot genomineerd voor Gouden Loeki! De TV-spot maakt onderdeel uit van de collectieve bezorgerscampagne. Kennelijk is deze spot, die via de commerciële zenders is te zien, zo opvallend dat de STER het nu al de moeite waard vindt om hem binnenkort tussen de genomineerden voor een Gouden Loeki te plaatsen.(Lees verder via www.cebuco.nl om alle uitingen te zien en te horen.)