PERSBERICHT

Kenwood kiest Click Commerce om besloten elektronische marktplaats te ontwikkelen

Kenwood wil time-to-market voor nieuwe producten verkorten en efficiëntie distributiekanaal vergroten met oplossing van Click Commerce

Hoofddorp, 14 juni 2001 - Click Commerce (Nasdaq: CKCM), vooraanstaand leverancier van Channel Managementsoftware en -diensten, maakt bekend dat Kenwood Americas, een divisie van Kenwood Corporation die audio-apparatuur voor thuis en in de auto produceert, Click Commerce heeft gekozen om een besloten elektronische marktplaats te ontwikkelen. Met de marktplaats wil Kenwood haar bedrijfsvoering stroomlijnen en de merkbekendheid in haar uitgebreide kanaal van meer dan 1000 distributeurs, dealers en verkoopmedewerkers verbeteren.

Kenwood had een e-commerce oplossing nodig waarmee het bedrijf in real-time informatie over transacties en klanten uit het kanaal kon verzamelen, om daarmee de distributieketen te optimaliseren en tegelijkertijd haar sterke merknaam als één van de bekendste producenten van audioapparatuur voor thuis en in de auto te beschermen. Met grote distributeurs die toegang eisten tot up-to-date informatie, trainingsfaciliteiten en on line toepassingen om de verwachte marktvraag te voorspellen, was een besloten elektronische marktplaats Kenwood's meest aantrekkelijke optie. Hierdoor zou het bedrijf haar merknaam kunnen uitbouwen, de informatiestroom door haar distributiekanalen kunnen optimaliseren en een concurrentievoordeel in haar markt creëren.

"We keken naar Click Commerce om ons on line initiatief snel van de grond te krijgen omdat ze de beste oplossing boden voor ons probleem," zegt Joe Richter, bestuursvoorzitter van Kenwood. "We dachten dat we ons hele legacy-systeem zouden moeten vervangen om onze klanten een betere service te kunnen bieden, maar Click Commerce liet zien hoe we met hun software onze legacy-systemen zouden kunnen blijven gebruiken en dat we veel van onze bedrijfsprocessen on line zouden kunnen brengen in een besloten marktplaats. Hierdoor kunnen we onze distributiepartners via het web van accurate, real-time informatie en e-commerce mogelijkheden voorzien, terwijl we daarnaast een flexibel technologisch platform voor de toekomst hebben."

Met het Click Commerce Relationship Manager-platform en verschillende gespecialiseerde toepassingen, zal Kenwood haar distributiepartners beter kunnen volgen en beheren. De Click Commerce-oplossing zal met Kenwood's back-end systemen integreren, zodat Kenwood en haar complete distributiekanaal de telefoon en fax kunnen omruilen voor een op het web gebaseerde oplossing die niet alleen efficiënter is, maar ook accurater. Als resultaat hiervan zullen Kenwood en

haar distributiepartners lagere arbeids- en ondersteuningskosten hebben en de tijd van hun personeel en andere hulpbronnen beter kunnen benutten. Bovendien zal de real-time toegang tot relevante productinformatie de merkbekendheid vergroten en de communicatie tussen Kenwood en haar partnes verbeteren.

"Met een distributienetwerk dat zo complex is als dat van Kenwood, is een Channel Management-oplossing essentieel om de informatie, e-commerce mogelijkheden en klantenservice te bieden die de distributiepartners van het bedrijf nodig hebben," zegt Michael W. Ferro, Jr., oprichter en CEO van Click Commerce. "Dankzij de oplossing van Click Commerce kan Kenwood haar sterke merknaam en bestaande klantenbestand gebruiken om haar marktaandeel te vergroten door gestroomlijnde communicatie, betere toegang tot klantinformatie en lagere kosten."

Over Kenwood Corporation

Kenwood USA Corporation is opgericht in 1961 en is het grootste in audio gespecialiseerde bedrijf in de Verenigde Staten. Kenwood biedt meer dan 250 audioproducten voor thuis, in de auto en persoonlijk gebruik aan. Het bedrijf is bij consumenten en de industrie voor consumentenelektronica bekend om het ontwikkelen van producten die een superieure geluidskwaliteit, betrouwbaarheid en waarde hebben. Kenwood USA Corporation uit Long Beach, Californië is de grootste dochteronderneming van Kenwood Corporation (Japan).

Over Click Commerce

Click Commerce (Nasdaq: CKCM) is een toonaangevend aanbieder van Channel Managementsoftware en -diensten waarmee grote ondernemingen via internet in een besloten marktplaats kunnen samenwerken met hun handelspartners. Onder meer American Standard, Black & Decker, Delphi, Emerson Electric, Equistar, Kawasaki, Lubrizol, Mitsubishi, Motorola, Otis Elevator en Volvo gebruiken Click Commerce' oplossingen voor het beheren van hun complexe distributiekanalen. Met haar geïntegreerde e-business platform en bewezen reeks toepassingen, stelt Click Commerce grote ondernemingen in staat om hun merkloyaliteit, klantentevredenheid en financiële resultaten te verbeteren. Click Commerce' hoofdkantoor bevindt zich in Chicago. Het bedrijf heeft Europese kantoren in Amsterdam, Londen, München en Parijs. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.clickcommerce.com.