P E R S B E R I C H T
LASTMINUTE.COM LANCEERT VERGELIJKSERVICE
VOOR PRIJZEN EN PRODUCTEN
Binnen seconden alle informatie voor beste koop door samenwerking met ConsumerDesk
AMSTERDAM, dinsdag 12 juni 2001
Bezoekers van lastminute.com kunnen vanaf vandaag prijzen en/of specificaties vergelijken van meer dan 300.000 producten om tot de beste aankoop te komen. De vergelijkmachine van lastminute.com stelt consumenten in staat om snel en gemakkelijk beslissingen te nemen over aankopen door alle belangrijke informatie en de prijzen overzichtelijk op een rijtje te presenteren. Lastminute.com werkt hierin samen met ConsumerDesk.
Lastminute.com gaat met 10 categorieën van start met producten als mobiele telefoons, MP3- spelers, computers, camera s, huishoudelijke artikelen, golfartikelen, etc. De vergelijkmachine zal in de komende maanden steeds meer producten en prijzena anbieden naarmate meer leveranciers meedoen met deze winkelservice van lastminute.com en ConsumerDesk.
Alexandra Jankovich, managing director lastminute.com Benelux: Deze vergelijkmachine past goed in onze strategie van gemak bieden wanneer onze klanten weinig tijd hebben. Geen tijdrovend geslenter meer op zoek naar de beste prijs, bladeren in brochures voor de specificaties, maar binnen seconden alle informatie voorgeschoteld krijgen op onze site. En natuurlijk de mogelijkheid om meteen online te kopen. Zo besparen we onze bezoekers én tijd én geld.
Rene Jepma, CEO van ConsumerDesk International: Wij maken het mogelijk dat consumenten goed geïnformeerd zijn voordat ze hun geld uitgeven. Het Internet is een fantastisch middel om de verschillen in prijzen en producten overzichtelijk en transparant aan te bieden. Klanten kunnen hun keuze maken op basis van de prijzen, foto s, uitgebreide productinformatie, verkrijgbaarheid ent estrapporten. We zijn er trots op dat we ook in Nederland kunnen samenwerken met lastminute.com, net zoals in Engeland, Frankrijk, Duitsland en Zweden.
PROFIEL LASTMINUTE.COM
Lastminute.com ging op 9 januari jl. van start in Nederland en werkt inmiddels samen met tientallen leveranciers voor een uitgebreid producktaanbod o.a. Neckermann, Hotelplan, Bilderberg Hotels, Golden Tulip, Hilton en Swissair & Sabena. Sinds de start hebben 80.000 mensen zich al geabonneerd op lastminute.com s wekelijkse nieuwsbrief.
Volgens recent onderzoek van Media Metrix (Maart 2001) is lastminute.com de meestbezochte multi-categorie reis-site in Europa.
Lastminute.com werd in 1998 opgericht in Engeland. Het oorspronkelijke idee was om een online reiswinkel te beginnen waar men lastminute-reizen kon boeken. Maar lastminute.com heeft zich snel ontwikkeld tot een prominent e-commercebedrijf met talloze andere producten en diensten. Het bedrijf telt inmiddels ruim 3,1 miljoen abonnees en heeft vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Italië, Zweden, Spanje, Australië, Zuid Afrika en Nederland.
Lastminute.com werkt wereldwijd samen met meer dan 9147 prominente leveranciers.
PROFIEL CONSUMERDESK
ConsumerDesk (www.ConsumerDesk.com) is een innovatieve en volledige ASP (Application Service Provider) die bewezen heeft een solide Pan-Europese partner te zijn op hetg ebied van infrastructuur, content en intermediary services voor portals, producenten, (r)e-tailers en publishers. De geboden infrastructuur, een Product Data Management System met diverse applicaties (Transaction and Buying Engine, Transanction Engine, Conversion Engine, Product Selector, Instant Shop, Product Information Manager) is ondertussen bij meer dan 100 partners geïmplementeerd.
ConsumerDesk beheert informatie over meer dan driehonderdduizend producten op het gebied van video, audio, tv, telecommunicatie, beauty & body, auto, kantoor, huishouding, boeken, sport en klussen. Het bedrijf is actief in elf Europese landen met diverse sites in locale talen en heeft ruim 100 medewerkers in dienst.