SNT Groep NV


SNT Belgium (voorheen SNT Marien en Gybels)

Uitbreidingstraat 392
B 2600 Antwerpen, België
Telefoon +32 (0)3 285 48 48
Fax +32 (0)3 285 48 49
E-mail: info@be.snt.com


11-06-2001- SNT Marien & Gybels wordt SNT Belgium

Antwerpen, 11 juni 2001 - Marien & Gybels verandert van naam en wordt SNT Belgium. Dit is het gevolg van de overname van Marien & Gybels Teleservices door SNT Group N.V. in juli vorig jaar. SNT Group behoort tot de top in Europa op gebied van contactcenters. Dit omvat onder meer callcenterdiensten en CRM-oplossingen.

Door de overname door SNT Group van het voormalige Marien & Gybels kan SNT Belgium nu bogen op 15 jaar ervaring in de sector. De overname door SNT Group kadert in haar verdere internationaliseringsplannen. SNT Belgium zorgt enerzijds voor een Vlaamse aanpak in het Nederlandse taalgebied. Anderzijds is het een prima uitvalsbasis voor service naar het Franstalige taalgebied. Dit is zowel Wallonië als Frankrijk.

Bij SNT Belgium werken ruim 300 medewerkers, goed voor ruim 200 werkplekken. Momenteel worden de nieuwe bedrijfskantoren in de Lamorinièrestraat in Antwerpen gebouwd. Op termijn groeit de werkgelegenheid daar tot 700 mensen. De nieuwe kantoren zorgen voor een optimale werkomgeving voor deze medewerkers. Daarnaast wordt er zwaar geïnvesteerd in technologie die SNT Belgium in staat stelt nieuwe diensten aan te bieden.

Met customer contact services en CRM-oplossingen ondersteunt SNT Belgium haar opdrachtgevers bij het op- en uitbouwen van duurzame relaties met hun klanten. Deze klanten worden steeds mondiger en wensen op alle ogenblikken van de dag informatie te bekomen via het kanaal - telefoon, fax, SMS, chat, co-browsing, & - dat zij verkiezen. Uit deze klantcontacten wordt, met behulp van datamining-technieken, managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers in staat stellen hun (direct)marketingstrategie verder aan te scherpen, zodat zij hun klanten service op maat kunnen bieden.

SNT Belgium biedt zijn klanten zowel business-to-business als business-to-consumer oplossingen aan. De opdrachtgevers komen uit de meest diverse sectoren, gaande van fabrikanten en retailers tot banken, overheidsinstanties en nutsinstellingen. Topklanten zijn onder meer KPN Orange, Uitgeversbedrijf Tijd en Promedia.

"Met de naamswijziging schrijven wij ons definitief in de internationaliseringspolitiek van SNT Group in. SNT Belgium kan nu zijn ambities waarmaken en zijn klanten een ruimer dienstenpakket aanbieden," aldus Philippe Schillebeeckx, sinds 1 februari van dit jaar de nieuwe CEO van SNT Belgium.

SNT Group is één van de snelst groeiende Europese leveranciers van customer relationship managementdiensten (CRM). Sinds 3 maart 2000 is SNT Group genoteerd aan Euronext Amsterdam. Het leverde meteen de prijs van IPO van het Jaar op. SNT Group werd daarmee benoemd tot best renderende beursnieuweling van 2000. In dat jaar realiseerde SNT Group een geconsolideerde omzet van 99,4 miljoen euro, een stijging met 22% ten opzichte van 1999. Na de overname van 7 centra in Scandinavië in maart van dit jaar heeft SNT Group nu 26 vestigingen in 7 landen. Dit zijn Nederland, België, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden en Finland. In totaal heeft SNT Group ruim 5500 medewerkers.

Voor meer informatie over SNT Belgium en SNT Group kan u terecht op de website, www.snt.com.

(Einde persbericht)

Noot aan de redactie: voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:

*

SNT BELGIUM: Philippe Schillebeeckx, tel. +32/3/285.48.48, e-mail: philippe.schillebeeckx@be.snt.com of


*

SNT GROUP: Anne de Graaf, tel. +31/79/368 69 00, e-mail: adegraaf@snt.com of


*

ANTHONISSEN & ASSOCIATES: Werner Keeris of Nele Leclercq, tel. 0032/3/286.77.77, e-mail: werner.keeris@anthonissen.be of nele.leclercq@anthonissen.be.

Copyright © 2001 SNT Group NV (Disclaimer)