11 juni 2001
DSM gaat merk versterken
Het internationale life science products, performance materials- en
chemieconcern DSM gaat zijn imago meer in lijn brengen met de
werkelijkheid. "Het beeld dat belangrijke stakeholders hebben van DSM
is onvolledig," stelt bestuursvoorzitter Peter Elverding. "Bulkchemie
is al lang niet meer DSM's voornaamste activiteit en de laatste
steenkolenmijn is al meer dan een kwart eeuw dicht. Desondanks duiken
die thema's nog regelmatig op. DSM is de laatste jaren zo van karakter
veranderd, dat het beeld dat het publiek van DSM heeft in veel
gevallen niet meer overeenstemt met de werkelijkheid van 2001."
Het aan de Amsterdamse effectenbeurs AEX genoteerde concern heeft
daarom een programma opgezet om het merk DSM hernieuwd te
positioneren. Een van de onderdelen vormt een advertentiecampagne op
televisie en in dag- en weekbladen, onder het thema Unlimited.DSM.
In dit kader kondigde het chemie- en biotechnologieconcern DSM eerder
dit jaar al aan dat het de Nederlandse topsportorganisatie NOC*NSF
gaat ondersteunen als Partner in Sport. Die overeenkomst loopt tot en
met 31 december 2004 en betreft de Olympische Periode met als
hoogtepunten de Olympische Winterspelen Salt Lake 2002 en de
Olympische Spelen Athene 2004.
Grote publiek
Het 'branding programma' richt zich op DSM's traditionele doelgroepen,
de financiële wereld en de arbeidsmarkt, maar nadrukkelijk ook op
andere doelgroepen. "Alle stakeholders zijn tegenwoordig belangrijk,"
stelt Elverding. "De omwonenden van onze productielocaties zo goed als
bijna-afgestudeerden op zoek naar een interessante baan, beleggers, de
politiek en belangenorganisaties zoals de milieubeweging en natuurlijk
al onze zakelijke partners," aldus Elverding.
Financiële wereld
Het branding programma richt zich om te beginnen vooral op Nederland,
waar het programma op dinsdag 12 juni van start gaat met paginagrote
advertenties in de landelijke kranten en de regionale media in
gebieden met grote DSM-vestigingen (onder meer Limburg, Delft en
Zwolle), gevolgd door commercials op de publieke en commerciële
zenders. Via advertenties in Britse en Duitse media wordt ook de
internationale financiële wereld aangesproken.
Website
Het DSM-branding programma wordt ondersteund met een speciale website
(www.unlimited.dsm.com), waarop uitgebreide achtergrondinformatie is
te vinden over de thema's van advertenties en tv-commercials. Wie nog
meer wil weten, wordt met 'links' doorverwezen naar de gewone
DSM-website.
DSM