>

Jobnews stelt nieuwe directeur Martin Bannink aan

Baarn, 11 juni 2001-Jobnews maakt bekend dat per 1 juni Martin Bannink als nieuwe directeur is aangetreden.

Martin Bannink kent Jobnews al vanaf het prilste begin. Zo werkte hij reeds 7 jaar geleden als uitgever samen met de oprichters van Jobnews. Bannink heeft hiervoor gewerkt bij Samsom en Wolters Kluwer. Voor deze laatste begeleidde hij de reorganisatie die thans gaande is. Reeds in 1988 was hij pionier op het gebied van nieuwe media. Zo werkte hij mee met de lancering van Teleroute in Nederland (een on line transactieplatform) en schreef hij in 1995 het boek "Internet Taal".

Martin Bannink over Jobnews:" De vorige directeur, Gerrit Jan Logt, heeft een prima klus gedaan met de vernieuwing van Jobnews. Technologisch zijn we helemaal 'state-of-the-art'. Nu is het mijn beurt om hier een commercieel succesvol vervolg aan te geven. Het mooie daarbij is dat ik gezien heb dat Jobnews niet alleen een carrieresite is. Het is meer dan dat. Jobnews is op weg een community te worden. ".

Vrijwel gelijk met de directeur trad ook een nieuwe sales director aan: Emil Houweling. Hij was voorheen als sales manager werkzaam bij Xerox, waar hij verantwoordelijk was voor sales divisie Grafisch Team. Werken voor een internetbedrijf is nieuw voor Houweling: "Het is snel, dynamisch en direct. Zo zit ik ook in elkaar, dus ik voel me hier als een vis in het water."

Over Jobnews
Jobnews is opgericht in 1996 en was daarmee de eerste interactieve vacaturebank in Nederland. Per februari 2000 werd Wolters Kluwer voor 100% eigenaar. Jobnews is al die jaren een van de marktleiders gebleven. Jobnews is een continue informatiebron voor werkgevers en banenzoekers in hun ontwikkelings-, oriëntatie- en keuzeproces in hun leven en in het bijzonder wat hun loopbaan betreft. Jobnews streeft ernaar werkzoekenden en werkgevers op een zo doelmatig mogelijke wijze bij elkaar te brengen. Dat doet Jobnews met een team van 14 mensen, dat verantwoordelijk is voor klantenservice, redactie, productontwikkeling door arbeidsmarktspecialisten, marketing, sales en techniek.

In de loop der jaren is Jobnews ontwikkeld tot een volwassen medium voor banenzoekers en adverteerders. Hoewel de visie van Jobnews in de loop der jaren is meegegroeid met de tijd, was dit nog niet helemaal doorvertaald in de site. De opgedane kennis en ervaring op het gebied van on line arbeidsmarktbemiddeling, de verbeterde technieken en een nieuw design hebben van Jobnews een platform gemaakt om informatie te zoeken over alles wat met werken en ambities te maken heeft.