Van Hulzen pr adviseurs


724 Solutions lanceert klantvriendelijk platform voor mobiel winkelen

Toronto, Ontario, en Austin, Texas, Amersfoort, 8 juni 2001, 8 juni 2001 - 724 Solutions Inc. heeft een nieuw platform geïntroduceerd dat het mogelijk maakt op een klantvriendelijke en veilige manier te winkelen via de mobiele telefoon. Het Mobile Commerce Services Platform (MSP) biedt grote voordelen in termen van flexibiliteit en modulariteit.

MSP brengt op een veilige manier een mobiele verbinding tot stand tussen koper en verkoper. De koper kan op individuele basis per mobiele telefoon op de hoogte worden gebracht van op hem (m/v) gerichte aanbiedingen, variërend van korting op een vliegticket tot een goedkope aanbieding van jeans. De transactie kan worden afgesloten met slechts een druk op de knop, waarbij ook tegelijkertijd de betaling wordt geregeld. Naast deze actionable alerts is het mogelijk potentiële kopers op andere wijze, bijvoorbeeld via billboards of een tijdschrift, op aanbiedingen te attenderen. Door het intoetsen van een daarbij aangegeven nummer kan de consument een aanbieding op zijn mobiele apparaat oproepen en ter plekke zeer eenvoudig een transactie verrichten.

MSP biedt een grote mate van veiligheid bij het doen van betalingen en het verzenden van persoonlijke gegevens. Immers, MSP is een uitbreiding van het bestaande 724 Solutions Wireless Internet Platform, dat door grote banken als Credit Suisse en SEBanken wordt gebruikt voor het aanbieden van veilige mobiele bankdiensten aan hun klanten.

De eerste MSP-versie ondersteunt betalingen met creditcard en betaalkaart en is compatible met een groot aantal mobiele betalingssystemen (e-wallets). Bij de ontwikkeling van het platform heeft 724 Solutions nauw samengewerkt met vooraanstaande aanbieders van technologie en applicaties, zoals de Brodia Group, een marktleider in het online beheer van betalingen en identificatie, die een e-wallet heeft ontwikkeld die door de grootste creditcardmaatschappijen wordt gebruikt.

Bij het aanbieden van koopjes via billboards of tijdschriften wordt gebruikgemaakt van de Point of Exposure Technology (POET) van 724 Solutions. POET maakt het voor bedrijven mogelijk om via reclame aanbiedingen te doen, waar de consument direct op kan reageren. De nu uitgebrachte eerste versie van MSP ondersteunt de HDML- en WML-browsers van Phone.com. De versies die in de toekomst worden uitgebracht, zullen meer apparaten ondersteunen.

Over 724 Solutions Inc.
724 Solutions is een wereldwijde aanbieder van platforms en bijbehorende software die het mogelijk maakt om veilig transacties te doen via het internet of met behulp van verschillende mobiele apparaten (zoals mobiele telefoons, elektronische agendas, pcs en set-top boxen). De producten en services van 724 Solutions stellen ondernemingen in staat de dienstverlening aan hun klanten te verbeteren door het aanbieden van veilige en gepersonifieerde m-commerce applicaties. Tot de klantenkring van 724 Solutions behoren vooraanstaande grote financiële instellingen zoals Credit Suisse, SEBanken, JP Morgan Chase & Company, Citigroup, Bank of America en Bank of Montreal. 724 Solutions heeft twee hoofdkantoren in Toronto, Canada, en Austin, Texas, en verschillende ontwikkel- en verkoopkantoren in Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Canada, Australië, Frankrijk, Japan, Zwitserland en Finland. 724 Solutions staat genoteerd aan de NASDAQ (SVNX) en aan de Toronto Stock Exchange (SVN). Verdere informatie over 724 Solutions vindt u op www.724.com.

Neem voor meer informatie contact op met:

Yvonne Mighout - 724 Solutions - tel: 033-454 66 35 ymighout@724.com Astrid van den Berg - Van Hulzen PR Adviseurs - tel: 071- 560 20 60 avdberg@vanhulzen.nl