Unisys en E-Plus zetten Unified Messaging grootschalig in

Grote mobiele operator biedt één contactplaats voor ontvangst en beheer van berichten

Amsterdam, 8 juni 2001 - Unisys levert haar Unisys e-@ction Universal Messaging Solutions aan E-Plus, één van de grootste mobiele-communicatie-providers van Europa. Om tegemoet te komen aan de behoefte aan convergente diensten van mobiele professionals, biedt E-plus haar klanten de gemakken van een uniek 'one message center'. Met dit aanbod wil E-plus de loyaliteit van haar abonnees vergroten. Het systeem is ontwikkeld door Unisys en kan meer dan een miljoen abonnees bedienen. Hierdoor is het systeem één van de grootste unified messaging-toepassingen ter wereld.

Unisys e-@ction Universal Messaging biedt network service providers nieuwe mogelijkheden om het overstappen van klanten, ook wel churn genoemd, effectief terug te dringen, het gebruik te maximaliseren, omzetten te verhogen en de concurrentiepositie te verbeteren. Op basis van deze oplossing hebben gebruikers vanuit één communicatiemiddel toegang tot al hun berichten - voice, fax en e-mail. Via text-to-speech-technologie kunnen gebruikers e-mail afluisteren via de mobiele telefoon. Verder kunnen abonnees ook voicemail-berichten via de computer ontvangen en versturen.

"Wij moeten onze klanten niet alleen de meest hoogwaardige diensten aanbieden, maar ook gebruikersvriendelijke en vooral makkelijke diensten", zegt Uwe Bergheim, Chairman van de Board of Executives van E-plus.

"Unisys ondersteunt meer dan 90 miljoen voice/fax-mailboxen voor 109 service providers in 40 verschillende landen. Op basis van die expertise kunnen we E-plus toegevoegde waarde bieden", aldus Reg Foster, Vice-President en General Manager Unisys Global Communications. "Net als E-plus erkennen veel van onze klanten het belang van een unified messaging-aanbod. Wij leveren een bewezen schaalbare oplossing waarmee consumenten altijd en overal en via elk communicatieapparaat kunnen communiceren."

Unisys
Unisys is een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van consultancy en ondersteunende oplossingen waarbij e-business-oplossingen een groot deel van het portfolio uitmaken. Met ruim 37.000 werknemers verdeeld over 100 landen wereldwijd ondersteunt Unisys haar klanten bij het optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden van de Interneteconomie. De mensen van Unisys ontwikkelen oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuren die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen in dit nieuwe tijdperk. Unisys biedt een compleet portfolio van e-@ction-oplossingen voor e-business. Deze 'repeatable' oplossingen zijn gebaseerd op de uitgebreide kennis van Unisys op het gebied van systeemintegratie, op maat gesneden én standaardoplossingen, outsourcing, Microsoft Windows NT/2000-services, netwerkservices en
merkonafhankelijk onderhoud, en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software- en storage-producten. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren, waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en supply chain-markten.

Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania, in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: http://www.unisys.com of http://www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te vinden op http://www.unisys.com/investor.

UNISYS
Erwin Zijlstra
Country Communications Manager Unisys Nederland
Tel: 020 - 5658647
Mob: 06 - 53821189
e-mail: erwin.zijlstra@nl.unisys.com