AVAYA VOORZIET DRIE TOERNOOIEN WK-VOETBAL VAN GECONVERGEERDE
COMMUNICATIETECHNOLOGIE ALS MEERJARIG WORLD CUP TM-SPONSOR.
Avaya partner van FIFA voor WK 2002 in Japan en Korea, WK 2003 voor vrouwen
in China en WK 2006 in Duitsland
TER PUBLICATIE: 7 juni 2001
NIEUWEGEIN - Avaya sponsort de komende jaren drie voetbaltoernooien van de
wereldvoetbalorganisatie FIFA. Als officieel sponsor levert Avaya
oplossingen die de basis zullen vormen van een geconvergeerd
communicatienetwerk voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor
vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. Door het sponsorschap wordt
Avaya 'Official Convergence Communication Provider' van de FIFA. Dit is een
nieuwe categorie in het sponsorbeleid van de FIFA en het houdt in dat Avaya
geconvergeerde netwerkoplossingen zal leveren, die spraak, data en
multimedia samenbrengen op één netwerk.
"Als jong bedrijf zijn we zeer tevreden om corporate partner te zijn van de
FIFA World Cup. Het WK is immers hét sportevenement bij uitstek om de
bekendheid van onze naam en technologie wereldwijd uit te bouwen", zegt
Donald K. Peterson, President en CEO van Avaya. "We zien ernaar uit om onze
geconvergeerde communicatieoplossingen in te zetten voor vele miljarden
mensen, inclusief de tienduizenden leden van de FIFA World Cup-organisatie.
Onze oplossingen worden inmiddels wereldwijd gebruikt door bijna een miljoen
ondernemingen."
Avaya levert bedrijfskritische communicatieservices en beveiligde data- en
voice- netwerken aan alle 20 WK-locaties in Korea en Japan, en aan de
centrale internationale mediacentra in Korea alsmede Japan en aan het
hoofdkwartier tijdens het evenement. Het bedrijf put daarvoor uit haar
Enterprise-Class Internet Protocol Solutions-portfolio (ECLIPS) met
IP-telefonie, multiservice netwerkproducten, applicaties en services.
De oplossingen van Avaya worden vooruitlopend op het evenement al
geïmplementeerd voor communicatiedoeleinden van de FIFA. Zo zal het
organisatiecomite kunnen vertrouwen op de CRM-oplossingen en unified
communicatieoplossingen van Avaya voor de interne en externe communicatie.
Deze combineren voice messaging-, unified messaging-, conferencing- en
video-conferencing-technologieën.
Doordat de CRM-oplossingen van Avaya beschikken over interactieve
applicaties voor voice response en intelligente call routing, gericht op
vanuit alle delen van de wereld communiceren met de WK-locaties in Japan en
Korea.
De meer dan 10.000 te verwachten vertegenwoordigers van de media, die
aandacht zullen besteden aan de 64 wedstrijden tijdens de World Cup 2002,
zullen ook gebruikmaken van de technologieën van Avaya. Dankzij de
oplossingen van Avaya kunnen journalisten videoconferenties houden met hun
redacties. Ze kunnen ook hun computers uitrusten met IP- telefoons om
simultaan te beschikken over voice, data, fax en e-mail. Daarnaast wordt hen
draadloos toegang geboden tot internet of tot het netwerk in de
International Media Centers of het stadion.
"De FIFA is verheugd om het partnership met Avaya bekend te maken", zegt
Joseph S. Blatter, president van de FIFA. "In de voorbereidingen voor ons
eerste grote evenement in de 21ste eeuw zijn we blij dat Avaya een
communicatie-infrastructuur levert, waarmee de FIFA-organisatie, fans, media
en onze businesspartners kunnen communiceren op elk moment via elk medium.
Avaya levert de FIFA World Cup communicatie zonder grenzen."
Naast de levering van de technologie krijgt Avaya als wereldwijd sponsor
ruime reclamemogelijkheden. Tijdens de toernooien in 2002, 2003 en 2006
worden er tijdens iedere wedstrijd twee reclameborden op het veld geplaatst
met het beeldmerk van de onderneming. Dat beeldmerk zal ook op televisie
worden vertoond via een on-screen logo.
"De bekendheid van het merk Avaya zal hierdoor een flinke impuls krijgen",
zegt Bas Baars, Marketing Manager van Avaya Nederland. "Het vorige WK trok
wereldwijd gecumuleerd 34 miljard kijkers en naar de laatste WK-finale
tussen Brazilië en Frankrijk keek een kwart van de wereldbevolking.
Daarnaast krijgt Avaya verschillende andere rechten voor advertentie- en
marketingdoeleinden voor en tijdens de drie WK-toernooien. Bovendien kan
Avaya ook relaties ontvangen tijdens de WK's om hen kennis te laten maken
met de technieken die we toepassen."
"Het sponsorschap voor de World Cup is een mijlpaal in de geschiedenis van
onze historie", zegt Mark Leigh, President Avaya Asia Pacific. "Dit
partnerschap zorgt ervoor dat Avaya herkend wordt als een toonaangevend merk
tussen de andere sponsoren van dit prestigieuze evenement. Het stelt de FIFA
in staat om met onze toonaangevende communicatietechnologie miljoenen mensen
te verbinden met het meest boeiende en inspirerende evenement in de wereld.
Het is een enerverend vooruitzicht om zo'n belangrijke rol te mogen spelen
tijdens de drie toernooien. We zien uit naar een lange en wederzijds
winstgevende relatie tussen de FIFA en Avaya."
Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de verkoop en service van
communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die
organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze
oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de Fortune
500 - en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor
Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en
Multiservice Networking Infrastructure, en geconvergeerde Voice en Data
Networks, inclusief de Enterprise Class IP Solutions (ECLIPS). Deze
producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is
wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, callcenters
en structured-cabling systems. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider
in systemen voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in
Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.
FIFA
FIFA, Fédération Internationale de Football Association, is de
wereldvoetbalfederatie. Naast het organiseren van internationale competities
promoot de organisatie de voetbalsport via ontwikkelingsprogramma's, en
zorgt er met uniforme regels en regelingen voor dat de voetbalsport schoon
blijft en overal volgens dezelfde spelregels gespeeld wordt. Voetbal wint
nog steeds aan populariteit en heeft een grote aantrekkingskracht op
jongeren. Het voetbal dient inmiddels grote belangen in zowel sociaal en
economisch als politiek opzicht. In combinatie met het mediabelang is de
sport uitgegroeid tot de vitale algemene standaard voor verschillende
doelgroepen in de wereld. Meer informatie is te vinden op www.fifa.com
Voor het aanvragen van fotomateriaal kunt u contact opnemen met Lammers van
Toorenburg PR.
Voor meer informatie over het bericht:
Avaya Nederland B.V.
Bas Baars
Tel: 030 609 77 41
Fax: 030 609 76 50
bbaars@avaya.com
Lammers van Toorenburg PR
Francine Loos
Tel: 030 656 50 70
Fax: 030 656 54 73
avaya@lvtpr.nl
Avaya Media Relations
Gilliane Palmer/ Neil Pattie
+32 2 3575803/ +44 1344 295488
gillianepalmer@avaya.com/ neilpattie@avaya.com