Persbericht

AVAYA VOORZIET DRIE TOERNOOIEN WK-VOETBAL VAN GECONVERGEERDE

COMMUNICATIETECHNOLOGIE ALS MEERJARIG WORLD CUP TM-SPONSOR.

Avaya partner van FIFA voor WK 2002 in Japan en Korea, WK 2003 voor vrouwen in China en WK 2006 in Duitsland

TER PUBLICATIE: 7 juni 2001

NIEUWEGEIN - Avaya sponsort de komende jaren drie voetbaltoernooien van de wereldvoetbalorganisatie FIFA. Als officieel sponsor levert Avaya oplossingen die de basis zullen vormen van een geconvergeerd communicatienetwerk voor het WK 2002 in Japan en Korea, het WK 2003 voor vrouwen in China en het WK 2006 in Duitsland. Door het sponsorschap wordt Avaya 'Official Convergence Communication Provider' van de FIFA. Dit is een nieuwe categorie in het sponsorbeleid van de FIFA en het houdt in dat Avaya geconvergeerde netwerkoplossingen zal leveren, die spraak, data en multimedia samenbrengen op één netwerk.

"Als jong bedrijf zijn we zeer tevreden om corporate partner te zijn van de FIFA World Cup. Het WK is immers hét sportevenement bij uitstek om de bekendheid van onze naam en technologie wereldwijd uit te bouwen", zegt Donald K. Peterson, President en CEO van Avaya. "We zien ernaar uit om onze geconvergeerde communicatieoplossingen in te zetten voor vele miljarden mensen, inclusief de tienduizenden leden van de FIFA World Cup-organisatie. Onze oplossingen worden inmiddels wereldwijd gebruikt door bijna een miljoen ondernemingen."

Avaya levert bedrijfskritische communicatieservices en beveiligde data- en voice- netwerken aan alle 20 WK-locaties in Korea en Japan, en aan de centrale internationale mediacentra in Korea alsmede Japan en aan het hoofdkwartier tijdens het evenement. Het bedrijf put daarvoor uit haar Enterprise-Class Internet Protocol Solutions-portfolio (ECLIPS) met IP-telefonie, multiservice netwerkproducten, applicaties en services.

De oplossingen van Avaya worden vooruitlopend op het evenement al geïmplementeerd voor communicatiedoeleinden van de FIFA. Zo zal het organisatiecomite kunnen vertrouwen op de CRM-oplossingen en unified communicatieoplossingen van Avaya voor de interne en externe communicatie. Deze combineren voice messaging-, unified messaging-, conferencing- en video-conferencing-technologieën.

Doordat de CRM-oplossingen van Avaya beschikken over interactieve applicaties voor voice response en intelligente call routing, gericht op vanuit alle delen van de wereld communiceren met de WK-locaties in Japan en Korea.

De meer dan 10.000 te verwachten vertegenwoordigers van de media, die aandacht zullen besteden aan de 64 wedstrijden tijdens de World Cup 2002, zullen ook gebruikmaken van de technologieën van Avaya. Dankzij de oplossingen van Avaya kunnen journalisten videoconferenties houden met hun redacties. Ze kunnen ook hun computers uitrusten met IP- telefoons om simultaan te beschikken over voice, data, fax en e-mail. Daarnaast wordt hen draadloos toegang geboden tot internet of tot het netwerk in de International Media Centers of het stadion.

"De FIFA is verheugd om het partnership met Avaya bekend te maken", zegt Joseph S. Blatter, president van de FIFA. "In de voorbereidingen voor ons eerste grote evenement in de 21ste eeuw zijn we blij dat Avaya een communicatie-infrastructuur levert, waarmee de FIFA-organisatie, fans, media en onze businesspartners kunnen communiceren op elk moment via elk medium. Avaya levert de FIFA World Cup communicatie zonder grenzen."

Naast de levering van de technologie krijgt Avaya als wereldwijd sponsor ruime reclamemogelijkheden. Tijdens de toernooien in 2002, 2003 en 2006 worden er tijdens iedere wedstrijd twee reclameborden op het veld geplaatst met het beeldmerk van de onderneming. Dat beeldmerk zal ook op televisie worden vertoond via een on-screen logo.

"De bekendheid van het merk Avaya zal hierdoor een flinke impuls krijgen", zegt Bas Baars, Marketing Manager van Avaya Nederland. "Het vorige WK trok wereldwijd gecumuleerd 34 miljard kijkers en naar de laatste WK-finale tussen Brazilië en Frankrijk keek een kwart van de wereldbevolking. Daarnaast krijgt Avaya verschillende andere rechten voor advertentie- en marketingdoeleinden voor en tijdens de drie WK-toernooien. Bovendien kan Avaya ook relaties ontvangen tijdens de WK's om hen kennis te laten maken met de technieken die we toepassen."

"Het sponsorschap voor de World Cup is een mijlpaal in de geschiedenis van onze historie", zegt Mark Leigh, President Avaya Asia Pacific. "Dit partnerschap zorgt ervoor dat Avaya herkend wordt als een toonaangevend merk tussen de andere sponsoren van dit prestigieuze evenement. Het stelt de FIFA in staat om met onze toonaangevende communicatietechnologie miljoenen mensen te verbinden met het meest boeiende en inspirerende evenement in de wereld. Het is een enerverend vooruitzicht om zo'n belangrijke rol te mogen spelen tijdens de drie toernooien. We zien uit naar een lange en wederzijds winstgevende relatie tussen de FIFA en Avaya."

Avaya
Avaya, wereldwijd één van de marktleiders in de verkoop en service van communicatieoplossingen en -diensten, levert producten en services die organisaties helpen te excelleren in klantgerichtheid. Avaya levert deze oplossingen aan bedrijven - waaronder meer dan 75 procent van de Fortune 500 - en aan overheden en andere organisaties. Avaya biedt oplossingen voor Customer Relationship Management, Unified Communication, Hosting en Multiservice Networking Infrastructure, en geconvergeerde Voice en Data Networks, inclusief de Enterprise Class IP Solutions (ECLIPS). Deze producten worden ondersteund door Avaya Services en Avaya Labs. Avaya is wereldwijd marktleider in unified messaging, messaging-systemen, callcenters en structured-cabling systems. Avaya is in de Verenigde Staten marktleider in systemen voor spraakcommunicatie. In Nederland is Avaya gevestigd in Nieuwegein en Rijswijk. Meer informatie is te vinden op www.avaya.nl.

FIFA
FIFA, Fédération Internationale de Football Association, is de wereldvoetbalfederatie. Naast het organiseren van internationale competities promoot de organisatie de voetbalsport via ontwikkelingsprogramma's, en zorgt er met uniforme regels en regelingen voor dat de voetbalsport schoon blijft en overal volgens dezelfde spelregels gespeeld wordt. Voetbal wint nog steeds aan populariteit en heeft een grote aantrekkingskracht op jongeren. Het voetbal dient inmiddels grote belangen in zowel sociaal en economisch als politiek opzicht. In combinatie met het mediabelang is de sport uitgegroeid tot de vitale algemene standaard voor verschillende doelgroepen in de wereld. Meer informatie is te vinden op www.fifa.com

Voor het aanvragen van fotomateriaal kunt u contact opnemen met Lammers van Toorenburg PR.

Voor meer informatie over het bericht:

Avaya Nederland B.V.
Bas Baars
Tel: 030 609 77 41
Fax: 030 609 76 50
bbaars@avaya.com

Lammers van Toorenburg PR
Francine Loos
Tel: 030 656 50 70
Fax: 030 656 54 73
avaya@lvtpr.nl

Avaya Media Relations
Gilliane Palmer/ Neil Pattie
+32 2 3575803/ +44 1344 295488
gillianepalmer@avaya.com/ neilpattie@avaya.com