Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen

PERSBERICHT

Amstelveen, 15 mei 2001

MULTI CHANNELING CENTRAAL OP IPONT CONGRES

Onder de nieuwe naam Ipont houdt het KVGO in samenwerking met IDP-gebruikersgroep op 7 juni a.s. een congres met als thema "Multi Channeling als aanjager van organisatievernieuwing". Ipont staat voor Informatie Programma over Nieuwe Technologie en wordt het merk, waaronder het KVGO zich aan een veel bredere doelgroep dan de traditionele grafische industrie gaat presenteren.

Multi Channeling
Uitgevers, DM-buraus, ontwerpstudio's, grafimediabedrijven e.a. zijn onderdeel van de waardeketen van de marketingcommunicatie. In die hoedanigheid krijgen ze steeds meer te maken met het integreren van mediakanalen. Die mediakanalen zijn in toenemende mate digitaal. Hierdoor kunnen nieuwe toeleveranciers een rol krijgen in deze markt en verandert het concurrentiekrachtenveld. Bedrijven, die al langer in deze markt opereren staan voor de vraag hoe met deze nieuwe ontwikkelingen om te gaan en waarin zij moeten investeren. Tijdens het congres komen ondernemers, leveranciers, consultants en een marketing expert aan het woord over de invloed van multichanneling op de marketing-communicatieketen.

Vorig jaar organiseerden KVGO en IDP een soortgelijk congres met als thema "Digitaal printen: van hype naar big business". De circa 150 congresdeelnemers beoordeelden het congres en met name de bijdragen van de ondernemers als zeer succesvol. Het Ipont congres wordt gehouden op donderdag 7 juni van 9.00 tot 17.30 uur in Hotel Oud London te Zeist.