PERSBERICHT

Rotterdam, 7 juni 2001

Koninklijke Luchtmacht blijft bij ARA Groep.

Na een Europese aanbestedingsprocedure onder begeleiding van DTC/RVD heeft de Koninklijke Luchtmacht besloten om alle communicatie voor de werving te laten verzorgen door de ARA Groep.

De competitie is het gevolg van Europese regelgeving ten aanzien van overheidsaccounts en dient elke 5 jaar conform strakke regelgeving te worden uitgevoerd.

In de 'tender' die enkele maanden in beslag heeft genomen, hebben aanvankelijk 18 bureaus deelgenomen. In tweede instantie streden naast ARA ook TBWA/Job Company, Noordervliet & Winninghoff/Leo Burnett, Inc-21 en Publicis om het prestigieuze account.

Onder meer op basis van presentaties ten aanzien van de voorgestelde strategie en onderzoek naar de creatieve voorstellen van elk van de bureaus is door de gunningcommissie unaniem besloten om voor ARA te kiezen.

Overigens verzorgde ARA de afgelopen jaren al een deel van de wervingsactiviteiten, waarvoor kortgeleden nog twee Magneten werden uitgereikt door de Stichting jaarprijzen Personeelscommunicatie, de SJP.

Binnen de ARA Groep zullen de verschillende onderdelen elk verantwoordelijk zijn voor een deel van de communicatie. ARA Advertising voor het thematische gedeelte, ARA Direct Communicatie voor de datebase-en een- op- communicatie, ARA M/V voor de interne communicatie en ARA Interactive voor internet en on-linecommunicatie.

Voor nadere informatie:

Koninklijke Luchtmacht
Rob Schmidt
Telefoon 020- 520 11 86

ARA. Groep
Erik Triesscheijn
Telefoon 010 405 72 77
Fax 010 405 73 78
E-mail: e.triesscheijn@ara-groep.nl