LOGICA-PROJECT HELPT KPN MOBILE BIJ
VERGROTEN KLANTENTROUW EN KOSTENVERLAGING
Implementatie CRM-platform op basis van GT-X applicatie
ROTTERDAM, 5 juni 2001 - Logica verzorgt de levering en implementatie van een Customer Relationship Management (CRM) applicatie voor KPN Mobile. De internationale mobiele operator heeft een CRM-programma opgesteld dat uitgaat van meer persoonlijke aandacht en service voor de bestaande mobiele klantenkring. Het doel is de klantentrouw te vergroten en de kosten per klant te verminderen. Aanleiding vormt de scherpe concurrentie op de mobiele telecommarkt, waardoor klanten sneller en vaker van operator wisselen.
Het project van KPN Mobile met Logica is begin mei gestart en zal 4 oktober 2001 worden opgeleverd. Logica implementeert GT-X, een product van Graham Technology dat KPN Mobile voor dit project heeft geselecteerd en dat de bedrijfskritische processen zal vereenvoudigen. Met de GT-X oplossing kunnen proceswijzigingen op het gebied van service en behoud van klanten snel worden uitgevoerd. Dit leidt tot flexibiliteit en snelheid om nieuwe producten op de markt te kunnen introduceren, wat ook in de toekomst essentieel is voor KPN Mobile.
Peter Hermans, directeur IT van KPN Mobile: "Wij hebben voor Logica gekozen vanwege de uitgebreide kennis en internationale ervaring van dit bedrijf met oplossingen op het gebied van CRM en systeemintegratie. Daarnaast heeft Logica een samenwerkingsverband met softwareleverancier Graham Technology. Voor KPN Mobile is dit CRM-project een turn key oplossing".
Over KPN Mobile
KPN Mobile N.V. is een toonaangevende mobiele telecomaanbieder in Europa en leverancier van mobiele spraak- en datadiensten. KPN Mobile heeft zijn kernactiviteiten in Nederland (KPN Mobile), Duitsland (E-Plus) en België KPN Orange). In de drie landen heeft KPN Mobile ongeveer 13 miljoen klanten. KPN Mobile bezit een 15% aandeel in Hutchison 3G UK in
Groot-Brittannië en heeft verder nog deelnemingen in Hongarije (Pannon),Oekraïne (UMC), en Indonesië (Telkomsel). KPN Mobile N.V. is een 85%-dochter van Koninklijke KPN N.V. De overige 15% van de aandelen zijn in handen van NTT DoCoMo.
Over Logica
# # #
Logica is een internationale organisatie voor management en IT-advies, systeemintegratie, producten, diensten en ondersteuning. Logica's klanten zijn actief in diverse marktsectoren, zoals financiële instellingen, energie en nutsbedrijven, telecommunicatie, overheid, industrie, transport en distributie. Meer dan 11.000 medewerkers werken verspreid over 28 landen. In Nederland telt Logica momenteel 1.000 medewerkers die verspreid over zes vestigingen werkzaam zijn. Logica is opgericht in 1969 en staat aan de beurs van Londen. Logica maakt deel uit van de FTSE 100 index, waarin de grootste beursgenoteerde bedrijven van het Verenigd Koninkrijk zijn opgenomen.