05-06-2001
Regiodiek Week 23
Regiodiek Week 23
Wethouder Arts stapt op
Vorige week heeft John Arts, portefeuillehouder voor Welzijn en
Onderwijs in het college van B&W, besloten met onmiddellijke ingang
zijn wethouderschap neer te leggen. Hij heeft daarover de raadsleden
per brief ingelicht.
De tekst van de brief luidt:
"Hierbij deel ik u mede dat ondergetekende per heden zijn
wethouderszetel ter beschikking stelt.
Reden hiervoor is, dat de coalitieraadsfracties CDA/DGH enerzijds en
de PvdA anderzijds geen consensus hebben weten te bewerkstelligen voor
wat betreft de financiële paragraaf van de samenwerkingsovereenkomst
tussen Stichting Initiatieven Winkelcentrum Malden en de Gemeente
Heumen.
Hiermede is het onderlinge vertrouwen ernstig geschaad.
In deze ontstane situatie is het voor mij niet meer mogelijk als wethouder optimaal te kunnen blijven functioneren.
Tot slot de mededeling dat ik het continueren van mijn
raadslidmaatschap in beraad houd."
Afgelopen donderdag woonde de afgetreden wethouder de raadsvergadering
niet bij.
Informatie voor vrijwilligers
Deze keer in de rubriek over vrijwilligerswerk een herhaalde oproep van Tafeltje Dekje en vergoeding van kosten voor vrijwilligers.
vrijwilligers Tafeltje-dek-je
Tafeltje-dek-je is een vrijwilligersorganisatie in de gemeente, die
vanuit de keuken van Malderburch warme maaltijden bezorgt bij ouderen
en zieke mensen thuis. Die bezorging gebeurt dagelijks tussen 11.30 en
13.00 uur. Momenteel gaat het om ongeveer 35 adressen in Malden, 30 in
Overasselt en een paar in Heumen en Nederasselt.
De huidige groep vrijwilligers is een gezellig clubje dat met hart en
ziel dat leuke en belangrijke werk doet. Ze hebben echter dringend
behoefte aan meer collega´s die ook de maaltijden rond kunnen brengen.
Er is een onkostenvergoeding in verband met het gebruik van de auto.
Voor inlichtingen en aanmelding kan worden gebeld met coördinator Ton
Peters, tel. 358 24 46. Hij kreeg op de oproep van een paar weken
geleden één aanmelding, maar kan er nog verschillende gebruiken.
vergoeding kosten vrijwilligers
In de subsidie van organisaties en instellingen houdt de gemeente
Heumen rekening met de kosten die vrijwilligers maken. Voor die kosten
is subsidie mogelijk. In de praktijk blijkt zich een aantal
onduidelijkheden voor te doen.
Sommige organisaties geven een vergoeding gebaseerd op de tijd die
vrijwilligers aan hun werk besteden, of ze vergoeden onkosten zonder
schriftelijke declaratie. Dat gebeurt meestal om een hoop
administratief werk te vermijden. Dat is begrijpelijk, maar voor een
verantwoorde subsidiëring moet de gemeente wel inzicht hebben in de
gemaakte kosten. De subsidie wordt op basis van declaraties
vastgesteld.
Voor de duidelijkheid hebben B&W daarom de volgende regels opgesteld:
- een vergoeding die aan een vrijwilliger wordt uitbetaald is
subsidiabel, als het een vergoeding betreft voor onkosten die de
vrijwilliger voor zijn/haar vrijwilligerswerk maakt, en die wordt
afgerekend op basis van een declaratie;
- de hoogte van de vergoeding dient in verhouding te staan tot de
gemaakte onkosten.
Nog vragen? Neemt dan contact op met Willem van Yperen (tel. 3588229)
of Mieke Bosmans (tel. 3588251), beiden werkzaam. bij de cluster
Welzijn en Onderwijs in het gemeentehuis.
vacature-service
In De Verbinding zullen in de toekomst vaker van dit soort berichten
worden opgenomen. Organisaties op zoek naar nieuwe vrijwilligers
kunnen daarvoor oproepen opgeven bij Mieke Bosmans in het
gemeentehuis, telefoon 3588251.
---
Die verdient volgend jaar een lintje!!
Ter gelegenheid van Koninginnedag werden dit jaar in Heumen liefst
zeven Koninklijke onderscheidingen toegekend aan inwoners die zich op
een of andere manier bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt. In veel
gevallen zijn het tips van mensen uit de omgeving van de betrokkenen
die de burgemeester op het idee hebben gebracht een voordracht te doen
voor zo'n onderscheiding.
De decoratie wordt niet zomaar toegekend. Integendeel: er vindt een
vrij uitvoerige afweging plaats waarbij meerdere instanties zijn
betrokken. Zo moeten her en der gegevens worden nagetrokken en de
Commissaris van de Koningin moet zijn oordeel geven. De procedure voor
de toekenning van een onderscheiding start dan ook al vroeg. Voor
degene aan wie we volgend jaar op Koninginnedag een lintje gunnen,
moeten we nu al aan de slag.
Voor de indiening van een suggestie of aanvraag is een formulier te
krijgen bij Mevrouw van Dam in het gemeentehuis. Haar doorkiesnummer
is 358 83 35. Aan de hand van het formulier wordt duidelijk welke
gegevens allemaal nodig zijn om de aanvraag goed te kunnen beoordelen.
Al die gegevens moeten uiterlijk half augustus bij de burgemeester
binnen zijn.
In het gemeentehuis is ook een folder te krijgen waarin meer te lezen
is over de soorten onderscheidingen en de aanvraagprocedure.
---
Oefenalarm op 6 juni
Op woensdag 6 juni is er een oefenalarm voor als er echt een ramp
gebeurt. Om 12.00 uur op die dag klinken in heel Nederland kort na
elkaar drie keer de sirenes. Dat is geen reden om te schrikken want
het is het jaarlijkse oefenalarm.
Als u de sirene op een ander tijdstip hoort is er wel wat aan de hand.
In zo'n geval moet u in elk geval drie dingen doen: ga naar binnen,
sluit deuren en ramen en zet de radio of de tv aan. Het is daarom toch
goed om eens even bij u zelf na te gaan hoe u uw gezin en u zelf in
veiligheid zou brengen als er echt een ramp gebeurt.
De gemeente heeft een rampenplan klaar liggen. Daarin staat onder
andere hoe zo snel mogelijk mensen en materieel kunnen worden ingezet.
Ook de gemeente kijkt periodiek haar rampenplan door om bijvoorbeeld
te controleren of adressen en telefoonnummers van functionarissen die
onmiddellijk dienen te worden gewaarschuwd nog wel kloppen en of
apparatuur werkt en direct kan worden ingezet.
Zo kunt u er thuis voor zorgen dat u weet wat u te doen staat als er
bij een ramp nauwelijks tijd is om na te denken. Zo is in tijden van
een ramp Omroep Gelderland de zender die voor radioberichtgeving wordt
ingezet. Het is handig als u weet hoe u daarop via de kabel (zie
daarvoor de lijst van SKBG) of via de ether (495,25 Mhz) kunt
afstemmen.
Voor meer informatie ligt een folder klaar op postkantoren en
bibliotheken en in het gemeentehuis. Die informatie staat ook op
www.postbus51.nl Vorige week kon u in De Verbinding al een
uitgebreider bericht lezen.
---
Vergoeding schoolvervoer aanvragen voor 15 juni
De gemeente Heumen regelt onder bepaalde voorwaarden het vervoer voor
leerlingen uit het basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en
(voortgezet) speciaal onderwijs. In beginsel is die vergoeding
gebaseerd op de goedkoopste vorm van vervoer naar de dichtstbijzijnde
(bereikbare) school. Dit is meestal het openbaar vervoer of de fiets.
Ook aangepast vervoer, d.w.z. met een taxi of taxibusje, is mogelijk.
Om hiervoor in aanmerking te komen, moet van één van de volgende
gevallen sprake zijn:
a. de leerling is op grond van zijn / haar lichamelijk en / of
geestelijk handicap niet in staat met het openbaar vervoer te reizen(
zelfs niet onder begeleiding).
b. de leerling kan onder begeleiding wel met het openbaar vervoer
reizen, maar geen van beide ouders of iemand anders is in staat de
leerling te begeleiden. Dit moet uiteraard bij de aanvraag duidelijk
kunnen worden aangetoond.
c. de reisduur met openbaar vervoer is meer dan één uur en kan met
aangepast vervoer terug gebracht worden tot 50% of minder.
d. er is geen openbaar vervoer.
e. het aangepast vervoer is goedkoper dan het openbaar vervoer.
Heumen
Gemeenten mogen een eigen beleid voeren als het gaat om de inning van
een eigen bijdrage van de ouders. In Heumen ziet dat er zo uit:
- voor het vervoer naar reguliere basisscholen is een bedrag
afgesproken, dat gelijk staat aan de kosten voor openbaar vervoer over
6 km. Voor komend schooljaar is dat f 667,--. Ouders met een
belastbaar gezinsinkomen van f 42.000,-- of hoger (peiljaar 1999) zijn
verplicht die bijdrage te betalen.
- voor het vervoer naar speciale scholen voor basis- en voortgezet
onderwijs en voor andere scholen voor speciaal onderwijs wordt geen
drempelbedrag geheven.
Als u in het schooljaar 2001/2002 voor een vergoeding in de
vervoerskosten of voor aangepast vervoer in aanmerking denkt te komen,
en u hebt geen aanvraagformulier van de gemeente Heumen ontvangen,
kunt u contact opnemen met de cluster Onderwijs van de gemeente Heumen
tel. 358 82 51. Ook bij de receptie in het gemeentehuis kan het
formulier tijdens de openingstijden worden opgehaald.
Aanvragen dienen liefst ingediend te zijn voor 15 juni 2001.
---
Een ton voor water
De gemeente Heumen gaat meedoen aan de landelijke campagne "Een ton
voor water". In het kader van die campagne kunnen inwoners een
regenton kopen om een bijdrage te leveren aan bewuster en zuiniger
omgaan met water hier én aan watervoorzieningsprojecten in een
ontwikkelingsland.
Waar te koop?
Vanaf 10 mei zijn regentonnen te koop op de gemeentewerkplaats. U kunt
terecht gedurende de reguliere openingstijden: op maandagmiddag van
13.00 tot 16.00 uur en op dinsdagmorgen van 08.00 tot 12.00 uur. De
regentonnen worden verkocht voor f 45,--. Van dit bedrag gaat f 5,--
naar watervoorzieningsprojecten in Tanzania. Bovenop uw f 5,-- legt de
gemeente ook nog eens f 5,--, zodat per ton f 10,-- beschikbaar komt.
Een regenton is te bezichtigen in de hal van het gemeentehuis.
B&W standpunt Verkeersplan ter inzage
De plannen voor de invoering van de 30-km gebieden in Heumen, Nederasselt en Kroonwijk, Molenwijk en Randwijk zijn door het college besproken.
Er is een aantal wijzigingen aangebracht in de plannen die zijn opgesteld door het bureau Goudappel Coffeng en al eerder ter visie hebben gelegen.
Die wijzigingen zijn gebaseerd op de volgende toegevoegde uitgangspunten:
1. Beperking van het aantal drempels rekeninghoudend met acceptatie
2. voorzieningen sober en functioneel uitvoeren.
3. fietsvriendelijkheid zo min mogelijk schaden of waar mogelijk bevorderen.
4. bereikbaarheid voor hulpverlening en functioneren van vuilophaaldienst en (buurt)bus zo min mogelijk belemmeren. Deze toegevoegde uitgangspunten leiden tot volgende consequenties voor de voorgestelde maatregelen:
- bij aansluiting van 30-km zones op ontsluitingswegen worden waar mogelijk en verantwoord geen uitritconstructies toegepast, maar wordt toegang tot de 30-km zone een tiental meters vanaf de ontsluitingsweg gerealiseerd met een eenvoudige drempelvoorziening. In een incidenteel geval kan de toegang worden beperkt tot uitsluitend een verkeersmaatregel: streep op de weg en het noodzakelijke zone-bord.
- waar mogelijk en verantwoord worden drempels achterwege gelaten of gewijzigd in andere remmende maatregelen
- als drempels worden toegepast dan worden ze sober uitgevoerd.
- wanneer bij drempels standaard drempelblokken worden gebruikt dan worden in principe lange blokken (2,4 m1) toegepast. De plannen zullen maandag 11 juni in de commissie OWV besproken worden. Deze vergadering is in het gemeentehuis, begint om 19.30 uur en is openbaar.
Het gewijzigde besluit ligt tot en met maandag 11 juni ter inzage op het gemeentehuis
-----
Uitvoering verkeersplan
De werkzaamheden in het kader van de uitvoering komen in de eindfase. Voor de vakantie zijn de uitvoeringsplannen gereed. Onderstaand een aantal data, waarop de aannemer denkt te kunnen starten. Voor meer informatie kunt u zoals gebruikelijk terecht in het gemeentehuis.
Jachthuis
5 juni: Aanleg kruisvlakverhoging Jachthoorn-Schutter. Bewoners van de Schutter kunnen via de parkeerplaats Schutter bij de woning komen. De bewoners van de Jachthoorn kunnen omrijden via de Stalmeesterslaan, waar de afsluiting tijdelijk zal worden weggehaald. 11 juni: Verwijderen inritconstructie Campenshof. 18 juni: Aanleg kruisvlakverhoging Grootveldschelaan-Stalmeesterslaan. De aansluiting naar de rotonde zal dan 2 weken dicht zijn. Omrijden via de Droogsestraat.
Maldensveld
5 juni: Aanleg kruisvlakverhoging de Horst, ter hoogte van de Woonvorm. De kantoren zijn bereikbaar vanaf de Rijksweg, via het pad achter autobedrijf Klaassen langs. Het werk duurt ongeveer 2 weken. 11 juni: Aanleg drempels Schoof-Garf, ter hoogte van Schoof 12-14 13 juni: aanleg drempels hoek Veldsingel-de Garf en verbinding Veldsingel-Schoof; ter hoogte van Veldsingel 210 en ter hoogte van Veldsingel 228.
------
Afval
In de maanden juni, juli en augustus wordt de groene container elke week geleegd.
Op woensdag 6, donderdag 7 en vrijdag 8 juni worden de huisvuilzakken opgehaald en wordt de groene container geleegd.
oud papier
Elke donderdag tijdens schooluren staat een papiercontainer bij
basisschool Toermalijn aan de Gladiolenstraat 2a, behalve in de
vakanties. Behalve papier kunt u ook batterijen inleveren.
Op zaterdag 9 juni staat van 10.00 tot 12.00 uur een papiercontainer
bij de St. Jozefschool aan de Raadhuisstraat 1.
huisraad
Herbruikbaar huisraad kunt u thuis laten ophalen door Kringloopbedrijf
Het GOED. Het GOED dat is gevestigd aan de Burchtstraat 110 te
Nijmegen, zamelt in onze gemeente al het herbruikbare huisraad in,
zoals meubilair, boeken en platen, potten en pannen, snuisterijen,
schilderijen, kleding, gordijnen en schoenen. Het bedrijf haalt ook
alle hele apparaten op, zoals wasmachines, televisies, radio's,
computers, lampen, fornuizen, boilers en kachels (wit- en bruingoed).
Goederen worden op afspraak binnen een week opgehaald. De goederen
moeten, zonodig verpakt in dozen of zakken, op de begane grond staan.
Voor een afspraak kunt u bellen met telefoonnummer (024) 645 69 04, of
zelf bij de kringloopwinkel langsbrengen kan ook. De chauffeur bepaalt
uiteindelijk of het huisraad dat u aanbiedt nog bruikbaar is.
kleding
Nog bruikbare kleding kunt u brengen naar de Schakel aan de
Eendenpoelseweg 6b, geopend op donderdag en vrijdag van 10.00 tot
17.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 15.00 uur. U kunt hier ook
tweedehands kleding kopen. De opbrengst komt ten goede aan projecten
in de derde wereld.
gereedschap
Op vrijdag 8 juni kunt u van 18.30 tot 20.30 uur gereedschap afgeven
aan vertegenwoordigers van Milieudefensie in sociaal-cultureel centrum
Maldensteijn en bij dhr. G. Kerkhoff, Dorpstraat 31c te Heumen.
grof vuil
In week 24 van 11 tot en met 15 juni wordt nog een extra grof vuil
inzameling gehouden. U kunt zich daar nog voor aanmelden bij Burgers
Afval Service, tel. 024-3482433, elke werkdag van 09.00 tot 12.00 uur.
De laatste dag waarop u zich kunt aanmelden is vrijdag 8 juni. Daarna
is aanmelden niet meer mogelijk.
------
Vergunningen
A. Kapvergunningen
Op 29 mei zijn de volgende kapvergunningen verzonden:
2 berken, achtertuin Triangel 11
1 acacia, achtertuin Stalmeesterslaan 33
2 esdoorns, naast achtertuin Bongerd 53
Voor de mogelijkheid bezwaar te maken, zie onder C.
B. Bouwvergunningen
De volgende bouwvergunningen zijn verleend:
Verzonden op 28 mei:
024/2001: verbouw woonhuis, Kuilstraat 7
010/2001: uitbreiden woning en plaatsen dakkapel, Kreytacker 23
069/2001: bouw woning met berging en carport, Steenacker 27
022/2001: plaatsen tijdelijk woonunit met opslagcontainer, Baron van
Brakelstraat (ongenummerd)
Verzonden op 30 mei:
044/2000: bouw appartementengebouw, Grote Loef
C. Sloopvergunning
Op 30 mei is de volgende sloopvergunning verzonden:
S004/2001: woning, Vosseneindseweg 22
Wie het niet eens is met een van de besluiten onder A, B of C kan
daartegen binnen zes weken nadat het betreffende besluit is verzonden
een bezwaarschrift indienen bij B&W.
Commissies
OWV
De commissie Openbare Werken en Verkeersveiligheid (OWV) vergadert op 11 juni om 19.30 uur. Op de agenda staan:
Onderhoud wegen
Uitwerking verkeersplan 2e fase
Haalbaarheid rotonde Rijksweg-Ludenlaan
ROV
De commissie Ruimtelijke Ordening en Volkshuisvesting (ROV) vergadert op 12 juni om 19.30 uur. Op de agenda staan onder andere de volgende punten:
Voorstellen verlenen planschadevergoedingen
Verlenen van vrijstelling op grond van artikel 19 WRO voor vestiging van de firma Austria Sport in de bedrijfsruimte van voormalige stomerij Polkamp en legalisering van een garage/berging Tempelstraat 11
-----
Nadere eisen Vierdaagse kampement Heumensoord
Burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen maken ingevolge artikel 3.6 van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat zij voornemens zijn nadere eisen te stellen aan de melding ingevolge het Besluit horeca-, sport- en recreatie-inrichtingen milieubeheer van Staatssecretaris van Defensie voor het Vierdaagse kampement Heumensoord, Beukenlaan ongenummerd te Heumen. De nadere eisen worden gesteld om de nadelige gevolgen voor het milieu te ondervangen.
Waar in te zien?
De ontwerpbeschikking en alle ter zake zijnde stukken liggen vanaf 6
juni 2001 gedurende twee weken ter inzage bij de sector
Grondgebiedzaken van het gemeentehuis. Daar kunt u elke werkdag van
09.00 tot 12.00 uur en op maandag van 17.00 tot 18.30 uur terecht. De
stukken zijn ook in te zien in de Openbare Bibliotheken, Kloosterhof 1
te Malden en Beatrixstraat 2 te Overasselt gedurende normale
openingstijden.
Bedenkingen
Schriftelijke bedenkingen kunnen tot en met 20 juni 2001 worden
ingebracht bij Burgemeester en wethouders van de gemeente Heumen,
Postbus 200, 6580 AZ Malden. Diegenen die bedenkingen tegen de
ontwerpbeschikking indienen kunnen verzoeken hun persoonlijke gegevens
niet bekend te maken.
Eveneens kunnen mondelinge bedenkingen worden ingebracht tijdens een
op verzoek te houden openbare zitting, waarbij gelegenheid wordt
gegeven tot een gedachtenwisseling over het verzoek om vergunning en
ontwerp-vergunning. Het verzoek voor het houden van een openbare
zitting kan telefonisch of schriftelijk worden gericht aan de sectie
milieu.
Malden, 5 juni 2001
------
Bouwplannen voor locaties gelegen aan de Schoolstraat, Promenade en
Ericastraat (art. 19 WRO)
Burgemeester en wethouders van Heumen zijn voornemens om met
toepassing van artikel 19 lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
(WRO) een vrijstelling te verlenen van de bestemmingsplannen
"Centrum-Malden" en "Centrum-Malden, herziening 1" voor:
- de bouw van een appartementencomplex aan de Schoolstraat/Promenade
(locatie voormalige lagere school) bestaande uit 28 wooneenheden en
- een uitbreiding van het zuidoostelijk deel van het winkelcentrum te
Malden , de bouw van een appartementencomplex bestaande uit 22
wooneenheden boven het zuidoostelijk deel van het (uitgebreide)
winkelcentrum en de bouw van een ondergrondse parkeergarage met
toebehoren onder een deel van de Schoolstraat en een deel van het
daaraan grenzende plantsoen.
Ter visielegging bouwplannen
De bouwplannen, waarvoor burgemeester en wethouder vrijstelling willen
verlenen, liggen van donderdag 7 juni t/m woensdag 4 juli 2001 ter
visie bij de sector grondgebiedzaken van het gemeentehuis, iedere
werkdag van 9.00 tot 12.00 uur en op maandagen bovendien van 17.00 tot
18.30 uur.
Relatie met bestemmingsplan "Malden winkelcentrum"
De hiervoor genoemde bouwplannen zijn in overeenstemming met het
ontwerpbestemmingsplan "Malden Winkelcentrum" dat eveneens van 7 juni
t/m 4 juli ter visie ligt. Met het verlenen van een vrijstelling op
grond van artikel 19 WRO wordt vooruitgelopen op het van kracht worden
van dit bestemmingsplan. Alvorens een vrijstelling kan worden
verleend, dienen Gedeputeerde Staten van Gelderland een zogenaamde
verklaring van geen bezwaar te verlenen. Bij de aanvraag van deze
verklaring worden eventuele ingediende zienswijzen (zie hieronder) met
het commentaar van het gemeentebestuur daarop meegezonden, zodat
Gedeputeerde Staten zich ook over de zienswijzen een oordeel kunnen
vormen en dit oordeel mee kunnen laten wegen bij hun beslissing.
Zienswijzen
Ten aanzien van het voornemen vrijstelling te verlenen kan een ieder
gedurende de hiervoor genoemde periode van tervisielegging een
zienswijze indienen. Het indienen van een zienswijze kan naar keuze
schriftelijk of mondeling. Schriftelijke zienswijzen dienen te worden
gericht aan burgemeester en wethouders van Heumen, postbus 200, 6580
AZ Malden. Degenen die mondeling een zienswijze naar voren willen
brengen kunnen daartoe een afspraak maken met de behandelend
ambtenaar, die tijdens kantooruren bereikbaar is onder nummer 3588348.
Malden, 5 juni 2001.
Ontwerpbestemmingsplan 'Malden Winkelcentrum'
Het ontwerpbestemmingsplan "Malden Winkelcentrum" ligt met ingang van donderdag 7 juni t/m woensdag 4 juli 2001 voor een ieder ter inzage bij de sector grondgebiedzaken van het gemeentehuis.
Het hiervoor genoemde bestemmingsplan maakt onder andere een
herstructurering en uitbreiding van het winkelcentrum in Malden
mogelijk. Het plan heeft echter niet alleen betrekking op het
winkelcentrum zelf, maar voorziet ook in de bouw van een tweetal
appartementencomplexen aan de Schoolstraat; één op de locatie van de
voormalige basisschool en één boven het uitgebreide winkelcentrum.
Verder voorziet het plan in de bouw van een parkeergarage onder een
deel van de Schoolstraat en het aan deze straat gelegen plantsoen, in
een uitbreiding van de aan de Kloosterhof gelegen bibliotheek en in
een uitbreiding van het aan de Schoolstraat gelegen gezondheidscentrum
De Kroonsteen.
Aangezien uitvoering van de bouwplannen een herinrichting van de ruime
omgeving noodzakelijk maakt, heeft het bestemmingsplan betrekking op
het gehele gebied dat wordt ingesloten door de Rijksweg, de
Kloosterstraat, de Schoolstraat, de Groesbeekseweg en een gedeelte van
het aan de Schoolstraat gelegen plantsoen.
In juni en juli van het vorige jaar is het voorontwerp van het
bestemmingsplan "Malden Winkelcentrum" overigens reeds onderwerp
geweest van een inspraakprocedure. Het ontwerpbestemmingsplan zoals
dat nu ter visie wordt gelegd wijkt op een aantal punten af van dit
voorontwerp.
De sector grondgebiedzaken is op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur
geopend en op maandagen bovendien van 17.00 tot 18.30 uur. Op verzoek
kan het ontwerpbestemmingsplan tevens gedurende drie aaneengesloten
uren per week buiten werkuren worden ingezien.
Alvorens de gemeenteraad tot vaststelling van het bestemmingsplan
overgaat, kan een ieder gedurende voornoemde termijn van vier weken
schriftelijk zijn zienswijze ten aanzien van het ontwerpplan bij de
gemeenteraad (postbus 200, 6580 AZ Malden) kenbaar maken.
Dit is een bekendmaking zoals bedoeld in artikel 23 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening.
Malden 5 juni 2001.