BENJAMENS, VAN DOORN-EURO RSCG

Publiciteitsgolf actie Pearle wordt alle partijen te veel

PERSBERICHT
Geschikt voor onmiddellijke plaatsing

Dinsdag 5 juni 2001

AANVULLEND PERSBERICHT:
Publiciteitsgolf actie Pearle wordt alle partijen te veel

Pearle Opticiens heeft vandaag een actie op touw gezet voor het echtpaar Schuttevaer uit Voorschoten. Aanleiding was de berichtgeving dat het echtpaar Herman (95) en Mies (88) Schuttevaer uit Voorschoten niet langer in hotel 't Hof van Gelre konden verblijven waar ze sinds 1946 komen. Om aan te geven dat ouderen bij Pearle Opticiens meer dan welkom zijn heeft Pearle mijnheer en mevrouw Schuttevaer allebei een gratis bril aangeboden. Hiermee wilde Pearle een sympathiek gebaar maken naar het echtpaar en aan iedereen duidelijk maken dat de gemiddelde klant ouder en ouder wordt en bedrijven het als een uitdaging zouden moeten zien om daar zo goed mogelijk op in te spelen. Wat er ook voor nodig is!

Morgenochtend zou Pearle Opticiens aan de Frederik Hedriklaan in Den Haag het echtpaar als echte Vips ontvangen. Niet alleen de familie Schuttevaer reageerde aanvankelijk positief op deze sympathieke actie, maar ook de media besteedde er enorm veel aandacht aan. En dan met name richting het oudere echtpaar.

Omdat de mediadruk richting het echtpaar te hoog wordt, heeft Pearle besloten om de familie Schuttevaer op een ander tijdstip uit te nodigen en hen aan te bieden om in besloten kring een bril uit te zoeken. Mede om bovenstaande redenen en omdat het hotel overdonderd wordt door de media aandacht, is besloten de e-mail actie stop te zetten.


Dit persbericht wordt u aangeboden door Pearle BV te Soesterberg.