BENJAMENS, VAN DOORN-EURO RSCG
Publiciteitsgolf actie Pearle wordt alle partijen te veel
PERSBERICHT
Geschikt voor onmiddellijke plaatsing
Dinsdag 5 juni 2001
AANVULLEND PERSBERICHT:
Publiciteitsgolf actie Pearle wordt alle partijen te veel
Pearle Opticiens heeft vandaag een actie op touw gezet voor het
echtpaar Schuttevaer uit Voorschoten. Aanleiding was de berichtgeving
dat het echtpaar Herman (95) en Mies (88) Schuttevaer uit Voorschoten
niet langer in hotel 't Hof van Gelre konden verblijven waar ze sinds
1946 komen. Om aan te geven dat ouderen bij Pearle Opticiens meer dan
welkom zijn heeft Pearle mijnheer en mevrouw Schuttevaer allebei een
gratis bril aangeboden. Hiermee wilde Pearle een sympathiek gebaar
maken naar het echtpaar en aan iedereen duidelijk maken dat de
gemiddelde klant ouder en ouder wordt en bedrijven het als een
uitdaging zouden moeten zien om daar zo goed mogelijk op in te spelen.
Wat er ook voor nodig is!
Morgenochtend zou Pearle Opticiens aan de Frederik Hedriklaan in Den
Haag het echtpaar als echte Vips ontvangen. Niet alleen de familie
Schuttevaer reageerde aanvankelijk positief op deze sympathieke actie,
maar ook de media besteedde er enorm veel aandacht aan. En dan met
name richting het oudere echtpaar.
Omdat de mediadruk richting het echtpaar te hoog wordt, heeft Pearle
besloten om de familie Schuttevaer op een ander tijdstip uit te
nodigen en hen aan te bieden om in besloten kring een bril uit te
zoeken. Mede om bovenstaande redenen en omdat het hotel overdonderd
wordt door de media aandacht, is besloten de e-mail actie stop te
zetten.
Dit persbericht wordt u aangeboden door Pearle BV te Soesterberg.