Ministerie VROM start met klantgericht denken
Ministerie VROM samen met Clockwork in traject
naar één loket voor burgers
Amsterdam, 1 juni 2001 - Clockwork, een toonaangevende onderneming gespecialiseerd in het leveren van (mobiele) e-business oplossingen, heeft voor het Ministerie van VROM een burgergerichte informatie-site (www.minvrom.nl
Clockwork heeft de al bestaande website van een nieuwe navigatiestructuur
voorzien, waarbij uitgegaan is van het zoekgedrag van de 'gemiddelde'
Internetgebruiker. Het eindresultaat is dat informatie geclusterd is rondom
verschillende thema's zoals Wonen & Omgeving, Klimaat, Huren & Kopen en
Gezondheid en Veiligheid. Op deze manier kan de burger snel en gericht
zoeken naar de voor hem of haar relevante informatie. In het verleden was de
site eigenlijk alleen maar gericht op de professionele gebruiker. De
informatie voor de professionele gebruiker is nog steeds aanwezig, maar
voert niet langer de boventoon. Dit is voor het Ministerie van VROM een
eerste stap in het vraaggerichter werken.
Over Clockwork
Clockwork werd in 1996 opgericht en heeft inmiddels 90 medewerkers in dienst
die een groot aantal klanten in verschillende sectoren bedienen. Hierbij
ligt de nadruk op retail, travel, automotive, financiële dienstverlening, de
verzekeringsbranche en de overheidsector. Onder de klanten bevinden zich
onder andere Mr.Finch.nl, Shop.nl, KLM, AJAX, Zilveren Kruis, Porsche en het
Ministerie van VROM. Meer informatie over Clockwork vindt u op:
www.clockwork.nl
Ministerie van VROM
Het project past in het streven van de overheid om de dienstverlening naar
de burger toe voor een groot deel elektronisch te laten verlopen. In 2002
moet 25% van de publieke dienstverlening via Internet mogelijk zijn, een
grens die door het Rijk eind 2000 al is behaald. Voornamelijk de kleine
gemeenten blijven nog achter in dit streven. Minister van Boxtel van Grote
Steden- en Integratiebeleid heeft echter geëist dat alle gemeenten volgend
jaar op het Internet aanwezig moeten zijn.
Clockwork is ook betrokken bij het project Bouwen en Wonen
(www.bouwenenwonen.nl
Clockwork is een toonaangevende en snelgroeiende onderneming gespecialiseerd
in het aanbieden van advies op het gebied van (mobiele) e-business
activiteiten, alsmede de daadwerkelijke realisatie en exploitatie van die
activiteiten. Volgens Clockwork draait zakendoen op Internet eigenlijk maar
om één ding: biedt je doelgroep de beste en snelste transacties online.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV
Dennis Doodeman
Tel: 020 530 43 45
Tel: 06 246 789 21
E-mail: dennisd@text100.nl
Secretariaat Publieksvoorlichting en VROM-Media (PVM)
Tel: 070 339 36 07