BiXyte lanceert interactieve, meertalige e-CRM oplossing: Multi-LinX®
Delft, 1 juni 2001 - BiXyte, leverancier van geavanceerde e-CRM-oplossingen,
heeft speciaal voor verkoop- en servicegerichte websites een oplossing
ontwikkeld voor on-line interactie met website bezoekers. Multi-LinX® is een
eenvoudig op de site te installeren tool waarmee bezoekers op 'chatniveau'
kunnen communiceren met verkoop- of servicemedewerkers. Uniek aan deze
oplossing is dat de communicatie op interactieve basis direct kan worden
vertaald van en naar het Engels in zes Europese talen (Duits, Nederlands,
Frans, Italiaans, Spaans en Portugees). De sitebezoeker kan tevens aangeven
dat hij wil worden teruggebeld, gefaxt of gemaild, desgewenst in zijn eigen
taal.
De voordelen van Multi-LinX®
Multi-LinX® maakt van relatief passieve, op het supermarktmodel gebaseerde
e-business omgevingen, interactieve verkoopomgevingen. Multi-LinX® is ook
uitstekend toepasbaar bij het verlenen van betere en meer efficiënte
klantenservice, zowel in profit als non-profit omgevingen. Met Multi-LinX®
heeft de webwinkelier nieuwe mogelijkheden om de aandacht van de klant vast
te houden en te vergroten. Hierdoor nemen de kansen op verkoop via het
internet aanzienlijk toe. Daarnaast is het mogelijk om de communicatie te
archiveren en desgewenst te analyseren, waardoor website-eigenaars een beter
beeld krijgen van wensen, prioriteiten, vragen en koopgedrag van hun
prospects en klanten. Door de vertaalmogelijkheid, met behulp van 'live'
inzetbare Systran technologie, kan een wereldwijd publiek worden bereikt.
Volgens BiXyte CEO Jan Luik wordt succesvol verkopen bevorderd door directe
contacten tussen koper en verkoper. 'Een goede service vraagt vaak om
persoonlijke aandacht en het direct beantwoorden van vragen, waardoor het
koopgedrag positief kan worden gestuurd. Deze stelregels worden nauwelijks
toegepast op verkoop en serviceverlening via het internet. Wij brengen daar
nu met Multi-LinX® verandering in', aldus Luik.
BiXyte, Drie Akersstraat 4, 2611 JR Delft; telefoon: 015 215 3700;
website: www.bixyte.com
Over Multi-LinX®
De 'internet software solution' Multi-LinX® is op iedere website te
installeren en is gebaseerd op het zogenoemde 'application service concept',
dus werkend met ondersteuning van de BiXyte servers. Via eenvoudig te
installeren communicatiebuttons kan de bezoeker voor on-line interactie
direct contact opnemen met de organisatie achter de website. Deze buttons
vervangen de traditionele 'contact us' buttons, die over het algemeen
nauwelijks worden gebruikt en vaak ook niet worden beantwoord.
De introductie van Multi-LinX®
Multi-LinX® is sinds 15 mei beschikbaar en is eenvoudig te downloaden vanaf
de BiXyte website: www.bixyte.com. De kosten per licentie bedragen eenmalig
199 euro plus een maandelijkse servicefee van 24 euro. BiXyte biedt
Multi-LinX® vooralsnog aan door rechtstreekse verkoop via de website, maar is
bezig met het opzetten van een netwerk van distributiepartners.
Over BiXyte
BiXyte Holding B.V. uit Delft is specialist op het gebied van ICT-oplossingen
en -services voor interactief relatiemanagement als essentieel onderdeel van
elektronisch zakendoen. Het bedrijf werd in mei 2000 opgericht en heeft
inmiddels 23 medewerkers. De oprichters van BiXyte hebben de afgelopen
vijftien jaar - binnen ontwikkelingsprojecten van de Europese Unie - ruime
ervaring opgedaan in het definiëren en oplossen van interactieproblemen en
taalbarrières binnen e-business. De oprichting van BiXyte voorziet in een
behoefte in de markt aan interactieve, meertalige e-Business tools en
-diensten.
Het bedrijf onderhoudt nauwe contacten met vooraanstaande binnen- en
buitenlandse technologiebedrijven en kennisorganisaties zoals TNO en de
Technische Universiteit Delft.
'As the Internet continues to alter the way business is conducted, clients
will continue to look to service firms for assistance in developing
integrated and competitive CRM strategies suitable for this new environment'.
(Bron: IDC, 2001)