Samenwerking 724 Solutions en Webhelp vergroot mogelijkheden m-commerce
Toronto, Canada / Austin, VS / Amersfoort, 31 mei 2001 - 724 Solutions Inc. en Webhelp Inc. zijn een samenwerking aangegaan waardoor de technische mogelijkheden van
m-commerce aanzienlijk zullen verbeteren. In de toekomst zal 724 Solutions gebruikmaken
van de door Webhelp ontwikkelde Web Application Event Framework (WEAF)-technologie, waardoor de mogelijkheden van het Wireless Internet Platform van 724 Solutions nog beter kunnen worden benut.
724 Solutions richt zich op softwaretoepassingen waarmee bedrijven hun
klanten mobiele internetdiensten kunnen aanbieden. Het productaanbod
wordt nu uitgebreid met de WAEF-technologie die werd ontwikkeld door
de eCRM-specialisten van Webhelp. De functionaliteit van de
WAEF-technologie vormt een ideale aanvulling op het Wireless Internet
Platform van 724 Solutions, met name door de mogelijkheid om
onmiddellijk antwoord te geven op online vragen tijdens m-commerce
transacties.
Het aantal mogelijkheden voor de koppeling van het Wireless Internet
Platform met de real-time technologie van het WEAF is vrijwel
onbeperkt. Zo kunnen werknemers met mobiele internetapparatuur op
verschillende locaties aan dezelfde documenten werken. Bedrijven
kunnen verzoeken die aan een mobiele dienst gericht worden, direct en
persoonlijk beantwoorden en kunnen altijd direct actuele prijslijsten,
aandelenkoersen of andere voortdurend veranderende gegevens doorgeven.
Door de integratie van deze real-time toepassingen in de mobiele
communicatie kunnen persoonlijke diensten en veilige mobiele
transacties sneller worden verwerkt en neemt de acceptatie bij de
eindgebruiker toe. Het principe is eenvoudig: als de klant
bijvoorbeeld een mobiele transactie wil uitvoeren bij zijn bank en op
een bepaald moment graag een medewerker van het bedrijf wil spreken,
kan er via WAEF een directe verbinding met het callcenter worden
gemaakt.
De WAEF-technologie is geschikt voor alle mobiele apparaten die WAP
1.2, WML 1.1 of HTML-browsers ondersteunen. Dit zijn bijvoorbeeld de
huidige Palm- of PocketPC-modellen. Een belangrijk aspect bij de
ontwikkeling van het WAEF was evenals bij het Wireless Internet
Platform dat het systeem zeer goed aan te passen is. Dit zorgt ervoor
dat deze technologie in de toekomst ook kan worden gebruikt in
combinatie met UMTS en GPRS met hun grote bandbreedte.
Over 724 Solutions Inc.
724 Solutions is een wereldwijde aanbieder van platforms en
bijbehorende software die het mogelijk maakt om veilig transacties te
doen via het internet of met behulp van verschillende mobiele
apparaten (zoals mobiele telefoons, elektronische agendas, pcs en
set-top boxen). De producten en services van 724 Solutions stellen
ondernemingen in staat de dienstverlening aan hun klanten te
verbeteren door het aanbieden van veilige en gepersonificeerde
m-commerce applicaties. Tot de klantenkring van 724 Solutions behoren
vooraanstaande grote financiële instellingen zoals Credit Suisse,
SEBanken, JP Morgan Chase & Company, Citigroup, Bank of America en
Bank of Montreal. 724 Solutions heeft twee hoofdkantoren in Toronto,
Canada, en Austin, Texas, en verschillende ontwikkel- en
verkoopkantoren in Nederland, Duitsland, Groot-Brittannië, de
Verenigde Staten, Canada, Australië, Frankrijk, Japan, Zwitserland en
Finland. 724 Solutions staat genoteerd aan de NASDAQ (SVNX) en aan de
Toronto Stock Exchange (SVN). Verdere informatie over 724 Solutions
vindt u op www.724.com.
Over Webhelp Inc.
Webhelp is een vooraanstaand ontwikkelaar van technologie en diensten
voor online communicatietoepassingen. Het technologieplatform van de
onderneming biedt mogelijkheden voor persoonlijke en directe (1-op-1)
interactie, evenals een uitgebreid aanbod van toepassingen op het
gebied van communicatie met afnemers en customer relations management.
Tot de afnemers behoren Microsoft, Norelco en America Online. Het
platform ondersteunt het WebhelpTM-assortiment van online toepassingen
voor klantenservice, inclusief chatten via internet, e-mailbeheer,
zelfbediening en klantondersteuning via draadloze apparatuur. Afnemers
kunnen deze diensten in licentie zelf aan hun klanten aanbieden of
uitbesteden. Webhelp heeft kantoren in Toronto (Canada) en in andere
plaatsen in Noord-Amerika en Europa. Ga voor meer informatie naar
www.webhelp.com/direct.
Neem voor meer informatie contact op met:
Yvonne Mighout - 724 Solutions - tel: 033-454 66 35 ymighout@724.com
Astrid van den Berg - Van Hulzen PR Adviseurs - tel: 071- 560 20 60
avdberg@vanhulzen.nl
Ava Wojdik - Webhelp Inc. tel: +416-932-6505 email:
ava.wojdik@webhelp.com