InnoConcepts

Persbericht Capelle aan den IJssel, 31 mei 2001

Kwartaalresultaat InnoConcepts conform verwachtingen



InnoConcepts, genoteerd aan de Euro.NM, is ook dit jaar goed van start gegaan. De gedurende het eerste kwartaal behaalde resultaten zijn in lijn met de verwachtingen zoals eerder door de directie uitgesproken tijdens de publicatie van de jaarcijfers 2000. Op grond hiervan handhaaft de directie dan ook haar eerder afgegeven doelstelling van een stijging van de nettowinst van minimaal 30% ten opzichte van het jaar 2000.

Gang van zaken

Het eerste kwartaal van 2001 is voor InnoConcepts goed verlopen. Dit geldt voor zowel de activiteiten op het gebied van consumenten- en professionele seal-producten alsook voor de specialistische reinigingstechnieken (InnoCleaning Concepts) en de activiteiten op het gebied van multimediaverpakkingen (Diamond Box). Het opstarten van InnoShield Systems, een activiteit die zich richt op de marketing en licensering van een exclusieve range van high performance coatings, is voorspoedig gegaan en biedt veel perspectief voor de toekomst.

Ook gedurende het eerste kwartaal is een veelheid aan product-ideeën en -technologieën door uitvinders aangeboden. Een aantal hiervan wordt nader getoetst op criteria voor een potentiële marktintroductie. Deze continue instroom van professionele ideeën, zowel nationaal als internationaal, leidt ertoe dat ook in de nabije toekomst meer dan voldoende innovatieve concepten voorhanden zijn die een bijdrage kunnen leveren aan de verdere groei van de onderneming.

Profiel InnoConCepts

InnoConcepts is een marketingorganisatie die mondiaal een commerciële brug slaat tussen productinnovatie en markt. Daarin ligt ook een belangrijk onderscheid met derden, die vaak alleen kapitaal verstrekken maar geen commerciële slagkracht (kunnen) bieden. InnoConcepts neemt vindingen van derden over c.q. neemt "hands on" meerderheidsbelangen in innovatieve ondernemingen, waarbij zij samen met de oorspronkelijke initiatiefnemers het management ter hand neemt, en in feite in toenemende mate als "incubator" optreedt. InnoConcepts heeft vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Engeland, de Verenigde Staten en Canada. In Japan heeft zij een partnership met een lokale partij. Distributie en licensering van haar producten vindt plaats naar meer dan 25 landen.