management-tool voor recruiters
StepStone PreView: automatische filtering en rangschikking van kandidaten
28 mei 2001 - StepStone, Europa's grootste carrièresite, biedt vanaf vandaag
een nieuw online sollicitatie managementtool voor recruiters in Nederland.
StepStone PreView biedt professionals op het gebied van personeelswerving
een snelle en kosteneffectieve filtering en rangschikking van kandidaten via
het internet. Op basis van twee vragenlijsten filtert en rangschikt
StepStone Preview automatisch de meest geschikte kandidaten uit het totale
aanbod. Hiermee wordt de tijdrovende en kostbare eerste screening bij een
sollicitatieprocedure geautomatiseerd.
Gerben Wijnja, marketing directeur van StepStone Nederland: "Met PreView
onderscheidt een werkgever eenvoudig het kaf van het koren. 'Hulp bij de
screening van de kandidaten' kwam als dé belangrijkste wens van P&O'ers naar
voren in het recente HeliView webwerving onderzoek. StepStone vervult die
wens met PreView".
Erik Breeuwsma, Directeur StepStone Nederland: "StepStone PreView is een
filteringproces, geen selectieproces, en geeft de werkgever de mogelijkheid
de juiste kandidaten met de juiste vaardigheden - snel en efficiënt - te
identificeren. Deze methode garandeert volledige objectiviteit van de
werkgever, iets wat beduidend moeilijker is bij het initieel handmatig
doornemen van vele CV's".
StepStone bouwt leiderschap verder uit
In het Nielsen/Netratings onderzoek van maart 2001 is StepStone met circa
18% meer unieke bezoekers in de gemeten Europese landen marktleider onder
online carrièresites. Uit Nielsen onderzoek over april 2001 is duidelijk
geworden dat StepStone haar voorsprong heeft uitgebreid en circa 30% meer
unieke bezoekers had in Europa dan elke andere aanbieder.
StepStone is nu ruim zes maanden actief op de Nederlandse markt. Al meer dan
1.000 bedrijven en instellingen werven kandidaten via www.stepstone.nl.
StepStone Duitsland cash positive
Deze week werd door Chief Executive Giles Clarke in London bekend gemaakt
dat StepStone Duitsland een cash positive resultaat had over april 2001. Als
deze progressie doorzet zal StepStone Duitsland ruim voor het einde van dit
jaar winst maken in Duitsland.
Over StepStone
StepStone werd in 1996 gelanceerd met als doel tegemoet te komen aan de
eisen van de werkgevers wat betreft rekruteringsoplossingen. Vandaag is
StepStone Europa's leidende carrière portal en bedrijven als
Hewlett-Packard, Microsoft, BBC, Bertelsmann, Cap Gemini en Renault maken
gebruik van de StepStone websites om zich in Europa van gekwalificeerd
personeel te voorzien.
Stepstone opereert momenteel in 18 landen waarvan 17 in Europa - België,
Denemarken, Duitsland, Engeland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland,
India, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal,
Spanje, Zweden en Zwitserland. StepStone heeft meer dan 40.000 bedrijven,
werkgevers in de publieke sector en wervingbureaus als actieve klanten; een
database van ongeveer 582.000 CV's; meer dan 930.000 abonnees en een aanbod
van ongeveer 120.000 banen opgenomen op de websites.
Meer informatie is verkrijgbaar op www.stepstone.com.
Noot aan de redactie (