HERTOG JAN BIEREN GENOMINEERD VOOR E-BRAND AWARD
WWW.HERTOGJAN.NL
Breda, 29 mei 2001. Hertog Jan Bieren is genomineerd voor de e-Brand Award, welke voor de tweede keer wordt uitgereikt op woensdag 6 juni tijdens het Nationaal e-Br@nding Congres 2001. Het congres is een initiatief van het GVR en de Erasmus Universiteit Rotterdam. De e-Brand Award is de prijs voor de beste merkgerichte website van het jaar. Op basis van een vooronderzoek zijn 20 sites geselecteerd in de sectoren duurzame consumentengoederen, FMCG, commerciële dienstverlening en retail. De site van Hertog Jan is door 1019 internetters geselecteerd als beste site in de sector FMCG.
De site www.hertog jan.nl is ontwikkeld door X-Plosive en neemt de bezoeker
mee in de wereld van Hertog Jan; van het brouwproces tot de historie. De
site is volledig 3D gevisualiseerd en van geluiden voorzien. Tevens is er
een online game die de bezoeker de zoektocht naar het Verloren Recept van
Hertog Jan laat ondergaan. Het verhaal van Hertog Jan stamt uit de
middeleeuwen. De jonge Hertog Jan van Brabant (1252-1294) was naast een
fervent bierdrinker ook een groot liefhebber van toernooien. De bezoeker kan
op de site meereizen naar vervlogen tijden van hertogen, ridders en
kastelen. De site biedt een combinatie van middeleeuwse vormgeving en
moderne technieken.
Interbrew Nederland is een dochtermaatschappij van de Internationale
Brouwerijgroep Interbrew en heeft drie brouwerijen waaronder de Arcense
Bierbrouwerij, Bakermat van Hertog Jan. Merken die door Interbrew Nederland
worden gebrouwen zijn onder andere: Hertog Jan, Dommelsch, Hoegaarden en
Leffe.
EINDE