Houten, 29 mei 2001 - BroadVision Inc. (Nasdaq: BVSN), één van 's werelds toonaangevende leveranciers van gepersonaliseerde self-service e-business applicaties, presenteert vandaag de meest recente ontwikkelingen binnen haar bedrijf, waaronder de introductie van Info ExchangePortal 6.0. De ontwikkelingen omvatten belangrijke veranderingen op het gebied van technologie, producten en samenwerking met klanten.
* BroadVision introduceert het selfservice bedrijfsportaal
* ShopAtHome Inc. gebruikt One-to-One Enterprise
* Japan Telecom Co. Ltd. implementeert BroadVision's Billing
* Amerikaanse supermarktketens gebruiken Retail Commerce
* Mode- en kledinggigant Timberland zet e-commerce software in
* Aziatische staalhandel (www.uxb2b.com) profiteert van lagere kosten
* BroadVision ontvangt Sears' "Partner in Progress for 2000" prijs
Bedrijfsportaal
InfoExchange Portal 6.0. maakt het mogelijk om een gepersonaliseerd
self-service bedrijfsportaal als strategisch platform in te zetten om zo de
ontwikkeling van e-business te stimuleren. Hierdoor stelt BroadVision een
organisatie in staat om haar achterban; medewerkers, bedrijfspartners,
leveranciers en cliënten, gepersonaliseerde toegang tot relevante informatie
te bieden, waardoor productiviteit en opbrengst zal toenemen. Door inzet van
de software wordt synergie in een bedrijfsproces mogelijk, waardoor totale
kosten van een organisatie verlaagd kunnen worden. Meer dan 100
organisaties, actief op diverse markten - waaronder FleetBoston Financial,
Mettler Toledo, NCR, R.R. Donnelley, State of California, Toshiba America,
TSMC, U.S General Services Administration (GSA) en Wal-Mart - hebben reeds
gekozen voor BroadVision InfoExchange Portal als basis voor hun enterprise
portaal initiatieven.
ShopAtHome
Het TV Shopping Network; ShopAtHome Inc. is deze maand als eerste gestart
met het gebruik van BroadVision's One-To-One Enterprise 6.0, het nieuwste
schaalbare e-businessplatform. ShopAtHome presenteert zich via:
www.shopathometv.com. De site beschikt over nieuwe navigatiemogelijkheden en
is aangepast aan BroadVision's nieuwe J2EE ondersteunende
applicatieplatform. Het ShopAtHome Network bereikt meer dan 61 miljoen
unieke kabel- en satelliethuishoudens en bezit vijf televisiestations. In
korte tijd heeft ShopAtHome haar voorgaande site, gebaseerd op de 4.1 versie
van BroadVision's software vernieuwd naar One-to-One Enterprise 6.0
"Het upgraden van versie 4.1 naar 6.0 was erg eenvoudig. Het merendeel van
het werk zat in het omschakelen van BroadVision's Retail Commerce versie 4.1
naar 5.5. Nu we gebruik maken van BroadVision Retail Commerce 5.5 om online
shopping te ondersteunen, was het belangrijk over te gaan tot One-To-One
Enterprise 6.0, waarmee we intern betere toegang krijgen tot belangrijke
informatie voor onze bedrijfsvoering", aldus Bob Miller, vice-president of
information technology van ShopAtHome. "Wij zijn onder de indruk van de
snelheid en stabiliteit van One-to One Enterprise. Het maakt het mogelijk
een grote variëteit van innovatieve features, zoals specials, op de website
aan te bieden. Onze televisiepresentatoren kunnen on-air een speciale
aanbieding doen, die slechts voor een beperkte tijd geldig is, deze
aanbieding is dan tevens direct zichtbaar op de site. De betreffende pagina
met de special wordt real-time aangepast."
"Doordat ShopAtHome nu gebruik maakt van BroadVision's One-To-One Enterprise
6.0 geloven wij dat ze significant beter gaan presteren. Daarnaast hebben
zij de mogelijkheid om de site uit te bouwen doordat onze software J2EE
technologieën ondersteunt", aldus Chris Grejtak, chief marketing officer van
BroadVision.
Japan Telecom
Ook Japan Telecom Co. Ltd. maakt sinds deze maand gebruik van BroadVision's
One-To-One Enterprise. Japan Telecom zal binnenkort ook gebruik gaan maken
van BroadVision's Billing. Hierdoor hoopt het bedrijf haar kosten te
reduceren en haar klanttevredenheid te vergroten. BroadVision's Billing is
een uitgebreide applicatie om elektronisch rekeningen aan te bieden. Hiermee
kan self-service facturering aan eindgebruikers en zakelijke klanten worden
aangeboden. BroadVision's Billing automatiseert dit, tot nu toe kostbare,
business proces door rekeningen online aan te bieden. Betaling en bespreking
van de online gepresenteerde facturen is uiteraard mogelijk.
Japan Telecom kiest voor BroadVision's Billing om de maandelijkse kosten van
het verzenden van rekeningen, een van de grootste kostenposten van de
organisatie, te reduceren. Daarnaast is het eenvoudiger en makkelijker voor
kanten om te betalen. Vanwege de hevige concurrentie in de telecombranche
was het voor Japan Telecom belangrijk om zich snel te onderscheiden van
andere aanbieders. De inzet van BroadVision's Billing sofware heeft zeker
bijgedragen aan het onderscheidend vermogen.
Supermarkten
Verschillende Amerikaanse supermarktketens en consumer packaged goods (CPG)
bedrijven maken sinds kort gebruik van BroadVision Retail Commerce om hun
online initiatieven te ondersteunen. BroadVision Retail Commerce biedt
unieke e-marketing, e-selling en e-customer care features, die ontwikkeld
zijn om retailers relaties met klanten te laten onderhouden, maar ook op te
bouwen. Zo zet het Amerikaanse Wal-Mart Stores de software in op hun sites:
www.samsclub.com en www.asda.co.uk. In Italië gebruikt The Barilla Group de
applicaties van BroadVision. Bij de Zwitserse supermarkt LeShop, die ook
gebruik maakt van BroadVision's applicaties, doet één op de zes bezoekers
een aankoop en zijn de herhalingsaankopen goed voor 75% van de omzet.
Timberland
Chelsea Interactive Inc. heeft voor de online stores van de schoenmode en
kleding gigant Timberland Company (NYSE:TBL) BroadVision's software
geselecteerd. Als onderdeel van Chelsea Interactive's e-commerce platform
levert BroadVision een reeks van e-business applicaties waaronder;
One-To-One Enterprise, Retail Commerce en Command Center. De software wordt
ingezet op de sites: www.timberland.com, www.mountainathletics.com en
www.timberlandpro.com. Timberland krijgt hiermee de beschikking over een
nieuw online distributiekanaal waarmee direct bespaard wordt op dure cliënt
service centers.
Universal Exchange
UXB2B Universal Exchange (www.uxb2b.com) is een joint venture tussen de CSC
Group en de Far East Group. Het doel is om B2B beursplatformen op te zetten
in verschillende markten waaronder; textiel, cement en staal. BroadVision
neemt de invulling van site voor de staalmarkt voor haar rekening. Hiervoor
worden onder meer de applicaties; Business Commerce, Procurement en
One-To-One Publishing gebruikt. Kopers en verkopers op de beurs kunnen
hiermee online onderhandelen. Ook kunnen offerte trajecten via het net
afgehandeld worden. Uiteraard is de inhoud van beurscatalogi online aan te
passen. President van de UXB2B Universal Exchange, Tiger Chang, over
BroadVision's software: "De UXB2B Universal Exchange site, gemaakt met de
software van BroadVision, zal grote invloed hebben op de wereld
staaldistributie. De kosten, tijd en moeite die nodig is om goed staal te
vinden en aan te kopen, kunnen nu drastisch omlaag."
Partner in Progress
Deze maand ontving BroadVision de 'Sears Partner in Progress for 2000'
prijs. Deze prestigieuze prijs wordt jaarlijks gepresenteerd aan een selecte
groep toeleveranciers van Sears, Roebuck & Co. BroadVision is geselecteerd
als een 'Partner in Progress' in de Informatietechnologie categorie. Met
deze benoeming treedt BroadVision toe tot een selecte groep van ongeveer 40
andere organisaties waaronder; IBM, Sun Microsystems en Sprint, die reeds
eerder de prijs mochten ontvangen. Sears maakt gebruik van de suite
e-business applicaties van BroadVision, waar onder BroadVision InfoExchange
Portal 6.0, voor haar site op: www.sears.com.
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN) biedt een geïntegreerde suite
van gebundelde applicaties voor het ondersteunen van e-commerce transacties
en interactie. Grote ondernemingen en overheidsinstanties gebruiken deze
applicaties voor inkoop, verkoop en informatie-uitwisseling via draadloze en
vaste internet-verbindingen. De BroadVision e-commerce applicatiesuite kan
de concurrentiepositie en de winstgevendheid van een organisatie verbeteren
doordat het deze organisatie in staat stelt om vruchtbare relaties te leggen
en te onderhouden met klanten, leveranciers en personeel. De service
professionals van BroadVision, die zich gesteund weten door 200
partnerorganisaties wereldwijd, zorgen ervoor dat de implementatie van deze
applicaties zich vertaalt in waarde voor de klant.
BroadVision ondersteunt meer dan 1.200 klanten wereldwijd vanuit kantoren in
34 landen met consultancy, training en ICT-support. BroadVision is opgericht
in 1993 en ging in 1996 naar de beurs (Nasdaq). Het hoofdkantoor van
BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor algemene
informatie zie: www.broadvision.com. Voor specifieke vragen kunt u contact
op nemen met Hilleen Peters van BroadVision in Houten. Tel.: 030-634 90 00.
Noot voor de redactie (