Ahold USA start elektronisch bankieren
Samenwerking met grootste internetbank van Noord-Amerika
Chantilly, VS; Zaandam, Nederland; 29 mei 2001 ? Koninklijke Ahold maakt bekend dat Ahold USA een strategische samenwerking is aangegaan met de Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC). De overeenkomst betreft het elektronisch aanbieden van financiële diensten aan de ruim 15 miljoen wekelijkse klanten van Ahold's vijf Amerikaanse supermarktketens (Stop & Shop, Giant-Landover, Giant-Carlisle, BI-LO, Tops Markets).
De Amerikaanse divisie van CIBC, Amicus Financial, is de grootste internetbank van Noord-Amerika. De communicatie tussen de klanten en de nieuwe bank zal vooral via internet, geldautomaten en telefoon gaan verlopen. De dienstverlening zal sterk concurrerend zijn. Dit najaar wordt bekend welke diensten in welke winkels worden aangeboden.
Het concept is enigszins vergelijkbaar met de samenwerking in Nederland
tussen Albert Heijn en Aegon, waarbij klanten via hun Bonuskaart een AH
Spaarrekening kunnen openen. Dat kan onder meer in de winkel of via de
website www.ah.nl. Sinds de start, begin februari jl., heeft Albert Heijn
nu al circa 150.000 sparende klanten.
Ook buiten de Verenigde Staten en Nederland heeft Ahold veel ervaring met
het verlenen van financiële diensten aan de klanten. In Scandinavië gaat
Ahold's joint venture partner ICA de financiële dienstverlening
binnenkort verder uitbreiden. In Brazilië voert dochteronderneming
Bompreço een succesvolle credit card.
Ahold Corporate Communicatie: 075 ? 659 5720 en 659 5665
Mobiel: Hans Gobes: 06 - 55 82 22 98, of Jan Hol: 06 - 22 93 31 37
Ahold persberichten kunnen toekomstgerichte informatie bevatten. Werkelijke resultaten kunnen afwijken van de prognoses omdat ze worden beïnvloed door factoren waarover de onderneming geen controle heeft.
Albert Heijnweg 1, Zaandam
Postbus 3050, 1500 HB Zaandam
Tel.: +31 (0)75 659 5720 http://www.ahold.nl Fax: +31 (0)75 659 8302