McGregor Fashion Group NV

Algemeen Financieel Management Koers Nieuws Agenda Toekomst

Modehuis McGregor lanceert geurlijn voor mannen

23 mei 2001 - Het toonaangevende modehuis McGregor combineert in haar collecties Schotse traditie met sportieve Amerikaanse invloeden. Niet alleen in de kleding biedt McGregor `The Best of Both Worlds', maar ook in de nieuwe McGregor geurlijn voor mannen waarin frisse citrusachtige aroma's gecombineerd worden met rijke oriëntaalse elementen.

Het McGregor gevoel
De McGregor-collectie is voor de sportieve man die waarde hecht aan kwaliteit en vernieuwing, maar traditie altijd zal blijven koesteren. McGregor wil met haar geurlijn de sfeer van een vrije dag vol actie uitdragen. In de geur van McGregor wordt dit gevoel vertaald door de verfrissende citrusachtige topnoot met fruitaroma's, het hart vol hout- en kruidennuances en de warme afronding van balsamico en musk. De natuurlijke ingrediënten in McGregor, zoals grapefruit, koffie, kaneel en pepermunt geven de geur een bijzonder karakter.

De geur is gecreëerd door Sylvia Fischer, de `neus' van Takasago, een toonaangevend Japans geurenhuis in Parijs.

Traditie en vernieuwing
Ook voor de verpakking is gekozen voor een combinatie van traditie en vernieuwing. McGregor zit in een robuuste flacon van mat wit opaalglas dat voor een klassieke uitstraling zorgt. De flacon wordt afgesloten door een clickmechanisme van contrasterend glanzend metaal. Het McGregor-logo geeft de flacon een sportief tintje. De verpakking, een klassieke donkerblauwe box, is bedrukt met een Amerikaanse/Schotse combinatie-vlag.

McGregor is verkrijgbaar als eau de toilette en aftershave en wordt verkocht in drogisterijen, parfumeriezaken en grootwarenhuizen. Later dit jaar zal de geurlijn uitgebreid worden met
lichaamsverzorgingsproducten, waaronder een deodorant en een bodywash.

Consumentenprijzen
Eau de Toilette 125 ml f 109,-
Eau de Toilette 75 ml f 87,-
Eau de Toilette 40 ml f 59,-
Aftershave 125 ml f 87,-
Aftershave 75 ml f 59,-

De introductie van de geurlijn past in de strategie van de McGregor Fashion Group om het merk McGregor te ontwikkelen tot een toonaangevend lifestylemerk.