PERSBERICHT

Baytree brengt klantenservice on line met webMethods integratieplatform

Application service provider koppelt CRM-toepassingen met webMethods

Amsterdam - 23 mei 2001 - webMethods (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van integratiesoftware, maakt bekend dat Baytree International, de on line business service provider, webMethods' integratieoplossingen heeft gekozen als het centrale platform voor haar service-integratiehub. Met behulp van webMethod' technologie is Baytree inmiddels gestart met het bedienen van het Midden- en Kleinbedrijf (MKB) met verbeterde toepassingen en diensten voor klantenservice via internet.

Baytree heeft een reeks front- en back-office toepassingen gecreëerd die toegankelijk zijn voor bedrijven die zich zulke uitgebreide zakelijke oplossingen anders niet zouden kunnen veroorloven. Klanten kunnen toepassingen en diensten zoals Customer Relationship Management (CRM) en Universal Messaging System (UMS) per maand huren. Dit geeft Baytree's klanten te kans om te concurreren met gevestigde bedrijven door superieure klantenservice te bieden, terwijl ze hun beschikbare hulpbronnen kunnen concentreren op hun producten en marketing.

webMethods zal gebruikt worden om de verschillende toepassingen van Baytree te integreren. Daarnaast biedt webMethods het integratieplatform om Baytree's Exchange te koppelen met de legacy-systemen van klanten. Door deze connectiviteit kunnen Baytree's klanten vanaf iedere gewenste locatie on line toegang krijgen tot individueel geconfigureerde systemen. In de nabije toekomst zal Baytree ook facturering, data mining en andere toepassingen lanceren op basis van webMethods' technologie.

"Onze visie is om het MKB de best mogelijke selectie van systemen voor klantenservice te bieden, zonder dat ze zich aan kostbare ontwerp- en implementatieprojecten hoeven te wagen," zegt Tim Enneking, chief executive officer van Baytree. "Een snelle time-to-market en flexibiliteit zijn bijzonder belangrijk voor ons als application service provider. webMethods biedt ons ruimte voor onze eigen groei en die van onze klanten."

Baytree heeft in totaal vijf integratieleveranciers geëvalueerd en heeft besloten dat webMethods het best aan haar eisen kon voldoen. De evaluatie was gebaseerd op de flexibiliteit van het product, het aantal applicaties waarmee connectiviteit werd geboden en daarmee de ruimte voor toekomstige groei, alsmede referenties van klanten.

"Zoals in elke markt die te maken heeft met deregulatie, zien de telecommunicatieleveranciers en service providers een enorme toestroom van nieuwe spelers die de toegenomen kansen trachten benutten," zegt Laurie Mascott, vice president EMEA van webMethods. "Voorheen konden deze bedrijven uitsluitend concurreren op prijs. Met de geïntegreerde oplossingen voor klantenservice en management die men van Baytree kan huren, kunnen ze hun klanten beter bedienen en hun overlevingskansen vergroten."

Baytree is vorige maand in Londen en Hong Kong gestart met het bedienen van een beperkt aantal klanten. De volledige lancering volgt in juni.

Over Baytree

Baytree is een nieuw soort service provider die is ontworpen door experts op dat gebied om zowel start-ups als gevestigde bedrijven tegen betaalbare prijzen systemen te bieden voor een goed beheer van hun klantenservice. De oprichters van Baytree hebben hun systemen en processen in de afgelopen tien jaar op vier continenten succesvol in praktijk gebracht. Ze hebben deze systemen en processen verpakt in een complete, geïntegreerde, set door toepassing van de webMethods-hub als integratiegereedschap.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van integratiesoftware. Het integratieplatform van webMethods stelt klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen, door bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases en werkstromen te koppelen. Deze koppeling kan zowel binnen de onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Met het integratieplatform van webMethods kunnen klanten kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met hun klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa, Azië en de Pacific. webMethods bedient wereldwijd meer dan 625 klanten, waaronder wereldwijde top-2000-bedrijven zoals Citibank, Dell, Eastman Chemical, The Ford Motor Company, Grainger, Motorola en Starbucks. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Accenture, Ariba, Broadvision, Commerce One, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, KPMG Consulting, Microsoft, Oracle, SAP AG en Siebel Systems. Meer informatie over het bedrijf is beschikbaar op www.webmethods.com

Contactpersonen:

Jill Latta
webMethods
+31 (0)20 491 97 37
jlatta@webmethods.com

Annemieke van Herk
Footprint Marketing
+31 (0)20 417 71 77
annemieke@footprint.nl