23 mei 2001
* Nog drie kavels te koop in villapark Beatrix *
* Voor zorgvragen eerst naar het Lokaal Loket *
* Raadsvergadering *
* Commissie Financiën *
* Commissie EZ *
* Spreekuren wethouders gaan niet door *
* Ruimen graven *
* Oldtimers op Markterrein *
* Dat óók op www.hoogeveen.nl *
* Steun cultuur en natuur bij u in de buurt *
* Kaarten voor vrijwilligersvakbeurs *
* Hoogeveense Vrijwilligersdag op 15 september *
* Inspraak Stedenbouwkundige Visie Krakeel *
* Mededelingen *
* Vergunningaanvraag technisch klussenbedrijf Stephensonstraat *
* Vergunningaanvragen tuincentrum Nijstad en staalbedrijf A.
Philipsstraat *
* Bouwplannen varkensstal Alteveer en woningen Hollandscheveld *
* Bouw- en sloopaanvragen en bouwmeldingen *
* Verleende kapvergunningen De Wulp en Het Krakeel *
Nog drie kavels te koop in villapark Beatrix
Waar vroeger bejaardencentrum Huize Beatrix stond, verrijzen nu huizen
in de stijl van de jaren twintig en dertig. Huize Beatrix verhuisde in
1996 naar Hollandscheveld, waarmee de weg vrijkwam voor woningbouw op
een toplocatie. De ligging is aan de Zuiderweg, even ten zuiden van
het stadscentrum, in een parkachtige omgeving.
Het gebied omvat elf kavels, waarvan de gemeente er inmiddels zeven
heeft verkocht. Nog drie zijn er te koop. Het gaat om kavels van 1100,
1235 en 1335 vierkante meter. De prijs is f. 362,50 per vierkante
meter, exclusief BTW. Op één kavel is een optie genomen.
De gemeente wil dat Plan Beatrix iets bijzonders wordt. Dus heeft ze een beeldkwaliteitsplan gemaakt. Het plan stelt grenzen aan hoe er gebouwd mag worden, zodat voorkomen wordt dat het gebied aan de Zuiderweg een ratjetoe van bouwstijlen wordt. Foto: Gerrit Boer.
Centraal punt voor zorg & dienstverlening
Voor zorgvragen eerst naar het Lokaal Loket
Sinds begin vorig jaar heeft Hoogeveen een centraal punt voor zorg &
dienstverlening: het Lokaal Loket. In het Lokaal Loket is zoveel
mogelijk informatie beschikbaar over allerlei diensten die worden
aangeboden voor ouderen, chronisch zieken en lichamelijk
gehandicapten. U kunt er terecht met al uw vragen en verzoeken op dit
terrein. Het loket verstrekt de gewenste informatie of bemiddelt zo
nodig naar de gevraagde dienst.
Veel instellingen en instanties bieden diensten aan voor ouderen,
chronisch zieken en lichamelijk gehandicapten. Zoveel zelfs, dat soms
moeilijk te vinden is waar u het best terecht kunt voor zorg of
dienstverlening.
Eerst naar Lokaal Loket
In het Lokaal Loket zijn veel diensten direct verkrijgbaar of aan te
vragen. U kunt eens rustig praten over wat er te kiezen valt of direct
op het goede spoor worden gezet, met informatie over of aanmelding bij
de juiste instantie.
Alle diensten op een rij
U kunt bij het Lokaal Loket onder meer een beroep doen op de volgende
diensten en voorzieningen:
* verpleging en verzorging
* voorzieningen in het kader van de Wet Voorzieningen Gehandicapten
* ouderenadviseur
* maaltijdvoorziening
* klussendienst
* steunpunt mantelzorg (voor mensen met vragen/knelpunten in de zorg
voor anderen in de naaste omgeving)
* gezondheidswijzer
* Centraal Meldpunt Vrijwillige Thuishulp (o.a. oppas, sociaal
contact, rouwbegeleiding, thuishulp bij stervenden)
* Meer Bewegen voor Ouderen (gymnastiek, volksdansen, sport & spel,
T'ai Chi)
* individuele hulpverlening
* opbouwwerk en cultureel werk
* informatie & advies (o.a. over belastingen, uitkeringen, leren,
wonen, invullen formulieren)
Meer weten?
Het Lokaal Loket is geopend van maandag tot en met vrijdag, van 9.00
tot 12.00 uur. Telefonisch ook bereikbaar van 13.00 tot 17.00 uur. Het
adres is Lokaal Loket, Het Haagje 119, 7902 LE Hoogeveen, telefoon
231313, fax 265850, e-mail zorgloket@welzijnswerk-hoogeveen.nl .
Raadsvergadering
De gemeenteraad van Hoogeveen vergadert donderdag 31 mei. De
vergadering, die om 19.30 uur begint, is openbaar. De agenda vermeldt
onder meer de vragenronde, de 'Klaagmuur' van de heer Guichelaar uit
Elim, de vervanging van de parkeerautomaten in het centrum van
Hoogeveen, de 5e nota Ruimtelijke Ordening, de 2e wijziging
Legesverordening 2001, aanvullend voorbereidingskrediet Buitenvaart
II, fase 1a van het Stationsgebied en begrotingswijziging(en) van de
algemene dienst 2001.
Commissie Financiën
De commissie Financiën, Personeel en Organisatie vergadert maandag 28
mei in commissiekamer I van het gemeentehuis. De vergadering, die
openbaar is, begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder meer: de
Jaarrekening 2000, het Tussenbericht 2001-2 en Personele zaken.
Commissie EZ
De commissie voor Algemene, Bestuurlijke, Economische Zaken en
Informatisering vergadert woensdag, 30 mei 2001 in commissiekamer I
van het gemeentehuis. De vergadering, die openbaar is, begint om 19.30
uur. Voorzitter is mevrouw H. Mastwijk-Beekhuijzen. Op de agenda staat
onder meer: toelichting beleidsvelden Economische Zaken, aanpassing
verordeningen aan de Euro, onkostenvergoeding bestuurders,
jaarrekening 2000, tussenbericht 2001-2, startnotitie financiële
planning 2002-2005 en de jaarverslagen 1999 en 2000 van de
Ombudscommissie.
Spreekrecht
Voor het begin van de raadscommissievergadering kunt u gebruik maken
van het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30
minuten de tijd opmerkingen te maken over de genoemde agendapunten.
Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar.
Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit voor het
begin van de vergadering meedelen aan de voorzitter. Nadat de
commissie één keer over het agendapunt heeft gesproken, kunt u nog een
korte nadere informatieve toelichting geven.
Inzage in stukken
De stukken voor deze vergadering liggen gedurende twee werkdagen,
voorafgaande aan de vergadering, ter inzage in het
voorlichtingscentrum
Spreekuren wethouders gaan niet door
De spreekuren op maandag 28 mei van de wethouders Leistra en Punt
komen te vervallen. De burgemeester en wethouders houden elke maandag
spreekuur van 13.30 uur tot 14.30 uur. Voor een afspraak met de
burgemeester kunt u bellen met 291253. Voor een afspraak met één van
de wethouders kunt u bellen met 291255.
Ruimen graven
De gemeente ruimt de komende zomer op de Algemene Begraafplaats, oude
kom, aan de Zuiderweg in Hoogeveen de volgende graven: Deel V,
algemene graven, grafnummers 1 t/m 146.
Op dit deel van de begraafplaats is van 22 mei 1968 tot en met 5 juli
1977 begraven. Informatie over de procedure en het ruimen kunt u
krijgen bij de beheerder van de begraafplaats de heer H. Mulder,
telefoon 277681 of bij de afedling groenvoorzieningen, de heer E.
Scheffers, telefoon 291660.
Morgen, Hemelvaartsdag, haalt de gemeente geen vuil op. De
zaterdag 26 mei. Deze wijzigingen gelden ook voor de Restgoedwagen
(van kringloopbedrijf Het Goed).
Oldtimers op Markterrein
Morgen, Hemelvaartsdag, en overmorgen wordt een gedeelte van het
evenementengedeelte van het Marktterrein aan de Willemskade in gebruik
genomen door old-timervoertuigen die zich aan het publiek presenteren.
Daardoor is op het Marktterrein die dagen minder parkeergelegenheid.
Dat óók op www.hoogeveen.nl
Discussiëren over zaken die leven in Hoogeveen? Dat kan via de website
van de gemeente. U kunt meediscussiëren onder de thema's Over het
leven, Over Hoogeveen en Over het gemeentelijk beleid. U kunt reageren
maar ook zelf een nieuwe discussie starten. Aanmelden is eenvoudig en
hoeft maar eenmaal: een korte handleiding vindt u op de site. De
discussiepagina's staan onder het hoofdstuk Uw mening in het digitaal
gemeentehuis.
Volgende week Anjeractie
Steun cultuur en natuur bij u in de buurt
Evenals voorgaande jaren komen leden van culturele verenigingen
volgende week weer met een collectebus bij u langs voor een gift voor
het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe (voorheen het Anjerfonds).
Mede dankzij uw gift kan het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe
jaarlijks vele projecten ondersteunen. Bijvoorbeeld voor de aanschaf
van instrumenten en kleding van muziekverenigingen, drumbands, koren
en orkesten. Verder wordt de opleiding van korpsmuzikanten door de
muziekscholen financieel mede mogelijk gemaakt.
Maar ook toneelverenigingen en popcollectieven krijgen bijdragen van het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe voor o.a. de aanschaf van een lichtinstallatie, respectievelijk geluidsinstallatie.
Subsidies worden daarnaast verstrekt voor bijzondere boekuitgaven,
tentoonstellingen, museale activiteiten en projecten op het gebied van
natuurbehoud.
Festivals en concerten
Met ingang van dit jaar bestaat er bij het fonds een speciale regeling
voor festivals en bijzondere concerten. Het geld dat door het fonds
beschikbaar wordt gesteld, is afkomstig uit de opbrengsten van
landelijke loterijen en de collectes.
De landelijke verdeelsleutel hiervoor is de collecte-opbrengst per
provincie. Daarom is het van groot belang dat er in onze gemeente
zoveel mogelijk geld bijeen gebracht wordt. Bovendien mag de
vereniging die bij u aan de deur komt van elke ingezamelde gulden al
meteen 33 cent houden.
Kaarten voor vrijwilligersvakbeurs
Het Lokaal Comité Vrijwilligerswerk houdt een busreis naar de
vrijwilligersvakbeurs 'Innovestatie' op woensdag 30 mei in Den Bosch.
Op de beurs kunnen organisaties onder meer tal van contacten leggen,
kennis opdoen over het binnenhalen van nieuwe vrijwilligers en in
contact komen met eventuele sponsoren. De vakbeurs is bedoeld voor
iedereen die zich professioneel bezighoudt met vrijwilligerswerk,
zoals medewerkers van welzijnsinstellingen en kaderleden van
vrijwilligersorganisaties.
Organisaties die nog gebruik willen maken van het aanbod om gratis mee
te gaan naar deze vrijwilligersvakbeurs kunnen nog tot dinsdag 29 mei
contact opnemen met Maaike Schaafsma (tel. 291465 of e-mail:
m.schaafsma@hoogeveen.nl). Er zijn nog enkele kaarten beschikbaar.
Oproep om ideeën voor programma
Hoogeveense Vrijwilligersdag op 15 september
In het kader van het Internationaal Jaar van de Vrijwilliger houdt het
Lokaal Comité Vrijwilligerswerk zaterdag 15 september een Hoogeveense
Vrijwilligersdag. De organisatie roept u op ideeën aan te leveren voor
een geslaagd programma die dag.
De Vrijwilligersdag staat in het teken van het zichtbaar maken en
promoten van het lokale vrijwilligerswerk. Dit zou bijvoorbeeld kunnen
in de vorm van een vrijwilligersmarkt, waarop
vrijwilligersorganisaties zich kunnen presenteren aan het publiek.
Speerpunt
Naast het onder de aandacht brengen van het vele vrijwilligerswerk in
onze gemeente is één van de speerpunten het laten kennismaken van
jongeren met vrijwilligerswerk. Hiervoor zoekt het Lokaal Comité nog
naar een creatieve vorm.
Denkt u met uw organisatie een bijdrage te kunnen leveren aan een
geslaagde Hoogeveense Vrijwilligersdag, neem dan contact op met Maaike
Schaafsma (291465, e-mail m.schaafsma@hoogeveen.nl) of Yvonne Geuzinge
(278855). Alle ideeën over de invulling van deze dag zijn welkom.
Inspraak Stedenbouwkundige Visie Krakeel
Voor woonwijk Krakeel ligt nu een concept Stedenbouwkundige Visie
klaar. Dit is de ruimtelijke vertaling van het wijkontwikkelingsplan
(WOP Krakeel). In het WOP staat het programma voor de herstructurering
van Krakeel. De visie is een globaal plan, bedoeld om de ontwikkeling
van de verschillende deelplannen in de wijk in onderlinge samenhang
mogelijk te maken.
Ook u kunt reageren op het concept van de Stedenbouwkundige Visie voor
Krakeel. De visie ligt met ingang van maandag 28 mei 2001 gedurende
vier weken ter inzage bij de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling in het
Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen. Ook in het
informatiecentrum Krakeel in buurthuis De Magneet ligt de visie ter
inzage.
Gedurende de genoemde periode kunt u als belanghebbende uw zienswijze
op de visie kenbaar maken bij het college van burgemeester en
wethouders van de gemeente Hoogeveen, Postbus 20000, 7900 PA
Hoogeveen.
Inspraakbijeenkomst
Op dinsdag 5 juni 2001 om 19.30 uur houdt de gemeente in Buurthuis De
Magneet (Orion 2) een inspraakbijeenkomst over de visie. Tijdens deze
bijeenkomst is er een presentatie over de visie en kunt u uw mening
mondeling naar voren brengen.
Vergunningaanvraag technisch klussenbedrijf Stephensonstraat
dat zij op 14 mei 2001 een vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer
hebben verleend naar aanleiding van de aanvraag van de heer J.C.
Schelhaas te Nieuwlande voor het oprichten en in werking hebben van
een technisch klussenbedrijf voor het maken van procesonderdelen,
gelegen aan de Stephensonstraat 96a te Hoogeveen.
Het besluit is ten opzichte van het eerder ter inzage gelegde ontwerp
niet gewijzigd. Aan het besluit zijn voorschriften verbonden ter
bescherming van het milieu.
Het besluit en andere op deze zaak betrekking hebbende stukken liggen
vanaf 28 mei 2001 tot en met 9 juli 2001 op werkdagen tijdens
kantooruren ter inzage bij de sector Milieu en Openbare Werken,
afdeling Milieu-inspectie en -vergunningen, Raadhuisplein 24 te
Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge
toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek kunnen de
stukken op dinsdagen ook buiten kantooruren worden ingezien. De
stukken zullen dan van 16.00 tot 19.00 uur ter inzage worden gelegd in
het gemeentehuis (bodekamer, Raadhuisplein).
Bestuursrecht staat tot en met 9 juli 2001 beroep open bij de afdeling
Bestuursrechtspraak van de Raad van State voor:
a. Degenen die overeenkomstig de artikelen 3:24 of 3:25 van de
b. De adviseurs die overeenkomstig artikel 3:23 van de Algemene
Wet Bestuursrecht advies hebben uitgebracht over het
ontwerp-besluit.
c. Degenen die bedenkingen hebben tegen wijzigingen die bij het
geven van het besluit ten opzichte van het ontwerp zijn
aangebracht.
d. Belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten
Het besluit wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht, tenzij
Indien het besluit tevens betrekking heeft op het oprichten of
in de zin van de Woningwet, dan wordt het besluit ingevolge het
Vergunningaanvragen tuincentrum Nijstad en staalbedrijf A. Philipsstraat
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van
het bepaalde in de artikelen 13.4 van de Wet Milieubeheer, jo. 3:19,
lid 2 en 3:20, lid 1 van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij
van plan zijn om naar aanleiding van de aanvragen van:
* De heer R. Daling, voor het oprichten en in werking hebben van een
tuincentrum, gelegen aan Nijstad 11 te Hoogeveen;
* Buigcentrale Steenbergen International B.V., voor het veranderen
c.q. de verandering van de werking van een inrichting voor het
verwerken van betonstaal, gelegen aan de Dr. Anton Philipsstraat
15 te Hoogeveen. Het bedrijf wordt uitgebreid met de opslag van 16
gasflessen met elk een inhoud van 50 l inert gas. Daarnaast wordt
het bestaande gasflessenpakket verplaatst.
vergunningen ingevolge de Wet Milieubeheer te gaan verlenen onder het
stellen van voorschriften ter bescherming van het milieu.
De aanvragen, ontwerp-besluiten en andere op deze zaken betrekking hebbende stukken liggen vanaf maandag 28 mei 2001 tot en met maandag 25 juni 2001 op werkdagen tijdens kantooruren ter inzage bij de sector Milieu en Openbare Werken, afdeling Milieu-Inspectie en -Vergunningen, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek kunnen de stukken op dinsdagen ook buiten kantooruren worden ingezien. De stukken zullen dan van 16.00 tot 19.00 uur ter inzage worden gelegd in het gemeentehuis (bodekamer, Raadhuisplein). Na deze periode zijn de stukken uitsluitend tijdens kantooruren op genoemde afdeling in te zien. Deze regeling geldt gedurende de gehele procedure, dat wil zeggen tot het einde van de termijn waarbinnen beroep kan worden ingesteld tegen onze besluiten op de aanvragen.
Gemotiveerde bedenkingen tegen de ontwerp-besluiten kunnen
schriftelijk door een ieder tot en met 25 juni 2001 bij ons college
worden ingediend. Degene, die schriftelijk zijn bedenkingen tegen het
ontwerp inbrengt, kan vragen zijn persoonlijke gegevens niet bekend te
maken. Een verzoek daartoe moet schriftelijk tegelijkertijd met zijn
bedenkingen bij ons college worden ingediend.
Indien u daaraan behoefte heeft, kan tot het einde van de ter inzage
legging gelegenheid worden geboden tot een gedachtewisseling over de
aanvragen en ontwerp-besluiten tussen onder andere vertegenwoordigers
van de gemeente, de aanvrager en u zelf. Tijdens dit gesprek bestaat
ook de mogelijkheid tot het mondeling inbrengen van bedenkingen. Om
praktische en organisatorische redenen verzoeken wij u een dergelijk
gesprek ten minste twee weken voor het verstrijken van de termijn,
waarbinnen bedenkingen kunnen worden ingebracht, eventueel
telefonisch, aan te vragen. Telefoonnummer 0528-291615 of 291616
(doorkiesnummers).
Tot slot vestigen wij er uw aandacht op, dat alleen zij, die
bedenkingen hebben ingebracht op de vorenomschreven wijze, alsmede
zij, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen
te hebben ingebracht tegen het ontwerp-besluit, naar aanleiding van
onze besluiten te zijner tijd bij de afdeling Bestuursrechtspraak van
de Raad van State beroep kunnen instellen.
Bouwplannen varkensstal Alteveer en woningen Hollandscheveld
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om:
- met toepassing van een vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan
Buitengebied vrijstelling te verlenen aan R.G. van der Vinne voor
de bouw van een varkensstal aan de Hendrikus Zomerweg 7 te
Alteveer;
- met toepassing van een vrijstellingsbepaling van het
bestemmingsplan Hollandscheveld-Oost vrijstelling te verlenen aan
W. en G. Investments V.O.F. voor de bouw van vijf woningen aan het
Rechtuit te Hollandscheveld.
De bouwplannen liggen met ingang van 24 mei 2001 gedurende vier weken
voor een ieder ter inzage op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, in
het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.
Gedurende deze termijn kan een ieder, bij Burgemeester en Wethouders,
schriftelijk zijn bedenkingen naar voren brengen tegen het verlenen
van vrijstelling van de van toepassing zijnde bestemmingsplannen, ten
behoeve van de uitvoering van deze bouwplannen.
Verleende bouwvergunningen
* Tellegen, voor het uitbreiden van de woning Zuideropgaande 4 te
Hollandscheveld;
* H.J. Kodden, voor het uitbreiden van de woning Groenland 7 te
Hoogeveen;
* H.G. Koops, voor het plaatsen van een dakkapel op de woning
Klijnsmastraat 2 te Hoogeveen;
* G. Kroesen, voor het uitbreiden van de woning Carstenswijk 9 te
Elim;
* H.J. van Egten, voor het uitbreiden van de woning De Waring 3 te
Hoogeveen;
* Aannemersbedrijf Hoco B.V., voor het bouwen van een voetbalkantine
en kleedruimten aan de Molenweg te Tiendeveen;
* A.F. de Geus, voor het bouwen van een paardenstal aan de
Kerkhoflaan 9 te Hollandscheveld;
* Helanco B.V., voor het bouwen van winkelpanden aan de
Griendtsveenweg te Hoogeveen.
Nadere informatie over deze verleende bouwvergunningen is verkrijgbaar
bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht, in het Compagnieshuis,
Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.
Tegen deze verleende bouwvergunningen kan binnen zes weken na
dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift worden ingediend bij het college van Burgemeester en
Wethouders.
Bouw- en sloopaanvragen en bouwmeldingen
* A.J. Temmink, bouwen van een woning met garage, Het Hoosvat 26
* H. Zuidema, uitbreiden van een woning, Dotterbloem 19
* R.G.L. Everts , verbouwen van een berging en garage, Modderwijk 15
* T.B. Kwant, wijzigen van gevels van een woning, Deneb 13
* J.K. Alberts, wijzigen van gevels van een woning, Deneb 11
* Brummelhuis Bouwcoördinatie, bouwen van een dubbele woning met
garage, Zwembadweg
* J. Sieders, bouwen van een dakkapel, De Helling 29
* Z.J. Heuver, vervangen van een schuur, Calkoenswijk 22
* G. Uiterwijk, wijzigen van de voorgevel van een woning,
Boekweitlaan 24
* J. Tahlen , uitbreiden van een woning en het bouwen van een
dakkapel, Bentinckslaan 96
* Domesta Woonstichting, bouwen van zes vrije sector woningen en
vier aanleunwoningen, Het Hoosvat
* H.W. Post, bouwen van een schuur, Wethouder Robaardstraat 53
* J.S. Groeneveld, bouwen van twee dakkapellen, Landsteinerhof 40
* R. de Boer, uitbreiden van een woning, Klaverkamp 3
* H.M. Tuls, bouwen van een distributiehal, Europaweg
Sloopaanvragen:
* Strijker Beleggingen b.v., slopen van een showroom, magazijn en
kantoren, Stephensonstraat 21
* F. Tichelaar, slopen van een woning, Ritmeesterweg 3
* Ziekenhuis Bethesda, slopen van een deel van een ziekenhuis, Dr.
G.H. Amshoffweg 1
* H.B. Brand, uitbreiden van een woning, Fluitenbergseweg 60
* G. Hofman, bouwen van een tuinhuisje, Noorddreef 10
* J.G. Veuger, uitbreiden van een woning, D. ten Heuvelstraat 2
* R.H. Pietersen, bouwen van een tuinhuisje, Merwede 22
* Morgenlandcollege , interne verbouwing van een schoolgebouw,
Voltastraat 25
* R. Feeleüs, bouwen van een tuinhuisje, De Schokker 19
* M. te Kamp, uitbreiden van een woning, Roggekamp 7
* A. Prakken, bouwen van een berging, Van Leeuwenhoekstraat 14
* P.J. Post, bouwen van een tuinhuisje, Sloutersverlaat 15
Verleende kapvergunningen De Wulp en Het Krakeel
De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verstrekt aan:
* Sector Milieu en Openbare Werken voor twee eiken staande achter
het pand De Wulp 38;
* Sector Milieu en Openbare Werken voor een eik ter hoogte van de
inrit van de handelskwekerij Pieter van der Linden, het Krakeel.
Gemotiveerde bezwaren kunnen binnen zes weken na deze publicatie
ingediend worden bij Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen.