Collectieve ziektekostenverzekeringen en pensioenen
online invoeren en wijzigen
Extranet service van AXA maakt efficiënte administratie mogelijk
22 mei 2001
Vandaag, 22 mei 2001, lanceert AXA een innovatieve extranet service
gericht op pensioenen en ziektekosten onder de naam MyContract.
Hiermee hebben werkgevers en intermediairs rechtstreeks toegang tot de
systemen van AXA en kunnen zij zelf hun contracten inzien en wijzigen.
Dit betekent voor hen tijdwinst en gemak door een efficiënte en
eenvoudige administratieve verwerking van wijzigingen in
contractgegevens. Jan van den Berg, lid Groepsraad AXA, heeft het
startschot voor deze nieuwe dienst gegeven. AXA is hiermee de eerste
Nederlandse verzekeraar die deze vorm van dienstverlening zo compleet
biedt. In de komende maanden vindt de gefaseerde implementatie van
MyContract bij relaties van AXA plaats.
MyContract is een belangrijk onderdeel van AXA's Employee Benefits
strategie. Relaties van AXA kunnen via MyContract rechtstreeks
contractgegevens bekijken, invoeren en wijzigen. Hiermee geeft AXA
prioriteit aan een verbetering van de administratieve verwerking van
'klantrelevante' wijzigingen in relatiegegevens, polisdekking en
-mutaties. Hieronder vallen bijvoorbeeld het invoeren van nieuwe
deelnemers en de verwerking van adreswijzigingen, salarisaanpassingen
en veranderingen door gezinsuitbreiding. Circa 80% van de mutaties kan
straks direct in de systemen van AXA worden weggeschreven, zonder dat
er AXA-medewerkers handmatig bij betrokken zijn.
Snel en foutloos
MyContract biedt werkgevers en verzekeringsadviseurs belangrijke
voordelen waarbij de investering voor de relaties van AXA nihil is:
slechts een internetverbinding is nodig om gebruik te maken van de
extranet service. Zij kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week gebruik
maken van MyContract. De relatie voert zelf via eenvoudige formulieren
(zogenaamde webforms) de gegevens in waardoor de kans op fouten
minimaal is. Van den Berg: "Uiteraard hebben wij de uiterste zorg
besteed aan de beveiliging van het systeem om de privacy van onze
relaties te waarborgen."
Mevrouw Bakema, Employee Relation Services van DuPont merkt de
voordelen direct: "De enorme papierstroom die met deze producten
gepaard gaat, is nu verleden tijd. Normaal gesproken maken we van elk
mutatieformulier drie kopieën, en nu geen enkele meer. Wij hebben
direct toegang tot actuele gegevens en hebben zelf controle over de
mutaties. De papieren polissen zijn veel eerder beschikbaar en dit
komt weer ten goede aan onze werknemers."
de heer Van der Laar van AHC Midden Nederland (intermediair), de heer
Van den Berg (AXA), de heer La Croix (AXA) en mevrouw Bakema van
DuPont (werkgever).
Foto kunt u downloaden van ons fotoarchief
Laagdrempelig en interactief
Tijdens de ontwikkeling van MyContract en in de pilotfase - waarbij
een aantal werkgevers en intermediairs de extranet toepassing heeft
getest - is veel aandacht besteed aan laagdrempeligheid en interactie.
Het systeem 'helpt' de klant bij het invoeren van de gegevens in de
webforms. Het systeem stelt automatisch de relevante vragen voor een
bepaald contract. Hierdoor wordt de klant gestimuleerd de essentiële
gegevens in te voeren. Daarnaast controleert het systeem automatisch
de gegevens op een correcte invoer en meldt het direct wanneer dit
niet het geval is.
De heer Plücker van intermediair Eikelenboom & Plücker Adviesgroep
vindt zijn inbreng uit de pilot terug in MyContract: "Deze werkwijze
sluit uitstekend aan bij onze wijze van papierloos werken, mede
doordat dit nu eindelijk een programma is waarin interactief met het
intermediair is samengewerkt om tot een goedwerkend systeem te komen.
Contracten zijn hiermee een stuk beter op orde te houden en daardoor
beheersbaar. De kans op fouten (en ergernissen) wordt hierdoor
geminimaliseerd."