Grolsch kiest nieuwe importeur in de Verenigde Staten
Partnership met United States Beverage beoogt verdubbeling volume in
vijf jaar
Na Nederland en het Verenigd Koninkrijk vormen de Verenigde Staten,
waar sinds 1975 Grolsch bier verkrijgbaar is, voor Grolsch de
belangrijkste afzetmarkt. Sinds 1996 verzorgt Seagram met groot succes
de import, verkoop en marketing van Grolsch bier in de Verenigde
Staten. Deze vruchtbare samenwerking heeft het verkochte volume in
vijf jaar tijd doen verdubbelen.
De recente overname van Seagram door Vivendi en het afstoten door
Vivendi van de drankenactiviteiten van Seagram aan Diageo-Pernod,
hebben Grolsch doen uitkijken naar een andere partner. Daarbij is
gezocht naar een partner die de sterke groei van Grolsch kan
continueren en uitbouwen.
De nieuwe partner United States Beverage LLC (Stamford, Connecticut,
USA) is gespecialiseerd in geïmporteerde en lokale authentieke
kwaliteitsbieren. United States Beverage is actief in alle
handelskanalen (thuisverbruik, horeca) en is naast kleinverpakking
(fles- en blikbier) ook sterk in grootverpakking (fustbier).
Om de import, verkoop en marketing van Grolsch bier in de Verenigde
Staten te gaan verzorgen, zal United States Beverage haar organisatie
uitbreiden. Grolsch en United States Beverage richten zich op een
verdubbeling binnen vijf jaar van het nu reeds omvangrijke afzetvolume
Grolsch bier. Hierbij wordt ingezet op zowel de markt voor
thuisverbruik als de horeca-markt.
Koninklijke Grolsch N.V.
Enschede, 14 mei 2001
Pers_archief