Grolsch NV

Grolsch kiest nieuwe importeur in de Verenigde Staten Partnership met United States Beverage beoogt verdubbeling volume in vijf jaar

Na Nederland en het Verenigd Koninkrijk vormen de Verenigde Staten, waar sinds 1975 Grolsch bier verkrijgbaar is, voor Grolsch de belangrijkste afzetmarkt. Sinds 1996 verzorgt Seagram met groot succes de import, verkoop en marketing van Grolsch bier in de Verenigde Staten. Deze vruchtbare samenwerking heeft het verkochte volume in vijf jaar tijd doen verdubbelen.

De recente overname van Seagram door Vivendi en het afstoten door Vivendi van de drankenactiviteiten van Seagram aan Diageo-Pernod, hebben Grolsch doen uitkijken naar een andere partner. Daarbij is gezocht naar een partner die de sterke groei van Grolsch kan continueren en uitbouwen.

De nieuwe partner United States Beverage LLC (Stamford, Connecticut, USA) is gespecialiseerd in geïmporteerde en lokale authentieke kwaliteitsbieren. United States Beverage is actief in alle handelskanalen (thuisverbruik, horeca) en is naast kleinverpakking (fles- en blikbier) ook sterk in grootverpakking (fustbier).

Om de import, verkoop en marketing van Grolsch bier in de Verenigde Staten te gaan verzorgen, zal United States Beverage haar organisatie uitbreiden. Grolsch en United States Beverage richten zich op een verdubbeling binnen vijf jaar van het nu reeds omvangrijke afzetvolume Grolsch bier. Hierbij wordt ingezet op zowel de markt voor thuisverbruik als de horeca-markt.

Koninklijke Grolsch N.V.
Enschede, 14 mei 2001

Pers_archief