Gemeentelijke informatierubriek De Homoet, editie 17 mei 2001
SLUITING GEMEENTELIJKE DIENSTEN
In verband met Hemelvaartsdag en Pinksteren zullen de gemeentelijke
diensten op donderdag 24 mei, vrijdag 25 mei en maandag 4 juni a.s.
gesloten zijn.
INZAMELEN HUISVUIL I.V.M. HEMELVAARTSDAG
In verband met Hemelvaartsdag zal het huisvuil niet op de vaste
inzameldag worden opgehaald.
De inzameling van het huisvuil van donderdag 24 mei zal worden
verplaatst naar vrijdag 25 mei 2001.
Tevens kan het voorkomen dat het huisvuil op deze dag op een ander
tijdstip wordt opgehaald dan gebruikelijk. U wordt daarom verzocht om
de huisvuilcontainers voor 7.00 uur aan de weg te zetten.
VERGADERING COMMISSIE VOOR DE BEZWAARSCHRIFTEN
De commissie voor de Bezwaarschriften komt op woensdagmiddag 23 mei
a.s. bijeen voor twee openbare hoorzittingen. De agenda luidt als
volgt:
13.45 - 14.30 uur:Behandeling van een tweetal bezwaarschriften tegen
de verleende bouwvergunning B175/2000 voor het oprichten van een
woning met bijgebouw op het perceel Vliegenstein 6 te Hattem.
14.30 - 15.15 uurBehandeling van een bezwaarschrift tegen de wijziging
van de voorrangsituatie bij het kruispunt Verlengde Parklaan / Van
Galenstraat te Hattem.
COMMISSIEVERGADERING
Op maandag 21 mei 2001, aanvang 20.00 uur komt de commissie
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu in het stadhuis in
een openbare vergadering bijeen. De agenda luidt als volgt:
1. Spreekrecht burgerij
2. Kort verslag vergadering 12 maart 2001.
3. Ingekomen stukken en mededelingen.
4. Bestemmingsplan Claerwater, 13e herziening.
(aanpassing begrip detailhandel)
5. Bestemmingsplan Boertjesland.
(garage Ramaker)
6. Bestemmingsplan De Hilst, 1e herziening.
(kavel Waalstraat 101)
7. Bestemmingsplan Bongerd, 14e herziening.
(kavel De Waag 8)
8. Milieujaarverslag 2000.
9. Krediet sprinklerinstallatie molen De Fortuin.
10. Ruimtelijk beleid m.b.t. seksinrichtingen.
11. Ontwikkelingsvisie Apeldoorns Kanaal.
12. Rondvraag.
13. Sluiting.
TIJDELIJKE VERKEERSMAATREGEL
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij besloten hebben om in
het kader van de Nationale Straatspeeldag op 20 juni 2001, van 13.00
tot 17.00 uur, de Werfkamp en de Randweg, voor het deel gelegen tussen
de Werfkamp en Van Heeckerenskamp, af te sluiten voor al het verkeer,
met uitzondering van voetgangers.
Het desbetreffende verkeersbesluit ligt ter inzage bij het bureau
Ruimtelijk Beheer.
WET MILIEUBEHEER - KENNISGEVING BESCHIKKING
Burgemeester en wethouders maken, gelet op artikel 3:44, tweede lid van de Algemene wet bestuursrecht, bekend dat door hen onder voorschriften ter bescherming van het milieu, vergunning ingevolge de Wet milieubeheer is verleend naar aanleiding van de aanvraag van maatschap A. en W. van de Worp voor een revisievergunning voor een melkveehouderij met ijsmakerij aan het adres Hilsdijk 100 te Hattem.
De beschikking en andere ter zake zijnde stukken liggen vanaf 17 mei
2001 gedurende zes weken op werkdagen van 08.00 tot 12.00 uur, op
woensdagmiddag van 13.30 tot 16.30 uur en op woensdagavond na
telefonische afspraak (tel.nr. 038-4431639) voor een ieder ter inzage
bij de sector Ruimtelijke Ordening en Beheer. Desgewenst kan een
mondelinge toelichting op de stukken worden gegeven.
De beschikking is ten opzichte van de ontwerp-beschikking niet
gewijzigd.
Beroep tegen bovenvermelde beschikking kan vanaf 18 mei 2001 gedurende
zes weken worden ingesteld door:
a. degenen die bedenkingen hebben ingebracht tegen de
ontwerp-beschikking;
b. de adviseurs die gebruik hebben gemaakt van de gelegenheid advies
uit te brengen over de ontwerp-beschikking;
c. degenen die bedenkingen hebben tegen de wijzigingen die bij het
nemen van de beschikking ten opzichte van het ontwerp zijn
aangebracht;
d. belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten
geen bedenkingen te hebben ingebracht tegen de
ontwerp-beschikking.
Het beroepschrift moet in tweevoud worden ingediend bij de Afdeling
bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA
's-Gravenhage.
Indien tegen de beschikking beroep wordt ingesteld, kan gedurende de
beroepstermijn een verzoek tot het treffen van een voorlopige
voorziening worden gedaan. Een verzoek om voorlopige voorziening moet
worden gericht aan de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak
van de Raad van State.
De beschikking wordt na afloop van de beroepstermijn van kracht.
Indien beroep is ingesteld en een verzoek om voorlopige voorziening is
gedaan wordt de beschikking niet van kracht voordat op het verzoek is
beslist.
BEKENDMAKINGEN MELDINGEN WET MILIEUBEHEER
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij meldingen hebben
ontvangen voor inrichtingen die vallen onder een algemene maatregel
van bestuur (Besluit). Deze inrichtingen dienen te voldoen aan de
voorschriften bij dit Besluit gesteld.
Een melding ingevolge het Besluit horeca-, sport- en
recreatie-inrichtingen milieubeheer is ontvangen van de Stichting
Sociaal Cultureel Werk voor de inrichting aan het adres Adelaarshoek
13 te Hattem;
Een melding ingevolge het Besluit detailhandel en ambachtsbedrijven
milieubeheer is ontvangen van Groenwijk Hattem voor de inrichting aan
het adres Zuiderzeestraatweg 21a te Hattem.
De meldingen met bijlagen liggen vanaf heden gedurende twee weken voor
een ieder ter inzage bij de sector Ruimtelijke Ordening en Beheer, op
werkdagen van 08.00 tot 12.00 uur, op woensdagmiddag van 13.30 tot
16.30 uur en op woensdagavond na telefonische afspraak (tel.nr.:
038-4431639).
VERZOEK VRIJSTELLING BESTEMMINGSPLAN/BOUWVERGUNNING
.
De burgemeester geeft ingevolge artikel 19a van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening kennis van de nederlegging van de verzoeken om
vrijstelling bestemmingsplan voor:
1. het uitbreiden en veranderen van een horecagebouw op het perceel
Nieuweweg 44 te Hattem;
2. het uitbreiden en veranderen van een woning op het perceel
Mulderskamp 11 te Hattem.
Kennis wordt gegeven van het voornemen van burgemeester en wethouders
om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening vrijstelling te verlenen van de geldende bestemmingsplannen
en met toepassing van artikel 50, lid 6 van de Woningwet de gevraagde
bouwvergunning te verlenen.
De vrijstellingsverzoeken/aanvragen bouwvergunning liggen met ingang
van 18 mei 2001 gedurende vier weken voor een ieder ter inzage ten
stadhuize, bij de receptie Sector Ruimtelijke Ordening en Beheer
(R.O.B.). Een ieder is bevoegd om gedurende de genoemde termijn van
terinzagelegging schriftelijke bedenkingen tegen het verlenen van
vrijstelling/bouwvergunning naar voren te brengen bij burgemeester en
wethouders van Hattem, Postbus 93, 8050 AB Hattem.
AANVRAGEN OM BOUWVERGUNNING
Burgemeester en wethouders maken bekend dat bij hun college de
volgende aanvragen om bouwvergunning zijn ingediend:
* het uitbreiden van een stokkenberging, Veenwal 11:
* het uitbreiden van een woning met erker, Hessenweg 86;
* het vernieuwen van een bijgebouw, Lageland 31;
* het oprichten van een berging, Geldersedijk 55.
GEWIJZIGDE MANDAATREGELING
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij op 8 mei jl. hebben
besloten de huidige mandaatregeling aan te passen aan de 3e tranche
van de Algemene wet bestuursrecht, aan de gewijzigde
organisatiestructuur en aan wijzigingen in diverse wettelijke
regelingen. Verder betreft het een uitbreiding van de
mandaatbevoegdheden, is een parafenlijst opgesteld en een uniforme
ondertekeningsformule voorgeschreven en is besloten dat jaarlijks
wordt bekeken of de mandaatregeling aangepast dient te worden. De
gewijzigde mandaatregeling treedt op 18 mei 2001 in werking. De
betreffende stukken liggen voor belanghebbenden met ingang van die
datum gedurende vier weken ter inzage op de afdeling Algemene en
Bestuurlijke Zaken.Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
deze afdeling, telefoon: 038-4431628.
CALLCENTER HUURCOMMISSIES
Het ministerie van VROM heeft per 1 mei 2001 de bereikbarheid van het
secretariaat van de huurcommissies verbeterd. Per genoemde datum is er
één landelijke vestiging met een callcenter. Het landelijke callcenter
van het secretariaat van de huurcommissies is vanaf 1 mei 2001 op
werkdagen bereikbaar op tel.nr. 0800-4887243. De openingstijden van
het callcenter zijn van 08.30-17.30 uur. Vanaf het najaar worden deze
tijden verruimd naar 08.00- 20.00 uur.
Bij het callcenter kunt u tercht met algemene vragen over de
huurprijswetgeving, (lopende) procedures en kunt u
voorlichtingsmateriaal aanvragen. U kunt afspraken maken via het
callcenter met de regionale voorlichting. Het adres van het
secretariaat van de huurcommissies is per 1 mei 2001:
Postbus 16495, 2500 BL Den Haag, tel.: 0800-4887243, fax: 070-3754200
Homepage: www.huurcommissies.nl
Hattem, 17 mei 2001.